MuscleMeat

Kuren op Jonge leeftijd

Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
95kg
Ben net nieuw op dit forum, dus weet niet precies waar ik het best deze vraag stel.. Is kuren op jonge leeftijd echt 'not done' zelfs als je heel goed weet waaraan je begint en je je laat begeleiden door ervaren gebruikers ? Iedereen zegt dat kuren op jonge leeftijd slecht is, maar zowat alle pro's zijn er wel op jonge leeftijd mee begonnen.. Ikzelf ben 19 jaar, weeg nu ongeveer 95 kg (ochtend voor het ontbijt) en ben 1m75 groot. Mijn vetpercentage weet ik niet precies, maar heb dit berekent met de tools die ik heb en kwam uit op zo'n 13 %. Train nu een dikke 3 jaar ( waarvan 1.5 jaar met een vast voedings-en trainingsschema). Binnen enkele jaren zou ik graag het podium opstappen, vandaar mijn vraag. Zijn de langetermijngevolgen echt zo groot, zelfs als je dit juist aanpakt ? Ik weet dat er ook commentaren gaan komen zoals op 19 jaar hoef je daar nog niet aan te denken etc, maar als je een doel voor ogen hebt, zal je er alles aan doen om dat te bereiken ! Ben benieuwd naar de reacties :)

Niet doen.

Ik denk dat dit vooral gezegd wordt om beginners die net een half jaartje trainen en zo snel mogelijk resultaat willen ervan af te houden.
Jouw beweegredenen klinken heel anders.
Je streeft naar een wedstrijd, volgt een strak voedingsschema, hebt prima stats.
Persoonlijk zou ik zelfs in jouw geval de voorkeur hebben langer door te trainen tot je op een plateau komt.

Maar moet kunnen. Geloof ook niet dat het slechter is voor iemand van 19 dan 40.
Denk dat dit eerder gaat om de hoeveelheid test die je dan nog hebt.

Wat lennart zegt!

Daarnaast is het psychische aspect wellicht beter te handelen wanneer je wat 'volwassener' bent dan nog een tiener.

De roid-rage (bijvoorbeeld) kunnen relativeren ah gebruik ipv eraan toe te geven (lees: iemand een paar goede tikken geeft) om maar even 1 voorbeeld aan te halen.

En zou ook wachten tot een/het plateau.

* Als je trouwens kijkt naar de junioren van afgelopen NK ....:o:o

• Topic Starter Topic Starter
@Skiemoe en wat is de achterliggende reden van het niet te doen ?
@lennart666 geeft al heel wat opklaring ! Maar wanneer kan je spreken over een plateau ? Als ik wat blijf hangen op een gewicht, pas ik mijn trainingsschema en voedingsschema aan. Die laatste 2 kilo's dat ik ben aangekomen gingen vrij moeizaam.

19 jaar, 175 cm, 95 kg, 13% en natty en in 3 jaar bereikt. Daar wil ik wel eens een foto van zien.

Ik gok dat je verpercentage veel hoger is dan de tool je doet geloven.

@lennart666 geeft al heel wat opklaring ! Maar wanneer kan je spreken over een plateau ? Als ik wat blijf hangen op een gewicht, pas ik mijn trainingsschema en voedingsschema aan. Die laatste 2 kilo's dat ik ben aangekomen gingen vrij moeizaam.

Is wel een beetje persoonlijk vind ik, je kunt immers verwachten dat hoe dichter je tegen je natuurlijke max komt hoe minder de progressie zal zijn.
Zolang je dingen kan blijven aanpassen en verbeteren en dit effect blijft houden zit je niet op een plateau.
Na een jaar van alles proberen en niet meer vooruit kunnen, dan kun je mijns inziens van een plateau spreken.

post eens een foto , 95kg bij 1,75 is best bruut.

@LeonM hoogstwaarschijnlijk ligt mijn vetpercentage wel wat hoger, maar niet al te hoog. Pak dan rond de 15-16% ? Maar veel hoger denk ik niet !

19 jaar, 175 cm, 95 kg, 13% en natty en in 3 jaar bereikt. Daar wil ik wel eens een foto van zien.

Ik gok dat je verpercentage veel hoger is dan de tool je doet geloven.

Troll alert is high.

Net zoals wij girlscene trollen gebeurt dat heir natuurlijk ook net zo hard.

