XXL Nutrition

Post je huisdieren topic

Bezoekers in dit topic

7j geleden kwam ik bij het asiel aan, en vond ik men nieuwe vriend voor het leven. Ze was niet gechipt en wss ook mishandeld :'( dus heb ik men best gedaan haar een goede thuis te geven.

Weet echt niet wat voor ras het is, dus noem het maar een cocktail d'amour ^^. Ze is wel een schatje :)

rent wel als een mofo, houd me bij als ik 50 rijd (niet lange afstanden maar toch 700meter of zo)

Mooi gebaar kerel.:thumbup:
 
hier dan mijn diertjes

headshotslang.jpg


slang1-2.jpg


CIMG1109.jpg


CIMG1118.jpg


CIMG0997.jpg


CIMG1245.jpg


diesel6.jpg
 
We hebben 9 wildvangdiscussen (4 heckels, 5 groene tefe's) in de bak, daarnaast nog wel andere visjes zoals groepje altispinosa's, speciale L-nummers, etc. Hele amazone biotoop nagebouwd met ook alleen vissen die daar leven.

Vrij lastig om van wildvangdiscussen jongen te krijgen, maar het water is zo goed en ze voelen zich heel erg goed. Vorige week had er eentje eieren gelegd, de ander ging ze bewaaieren en uiteindelijk werden ze opgegeten. Zou leuk zijn als er wat gebeurd, maar hoeft niet persé..we wachten geduldig af en ondertussen genieten we van ze ;)

Leuk dat je dat wist trouwens (dat het discussen waren), heb je zelf ook vissen?

Ja,ik heb zelf zo'n 10 jaar aquariums gehad.Heb ontzettend veel soorten al gehad en had overal wel jongen van.Ben helemaal gek van cichlide,met name o.a. het antennebaarsjes .Door een verhuizing heb ik ze helaas allemaal weg moeten doen...

Wildvang exemplaren zijn inderdaad wat moeilijker.Dat ze eieren leggen is opzich wel een goed teken,de waterwaardes zijn dan goed.Wel leuk dat je alleen vissen van een bepaald biotoop bij elkaar hebt,i.p.v. alles bij elkaar .

Gebruik je ook Easy Life?Is geen wondermiddel,maar de planten groeien er best goed van en de waterwaardes lijken langer stabiel te blijven :D.

En ja: de vissen eten regelmatig hun eieren op,soms zijn het de ouders zelf die het doen (uit stress of onervarenheid).
 
Ja,ik heb zelf zo'n 10 jaar aquariums gehad.Heb ontzettend veel soorten al gehad en had overal wel jongen van.Ben helemaal gek van cichlide,met name o.a. het antennebaarsjes .Door een verhuizing heb ik ze helaas allemaal weg moeten doen...

Wildvang exemplaren zijn inderdaad wat moeilijker.Dat ze eieren leggen is opzich wel een goed teken,de waterwaardes zijn dan goed.Wel leuk dat je alleen vissen van een bepaald biotoop bij elkaar hebt,i.p.v. alles bij elkaar .

Gebruik je ook Easy Life?Is geen wondermiddel,maar de planten groeien er best goed van en de waterwaardes lijken langer stabiel te blijven :D.

En ja: de vissen eten regelmatig hun eieren op,soms zijn het de ouders zelf die het doen (uit stress of onervarenheid).

geweldig zitten hier dus nog meer aqua fans.

@pilatenmeisje , mooie discussen , ben zelf nooit tot die soort gekomen , want sea aqua interreseerde me heeel erg haha maarja na een tijdje mee gestopt is gw te duur voor mij op het moment.

@ballon welke chicliden heb je gehad? antennebaarsjes kreeg ik nooit zover om te paren.

ik zelf heb labidochromis caruleus gehad en succesvol een nestje van gehad ik vind muilbroeders de mooiste verschijning in de natuur qua kweek.

zal eens kijken of ik nog fotos heb rondslingeren.
 
Ja,ik heb zelf zo'n 10 jaar aquariums gehad.Heb ontzettend veel soorten al gehad en had overal wel jongen van.Ben helemaal gek van cichlide,met name o.a. het antennebaarsjes .Door een verhuizing heb ik ze helaas allemaal weg moeten doen...

Wildvang exemplaren zijn inderdaad wat moeilijker.Dat ze eieren leggen is opzich wel een goed teken,de waterwaardes zijn dan goed.Wel leuk dat je alleen vissen van een bepaald biotoop bij elkaar hebt,i.p.v. alles bij elkaar .

