XXL Nutrition

spiermassa in de cut? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

gta4jwz

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
6.815
Waardering
227
Lengte
1m77
Massa
88kg
Vetpercentage
15%
ik ben zins vandaag aan het cutten, maar ik vraag me al een tijdje af kan je in de cut ook spiermassa aankomen????
 
Nee. Het is niet geheel onmogelijk maar je hoeft er niet op te rekenen.
 
Voor beginners gaat dit misschien maar anders is het zeer moeilijk.
 
ja maar ik eet in de cut meer eiwitten dan als ik bulk hoe kan dat dan?
 
AL vreet je heel de dag alleen maar eiwitten dat maakt niet uit
eet je boven je onderhoud dan houd je lichaam energie over om spieren te laten herstellen/ groeien

Krijgt je lichaam te weinig binnen dan heeft het niet genoeg op voorraad om de spieren te repareren
 
AL vreet je heel de dag alleen maar eiwitten dat maakt niet uit
eet je boven je onderhoud dan houd je lichaam energie over om spieren te laten herstellen/ groeien

Krijgt je lichaam te weinig binnen dan heeft het niet genoeg op voorraad om de spieren te repareren
oow op die manier dat wist ik niet thanks voor de info
 
Theoretisch gezien kan je gewoon spiermassa winnen in de cut. Als je genoeg eiwitten binnen krijgt voor herstel + groei, en ondertussen vet verbrand voor energie.
 
Voor beginners gaat dit misschien maar anders is het zeer moeilijk.

Ik ben dus beginner. Ik doe full body en 1,5 uur cardio en dat 3x per week. Ik win spiermassa en m'n verpercentage gaat omlaag.
september vorige jaar: 88kg / 29% vet.
VVM 62,5kg

vorige maand: 84kg / 22% vet
VVM: 65,5kg

Het gaat dus niet snel, maar het gaat ;) Dit is dus over een periode van 5 a 6 maanden ongeveer.

Dus ruim 2,5 kilo er bij gertained. Ben de laatste tijd wel wat spiermassa verloren (of minder bijgezet) helaas ondanks dat ik goed train. Bij mij komt het vooral doordat mn eiwit iname wat lager is dan in het begin.. slordigheid van mij.. Ook gaat het steeds langzamer naarmate ik langer train. Het vetverlies gaat wel goed door, maar VVM stijgt minder snel dan voorheen. Zolang het nog stijgt ben ik tevreden..al is het maar een klein beetje.

Ik denk dus als je wat groter al bent dat het dan wel moeilijker is en je sneller weer vvm zult inleveren. Ik begin net dus dan maak je sowieso grote stappen denk ik?
 
Ik ben dus beginner. Ik doe full body en 1,5 uur cardio en dat 3x per week. Ik win spiermassa en m'n verpercentage gaat omlaag.
september vorige jaar: 88kg / 29% vet.
VVM 62,5kg

vorige maand: 84kg / 22% vet
VVM: 65,5kg

Het gaat dus niet snel, maar het gaat ;) Dit is dus over een periode van 5 a 6 maanden ongeveer.

Dus ruim 2,5 kilo er bij gertained. Ben de laatste tijd wel wat spiermassa verloren (of minder bijgezet) helaas ondanks dat ik goed train. Bij mij komt het vooral doordat mn eiwit iname wat lager is dan in het begin.. slordigheid van mij.. Ook gaat het steeds langzamer naarmate ik langer train. Het vetverlies gaat wel goed door, maar VVM stijgt minder snel dan voorheen. Zolang het nog stijgt ben ik tevreden..al is het maar een klein beetje.

Ik denk dus als je wat groter al bent dat het dan wel moeilijker is en je sneller weer vvm zult inleveren. Ik begin net dus dan maak je sowieso grote stappen denk ik?

Klopt allemaal!
 
