MuscleMeat

Peiling Borst triceps of borst biceps

Peiling Peiling Wat pak jij het liefst samen met borst, triceps of biceps

• Totaal stemmers
    8

RednasNL

Cool Novice
Waardering
69
Lengte
1m85
Massa
101kg
Ik ben al na aan het denken over een "nieuw" schema voor na de cut.

Na enige tijd borst triceps en rug biceps te hebben getraint wil ik over een paar weken de zaken ondraaien en borst biceps samen pakken en rug triceps.

Ik lees veel voors en tegen voor beide opties waadoor ik me af vroeg wat jullie zelf fijn vinden.
Ben gewoon nieuwschierig wat hier op het forum de voorkeur heeft.

Zwakke spiergroepen train je tactisch gezien voor sterke spiergroepen doordat je dan nog fris en fruitig bent. Zijn je armen zwak dan triceps -> borst -> schouders.
Eventueel schouders en borst kan je zelfs nog omdraaien als je borst beter dan schouders is.

Zelfs volume kan je aanpassen naar iets meer sets voor zwakkere spieren en iets minder voor sterkere. Alles is voorkeur en gebaseerd op eigen shape.

• Topic Starter Topic Starter
Zwakke spiergroepen train je tactisch gezien voor sterke spiergroepen doordat je dan nog fris en fruitig bent. Zijn je armen zwak dan triceps -> borst -> schouders.
Eventueel schouders en borst kan je zelfs nog omdraaien als je borst beter dan schouders is.

Zelfs volume kan je aanpassen naar iets meer sets voor zwakkere spieren en iets minder voor sterkere. Alles is voorkeur en gebaseerd op eigen shape.
Met die filisofie maakt het inderdaad niet uit of je borst of rug pakt bij biceps, aangezien je de kleine spier als eerste pakt.

Hmm

Yes geprobeerd en biceps voor rug op de pull wil prima maar triceps eerst op de push gaat me slechter af. Doe nu armen apart op een dag en bevalt mij het beste!

Met die filisofie maakt het inderdaad niet uit of je borst of rug pakt bij biceps, aangezien je de kleine spier als eerste pakt.

Hmm
Het kan zeker nog uitmaken, je frequentie is ook erg belangrijk.

Je zou dus rug + tricep kunnen doen waarbij je voor triceps alleen direct volume pakt

Volgende sessie is dan borst + bicep waarbij je nog indirect volume pakt voor tricep

Dit zou voor een net wat betere uitkomst moeten zorgen dan push + pull

Rug met nog vermoeide biceps of borst met nog vermoeide triceps wordt wel lastig imho.
Ik heb altijd de grote spier eerst getraind, dus kan niet uit ervaring spreken.

Maar is het ook werkelijk zo dat je bv je rug slechter kunt pakken als je biceps al vermoeid is? Of pak je je rug juist beter door de secundaire spier uit die vergelijking weg te halen? Puur speculatie van mijn kant, ik vind het wel interessante materie zo :)

Yes geprobeerd en biceps voor rug op de pull wil prima maar triceps eerst op de push gaat me slechter af. Doe nu armen apart op een dag en bevalt mij het beste!
Dat is natuurlijk ook een optie! Maar heb nu zelf al steeds het gevoel tijd te kort te komem om alles lekker 2x in de week te pakken.

Ik draai nu 4 daags split.
Borst tri
Benen
Rug bi
Schouders
Rust

Heb hier een tijdje mee liggen stoeien maar als ik schouder voor rug of borst pak heb ik altijd het gevoel minder te presteren.

Rustdag pak ik echter maar af en toe en meestal vul ik die dag in met iets isolatie, vaak is dat hamstring/glute. Buik pak ik 2/3x pw wanneer ik zin heb.

Het is zeker geen ideaal schema, maar ik moet er vooral gelukkig van worden. En met zowel ppl als up/low vond ik mijn draai niet goed in.

Dat is natuurlijk ook een optie! Maar heb nu zelf al steeds het gevoel tijd te kort te komem om alles lekker 2x in de week te pakken.

Ik draai nu 4 daags split.
Borst tri
Benen
Rug bi
Schouders
Rust

Heb hier een tijdje mee liggen stoeien maar als ik schouder voor rug of borst pak heb ik altijd het gevoel minder te presteren.

Rustdag pak ik echter maar af en toe en meestal vul ik die dag in met iets isolatie, vaak is dat hamstring/glute. Buik pak ik 2/3x pw wanneer ik zin heb.

Het is zeker geen ideaal schema, maar ik moet er vooral gelukkig van worden. En met zowel ppl als up/low vond ik mijn draai niet goed in.
Lopen je armen achter dan?

Dus maandag rug triceps om dinsdag borst biceps te doen?

Doen we ook donderdag quads en vrijdag hamstrings?

maar als ik schouder voor rug of borst pak heb ik altijd het gevoel minder te presteren.

Zijkant/voorkant schouder kun je bij borst doen. En achterkant schouder kun je bij rug doen.

Push 1: chest focus (b egin je met benh press)
push 2: delt focus (begin je met shoulder press)

PPL zo indelen dat je 3 dagen rust hebt per spiergroep.

Push Pull Legs Rest Repeat

Pull Push Legs Rest Repeat (als je deadlifts doet)

Een training alleen schouders lijkt mij ook erg saai(?) en werkt niet motiverend maar dat is ieder voor zich.

Zijkant/voorkant schouder kun je bij borst doen. En achterkant schouder kun je bij rug doen.

Een training alleen schouders lijkt mij ook erg saai(?) en werkt niet motiverend maar dat is ieder voor zich.
Jij snapt het Chase ! 💪🏻 ik ben trots op je

Dit doe ik ook alleen legday gesplit. Dus voor en achterkant nadruk draaien tussen L1 en L2

Ik ga dit zeker overwegen voor na de cut!
En ik pak inderdaad meestal wel iets bij de schouder, ;)

Dit doe ik ook alleen legday gesplit. Dus voor en achterkant nadruk draaien tussen L1 en L2

Ja dat doe ik ook. 1) quad focus 2) posterior chain focus

Ik doe die laatste wel thuis want ik heb niet genoeg zelfvertrouwen voor hip thrust / cable clamshell / cable kickback in gym.

Heb pelvic tilt door slechte houding en onderontwikkelde glutes dus leg 2 is meer glute focus

Diepe squats voelt niet goed dus ik hou het bij al die gay shit voor nu :)

Klopt helemaal. Maar als mensen te lang staren kan ik niet tegen. Of maak een praatje of kijk ergens anders. Word aggressief daarvan.

Maar goed dit topic gaat over borst triceps :D
Zie; je hebt het over hip thrust en de eerste meld zich al😜

Terug
Naar boven