Gebruik je ook Easy Life?Is geen wondermiddel,maar de planten groeien er best goed van en de waterwaardes lijken langer stabiel te blijven :D.

En ja: de vissen eten regelmatig hun eieren op,soms zijn het de ouders zelf die het doen (uit stress of onervarenheid).

Jup Easy Life gebruiken we ook, profito wekelijks en easy carbo dagelijks voor de plantjes, werkt goed.

We hebben nu het neefje van de antennebaarsje, de mikrogeophagus altispinosa. Erg leuk visje ook, hebben er nu 8 van. Eerst hadden we koppeltje ramirezi (antennebaarsjes) en daarna een koppeltje apistogramma cacatouides.

De 2 grote (koppeltje) altispinosa's waren vandaag een steen aan het poetsen, ergggg leuk:). Leuk om te zien dat ze ook samen scholen, net zoals de discussen...vormen koppeltjes maar zijn toch ook graag bij elkaar.

geweldig zitten hier dus nog meer aqua fans.

@pilatenmeisje , mooie discussen , ben zelf nooit tot die soort gekomen , want sea aqua interreseerde me heeel erg haha maarja na een tijdje mee gestopt is gw te duur voor mij op het moment.

Ja zee aquarium is idd duurder en is net zo intensief als een discusaquarium. Het kost ook wel wat tijd, zelf heb ik er minder tijd voor om het helemaal bij te houden maar gelukkig mijn vriend wel :D

@ballon welke chicliden heb je gehad? antennebaarsjes kreeg ik nooit zover om te paren.

ik zelf heb labidochromis caruleus gehad en succesvol een nestje van gehad ik vind muilbroeders de mooiste verschijning in de natuur qua kweek.

Ja muilbroeders zijn zeker ook gaaf... heel mooi om te zien hoe ze de jongen in hun bek houden!

zal eens kijken of ik nog fotos heb rondslingeren.
 
Kennis van me fokt ze. Kosten 1000 euro per stuk, geloof ik.
Zelf heb ik nog 2 katers. Helaas is onze hond niet meer sinds kort.
Dit zijn de katers:

Frits:
Frits08.jpg


Jack:
Jack103.jpg

aah die mooie katten van mighty :D hij heeft me nog altijd beloofd een aan mij te geven :cool:
 
geweldig zitten hier dus nog meer aqua fans.

@pilatenmeisje , mooie discussen , ben zelf nooit tot die soort gekomen , want sea aqua interreseerde me heeel erg haha maarja na een tijdje mee gestopt is gw te duur voor mij op het moment.

@ballon welke chicliden heb je gehad? antennebaarsjes kreeg ik nooit zover om te paren.

ik zelf heb labidochromis caruleus gehad en succesvol een nestje van gehad ik vind muilbroeders de mooiste verschijning in de natuur qua kweek.

zal eens kijken of ik nog fotos heb rondslingeren.


Verschillende,het antennebaarsje was er één van,evenals de kersenbuik.Antennebaarsjes planten zich makkelijk voort,maar de kunst is om een goed koppeltje te hebben en de waterwaarde mag niet te hard zijn.

Veel beplanting kan helpen bij het geruststellen van de antennebaarsjes en voor de rest:geduld.Zij hebben zeker broedzorg en alles wat er dan in de buurt komt vallen ze aan (zelfs je hand!).

De antennebaarsjes die ze tegenwoordig verhandelen,zijn vaak veel kleiner en minder mooi van kleur vanwege de inteelt.Sommige verliezen hierbij ook hun broedzorg.Kies dus voor uit gegroeide exemplaren,het liefst 2 die al een beetje bij elkaar zwemmen in de winkel.
 
Jup Easy Life gebruiken we ook, profito wekelijks en easy carbo dagelijks voor de plantjes, werkt goed.

We hebben nu het neefje van de antennebaarsje, de mikrogeophagus altispinosa. Erg leuk visje ook, hebben er nu 8 van. Eerst hadden we koppeltje ramirezi (antennebaarsjes) en daarna een koppeltje apistogramma cacatouides.

De 2 grote (koppeltje) altispinosa's waren vandaag een steen aan het poetsen, ergggg leuk:). Leuk om te zien dat ze ook samen scholen, net zoals de discussen...vormen koppeltjes maar zijn toch ook graag bij elkaar.


