MuscleMeat

Post je huisdieren topic

Bezoekers in dit topic

haha die zen oortjes :D

is dat normaal zo?
 
Nee hij is van mij en mijn vriend, je mag wel komen chillen hoor haha. We hebben een woonkamer met tv..en een woonkamer met een 2 meter aquarium :o

Aquarium heeft idd wel veel aandacht nodig, 2 keer per week gaat er ong. 1/3 tot 2/4 water uit, en word dan water ingepompt dat doorgefilterd is door een zelfgemaakte cilinder met turf (om phwaarde rond de 6-7 te krijgen). We hebben ook een flinke bioloog eronder, maar toch is het wel nodig om het in de beste staat te houden (ook voor de vissen fijn). Je moet met veel dingen rekening houden, gh,kh,nitraat,nitriet,fosfaat,ph,etc.

Allemaal met de hand? Dat is nog een werk. Ik vond het al erg om de helft van een 1m bak te verversen iedere week. En dat waren allemaal simpele visjes die geen bepaalde zuurgraad nodig hadden. Vroeger kende ik wel wat mensen die aquaria hadden maar die zitten nu allemaal aan het ijzer. Eentje had een zoetwater kreeft, dat was best wel lachen hoewel ze niet echt bijzonder veel doen.
 
met de hand? Alles gaat via een tuinslang...niet met emmers als je dat bedoelde. Als de bak weer gevuld word, dan gaat dat ook met een tuinslang, maar via die cilinder zo het aquarium in, langzaam.

Je bent er gewoon ff mee bezig, maar het is voornamelijk ook veel wachten en goed opletten dat je het niet vergeet haha, zouden de vissen niet op prijs stellen ;)
 
En jawel, mijn hond!

2ppijps.jpg


Niet al te groot, maar hij kan wel agressief enzo zijn
 
Mooie foto's patrick!
 
met de hand? Alles gaat via een tuinslang...niet met emmers als je dat bedoelde. Als de bak weer gevuld word, dan gaat dat ook met een tuinslang, maar via die cilinder zo het aquarium in, langzaam.

Je bent er gewoon ff mee bezig, maar het is voornamelijk ook veel wachten en goed opletten dat je het niet vergeet haha, zouden de vissen niet op prijs stellen ;)

Het ergste vind ik het wassen/omspoelen van nieuw bodembedekking (vooral zand ):mad:.
 
met de hand? Alles gaat via een tuinslang...niet met emmers als je dat bedoelde. Als de bak weer gevuld word, dan gaat dat ook met een tuinslang, maar via die cilinder zo het aquarium in, langzaam.

Je bent er gewoon ff mee bezig, maar het is voornamelijk ook veel wachten en goed opletten dat je het niet vergeet haha, zouden de vissen niet op prijs stellen ;)

Ja dat bedoel ik. Dat is dus automatisch aangezien je niet heen en weer hoeft te rennen en zelf het water op de zuurgraad, hardheid etc moet controleren.
 
rt3v39.jpg


mijn kinderen... joe en joost
 
Ja dat bedoel ik. Dat is dus automatisch aangezien je niet heen en weer hoeft te rennen en zelf het water op de zuurgraad, hardheid etc moet controleren.

Zelf controleren wel, hebben daar een heel uitgebreid testsetje voor ;)
Maare, moest jij rennen met emmers? Niet zo handig, en kan begrijpen dat je dat na een tijd (als het zo is) vervelend gaat vinden. Ik zou dan ook weer een kluns zijn om paar keer de volle emmer ergens tegen aan te stoten...:o
 
Loop je nu de spot te draaien met zn oren!! :p
Wat is er met ze oren wat bedoel je?

neenee, ik vroeg me gewoon af of het normaal was. dus of iedere hond van dat ras dat heeft. die vleermuisoortjes :D
 
Momenteel 3 baardagamen:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


+ 2 katten; een Heilige Birmaan en een zwarte Europese Korthaar.

In de toekomst komt er nog zo'n hond bij, een Saarloos Wolfhond:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ow..:rolleyes::o dat hoor je niet vaak! Als we later meer ruimte/tijd hebben dan wil ik ook zo graag een saarloze wolfshond. Lekker veel wandelen door bos etc. Prachtige honden, veel beter dan een husky..vind ik persoonlijk.
 
rt3v39.jpg


mijn kinderen... joe en joost

Leuke katten! Lijken heel erg op mijn eigen kat, helaas kon ik die niet meenemen vanwege allergie van mijn vriend :(. Was zo gek als een deur.
 
Leuke katten! Lijken heel erg op mijn eigen kat, helaas kon ik die niet meenemen vanwege allergie van mijn vriend :(. Was zo gek als een deur.
ik heb een keer een relatie verbroken omdat het geen "kattenmens" was en of ik in de "toekomst" mijn katten wilde wegdoen:eek:
 
ik heb een keer een relatie verbroken omdat het geen "kattenmens" was en of ik in de "toekomst" mijn katten wilde wegdoen:eek:

Dat had ik ook gedaan!Beetje mijn katten weg willen doen..
 
In de toekomst komt er nog zo'n hond bij, een Saarloos Wolfhond:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Geweldige honden !
ben gelukkig geweest om er twee te mogen hebben,

mis ze nog steeds :(

Middoy/Jessy en ik met mijn jonge domme kop :p
[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Geweldige honden !
ben gelukkig geweest om er twee te mogen hebben,

mis ze nog steeds :(

Middoy/Jessy en ik met mijn jonge domme kop :p
[afbeelding niet meer beschikbaar]

Prachtige dieren! En die linkse heeft een schitterende tekening!
 
Zelf controleren wel, hebben daar een heel uitgebreid testsetje voor ;)
Maare, moest jij rennen met emmers? Niet zo handig, en kan begrijpen dat je dat na een tijd (als het zo is) vervelend gaat vinden. Ik zou dan ook weer een kluns zijn om paar keer de volle emmer ergens tegen aan te stoten...:o

Nou ja, emmers. Het was maar een bak van 1m, dus meestal waren 2 emmers genoeg.

Was er iig lang genoeg mee bezig, misschien later ooit nog iets interessants zoals een octopus, maar niet weer van die simpele visjes. Gaat gewoon te snel vervelen. Wist niet eens dat een automatische pomp bestond, dacht dat dat echt alleen voor professionele aquaria was.
 
Back
Naar boven