Ik ben dus beginner. Ik doe full body en 1,5 uur cardio en dat 3x per week. Ik win spiermassa en m'n verpercentage gaat omlaag.
september vorige jaar: 88kg / 29% vet.
VVM 62,5kg

vorige maand: 84kg / 22% vet
VVM: 65,5kg

Het gaat dus niet snel, maar het gaat ;) Dit is dus over een periode van 5 a 6 maanden ongeveer.

Dus ruim 2,5 kilo er bij gertained. Ben de laatste tijd wel wat spiermassa verloren (of minder bijgezet) helaas ondanks dat ik goed train. Bij mij komt het vooral doordat mn eiwit iname wat lager is dan in het begin.. slordigheid van mij.. Ook gaat het steeds langzamer naarmate ik langer train. Het vetverlies gaat wel goed door, maar VVM stijgt minder snel dan voorheen. Zolang het nog stijgt ben ik tevreden..al is het maar een klein beetje.

Ik denk dus als je wat groter al bent dat het dan wel moeilijker is en je sneller weer vvm zult inleveren. Ik begin net dus dan maak je sowieso grote stappen denk ik?
nou zeg jij bent fanatiek:D 1,5u cardio en dan ook nog fullbody haha goed bezig
 
maar dan ben je toch meer aan het cleanbulken?
 
Als je vet aan het verliezen bent kan je het toch cutten noemen?
 
nou zeg jij bent fanatiek:D 1,5 cardio en dan ook nog fullbody haha goed bezig
Ja..gaat veel tijd in zitten. 3x per week 2,5 uur (!) bezig. Als ik heel eerlijk ben wordt het nu wel wat moeilijker om het op te brengen hoor. Maar ik kwam dan ook van ver.. 29% vet..dat is een aardige zwemband! Kun je zo op mee varen. :D
Als ik onder de 20% ben ga ik het even anders doen en wat minder cardio en KTen alsof mn leven er van af hangt. Kan alleen helaas geen split doen ivm een avond studie. Dus ik zit vast aan die FB voorlopig.

Ben nu wel sterker en fitter dan ooit..
 
maar dan ben je toch meer aan het cleanbulken?
Mss heb ik het mis hoor, maar ik denk als je een heel goed dieet volgt dat je geen vvm hoeft te verliezen ooit en zelfs altijd bij kan komen. Het zal alleen niet zoveel zijn dan wanneer je echt vollop gaat bulken.

Ik zie het zo dat je de "effort" moet verdelen. Je kan alles in het bulken stoppen, dan kom je snel aan in vvm maar krijg je ook vet er bij.
Wil je geen vet erbij dan zul je moeten accepteren dat je minder snel zal groeien in vvm.
Wil je zelfs vet eraf dan zul je dus nog minder in vvm aankomen...

En bij alle 3 de manieren hoort een bijpassend dieet. Als je een bulk dieet volgt dan moet je ook zo trainen..etc etc.

Ik kan het mis hebben hoor, maar dat is het idee dat ik krijg zoals het zou werken..?
Correct me if i'm wrong.. :rolleyes:
 
Mss heb ik het mis hoor, maar ik denk als je een heel goed dieet volgt dat je geen vvm hoeft te verliezen ooit en zelfs altijd bij kan komen. Het zal alleen niet zoveel zijn dan wanneer je echt vollop gaat bulken.

Ik zie het zo dat je de "effort" moet verdelen. Je kan alles in het bulken stoppen, dan kom je snel aan in vvm maar krijg je ook vet er bij.
Wil je geen vet erbij dan zul je moeten accepteren dat je minder snel zal groeien in vvm.
Wil je zelfs vet eraf dan zul je dus nog minder in vvm aankomen...

En bij alle 3 de manieren hoort een bijpassend dieet. Als je een bulk dieet volgt dan moet je ook zo trainen..etc etc.

Ik kan het mis hebben hoor, maar dat is het idee dat ik krijg zoals het zou werken..?
Correct me if i'm wrong.. :rolleyes:

Mee eens.
 
Back
Naar boven