Zowel de mikrogeophagus altispinosa en de apistogramma cacatouides vind ik erg mooi om te zien en lijken soms (als je ze in een harem houdt)verdraagzamer tegen over elkaar dan de antennebaarsjes .

Ik heb er nog steeds erg spijt van dat ik al mijn aquariums heb verkocht .Het is vooral een dure hobby en er is vaak wel wat mis ,zo niet aan de vissen zelf,dan wel aan de verlichting of het aquarium zelf.
 
Mijn 3 Amstaffs.
onderschriftalle3.jpg




boedhaentoellie001Medium.jpg

Mooie honden zeg!
Wat voorn papegaaiensoort is dat trouwens?

Zowel de mikrogeophagus altispinosa en de apistogramma cacatouides vind ik erg mooi om te zien en lijken soms (als je ze in een harem houdt)verdraagzamer tegen over elkaar dan de antennebaarsjes .

Ik heb er nog steeds erg spijt van dat ik al mijn aquariums heb verkocht .Het is vooral een dure hobby en er is vaak wel wat mis ,zo niet aan de vissen zelf,dan wel aan de verlichting of het aquarium zelf.

@ Ballon; er is niet altijd wat mis, ligt maar net aan hoeveel tijd&moeite je er in wilt steken. Mijn vriend verschoond 2 keer per week de bak (25% van 800 liter). Waardes worden goed bijgehouden en zo ook het gedrag van de vissen. Ziektes kan je zo op tijd constateren en behandelen, we hebben hier ook een quarantainebak om eventueel zieke vissen erin te zetten. HOe meer kennis, hoe minder probleem ;)
 
Mooie honden zeg!
Wat voorn papegaaiensoort is dat trouwens?



@ Ballon; er is niet altijd wat mis, ligt maar net aan hoeveel tijd&moeite je er in wilt steken. Mijn vriend verschoond 2 keer per week de bak (25% van 800 liter). Waardes worden goed bijgehouden en zo ook het gedrag van de vissen. Ziektes kan je zo op tijd constateren en behandelen, we hebben hier ook een quarantainebak om eventueel zieke vissen erin te zetten. HOe meer kennis, hoe minder probleem ;)

Nee,hoeft inderdaad niet. Maar met het aquarium zelf was vaak wel wat mis,best jammer.
 
Mooie honden zeg!
Wat voorn papegaaiensoort is dat trouwens?



@ Ballon; er is niet altijd wat mis, ligt maar net aan hoeveel tijd&moeite je er in wilt steken. Mijn vriend verschoond 2 keer per week de bak (25% van 800 liter). Waardes worden goed bijgehouden en zo ook het gedrag van de vissen. Ziektes kan je zo op tijd constateren en behandelen, we hebben hier ook een quarantainebak om eventueel zieke vissen erin te zetten. HOe meer kennis, hoe minder probleem ;)

Oh weet ik verder niet, is de vogel bij men schoonbroer...
 
smiling-dolphin-pictures-480.jpg


Kwik,kwek en kwak.
 
Geweldige fotos, de foto waar hij op de bank ligt komt bekend voor, ooit hadden we ook een witte stoffe bank, nooit meer met honden:D:D

bedankt....

ondertussen is die bank ook bekleed hahahaha de kleuren zijn nu anders om
bank licht bruin en kussen wit.

op een gegeven moment wat het wit grijs geworden :eek:
 
hier dan mijn diertjes

CIMG1109.jpg


CIMG1118.jpg


nice, ze lijken heel handtam... de mijne zijn scared as hell

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

oudere foto's ze zijn nu wat vetter en groter (1 jaar ouder dan op deze foto's)
 
:cool: 1e, mijn killer "Murphy" Boemertje :P kruising met chichu ofso xD hij heeft wel een stoere rode zakdoek en een hoog "ahhhh wat lief" gehalte :P

2e, mijn fictieve huiskat :P

3e, mijn vriendin der Amerikaanse steff

Afbeelding 200.jpg


Afbeelding 145.jpg


Afbeelding 166.jpg
 
aah die mooie katten van mighty :D hij heeft me nog altijd beloofd een aan mij te geven :cool:

Jij wilt gewoon mijn poesje hebben................
 
Naam: Moor
Age: 7,5
Comments: Knappe hond lijkt op mij :p

2num6mc.jpg


2jz2vn.jpg
 
Back
Naar boven