Pics or it didn't happen zou het nieuwe beleid moeten worden voor nieuwkomers.

@Mr_Freaky best wel jammer dat mensen je direct bestempelen als iemand die niet de waarheid spreekt.. Dan vraag ik me af, waarom zou ik me in godsnaam komen informeren over iets met voorgelogen stats.. Dag in dag uit werk ik aan mijn doel ! terwijl de andere tiener gaat feesten, zit ik in de fitness.. achja dat ze mij dan niet geloven
:D

@Mr_Freaky best wel jammer dat mensen je direct bestempelen als iemand die niet de waarheid spreekt.. Dan vraag ik me af, waarom zou ik me in godsnaam komen informeren over iets met voorgelogen stats.. Dag in dag uit werk ik aan mijn doel ! terwijl de andere tiener gaat feesten, zit ik in de fitness.. achja dat ze mij dan niet geloven

Nee hoor, helemaal niet jammer. Zo gaat dat hierzo :) Welkom.
En waarom mensen dat doen? Geen idee. Maar er zijn er genoeg. Laatst is er heir nog eentje ontmaskerd, en die was al jaren lang lid :o:o

Maar goed dat jij dat niet bent. Kom maar op met die foto. Begeleidende tekst erbij wordt zeker gewaardeerd.

Pindakaas op je buik al helemaal.

Als je er dag in dag uit bent hadden ze best dat vetpercentage kunnen meten toch?

Verder zou je wel meester genetics hebben dan.

Als je er dag in dag uit bent hadden ze best dat vetpercentage kunnen meten toch?

Verder zou je wel meester genetics hebben dan.
heb het ooit laten meten en ze kwamen toen uit op 9.70% stond toen wel minder zwaar ( na mijn cut ) maar heb sindsdien niet het gevoel dat ik een teveel aan vet ben gegained

ik weeg zelf 100kg op 16% 17% en train sinds 2008 - van de laatste 8 jaar 4 jaar. afgelopen jaar train ik zeer consequent, de reden dat ik niet altijd consequent trainde kwam door alcohol en af en toe drugsgebruik waar ik nu volledig mee gekapt ben. maar jij bent 1m75 en ik 1m86 als ik op 13% zou zitten weeg ik 96kg en jij bent dan 10cm kleiner. Ik zal binnenkort zelf is een foto plaatsen( eerst even paar keer zonnebankje en scheren)
maar jouw stats zouden echt ziek zijn als als ze kloppen.

Lean mass = 182.21 lbs (or 82.65 kg)

■ Fat Free Mass Index (FFMI) = 27.04

■ Adjusted FFMI = 26.74
Dit zou je ffmi zijn, vrij onwaarschijnlijk. daarnaast denk ik wel dat er genoeg mensen naturel boven de 25,26,27 zouden kunnen komen maar dat kost meer dan 3 jaar trainen eerder 10jaar consequent trainen.
maar verder wens ik je veel succes met wedstrijden.

ik weeg zelf 100kg op 16% 17% en train sinds 2008 - van de laatste 8 jaar 4 jaar. afgelopen jaar train ik zeer consequent, de reden dat ik niet altijd consequent trainde kwam door alcohol en af en toe drugsgebruik waar ik nu volledig mee gekapt ben. maar jij bent 1m75 en ik 1m86 als ik op 13% zou zitten weeg ik 96kg en jij bent dan 10cm kleiner. Ik zal binnenkort zelf is een foto plaatsen( eerst even paar keer zonnebankje en scheren)
maar jouw stats zouden echt ziek zijn als als ze kloppen.
Het kan best zijn dat het percentage wat hoger ligt hoor, 13% is dan ook berekent met slechts amateuristische tools ! Maar zoveel hoger denk ik zeker niet ! Maar was dit zoizo van plan te laten berekenen bij experts.. dan post ik het document wel van alle stats

Het kan best zijn dat het percentage wat hoger ligt hoor, 13% is dan ook berekent met slechts amateuristische tools ! Maar zoveel hoger denk ik zeker niet ! Maar was dit zoizo van plan te laten berekenen bij experts.. dan post ik het document wel van alle stats
Een foto zegt meer dan 1000 stats.

dat klopt maar mijn stats zijn niet zo absurdistisch ( no offense) by the way

Terug
Naar boven