MuscleMeat

1 Dag schema

Rienk Jan

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

en ik ben net nieuw hier.
Ik heet dus Rienk Jan en ben 15 jaar, 1.88 en 73kg.
Ik wil over een paar jaar de officiers opleiding van het korps mariniers volgen (doe VWO).

Nu ben ik dit jaar van voetbal afgegaan en zit nu op fitness, mijn week ziet er nu zo uit.

Maandag: Kracht
Dinsdag: hardlopen (buiten, schemaatje)
Woensdag: les bodypump
Donderdag: uurtje zwemmen (wtf is dat zwaar)
Vrijdag: bodypump

En dan ga ik nog ergens in het weekend ofzo 1 keer hardlopen.

Bodypump vind ik leuk en ideaal voor het krachtuithoudingsvermogen.
Maar om gewoon kracht te vergroten (niet echt massa, waar is wel leuk;) train ik dus ook 1 keer op maandag, alleen weet ik niet echt wat ik het beste kan doen. Wil vooral bovenlichaam trainen (en bankdrukken:P). Hebben jullie wat tips voor mij?

RJ

Fullbody, compound oefeningen;

Bankdrukken
Squatten
BOW
etc.

Staat een filmpje in een sticky, die is er nuttig.

//

edit kan niet even zo snel vinden, moet ook nog leren dus sorry

maar deadliften, dippen, pull-ups en ook nog militarypress kan ik zo nu even bedenken.

Laatst bewerkt:
Fullbody, compound oefeningen;

Bankdrukken
Squatten
BOW
etc.

Staat een filmpje in een sticky, die is er nuttig.

//

edit kan niet even zo snel vinden, moet ook nog leren dus sorry

maar deadliften, dippen, pull-ups en ook nog militarypress kan ik zo nu even bedenken.

+1

goeie post

bodypump, a girls favorite sport. en jij wil het leger in?

• Topic Starter Topic Starter
Squats, en dan achter in de zaal staan is leuk hoor;):eek:

Maar hoezo, 'jij wil het leger in'

Ben na elke oefening wel kapot hoor!!
En bodypump lijkt mij iedeal voor het leger, omdat je daar ook veel krachtUHV nodig bent

RJ

Squats, en dan achter in de zaal staan is leuk hoor;):eek:

Maar hoezo, 'jij wil het leger in'

Ben na elke oefening wel kapot hoor!!
En bodypump lijkt mij iedeal voor het leger, omdat je daar ook veel krachtUHV nodig bent

RJ

Korps Mariniers is 90% mentaal , 10% fysiek.
Is mij verteld door 2 vrienden die er zelf in zitten , beste wat je kan doen is een 1-2x in de week krachtrainingen en vooral goed aan je conditie uithoudingsvermogen werken.

Superbreed de opleiding in gaan is totaal nutteloos en is alleen maar zwaarder als jij moet gaan marsen.

Good luck,.

Korps Mariniers is 90% mentaal , 10% fysiek.
Is mij verteld door 2 vrienden die er zelf in zitten , beste wat je kan doen is een 1-2x in de week krachtrainingen en vooral goed aan je conditie uithoudingsvermogen werken.

Superbreed de opleiding in gaan is totaal nutteloos en is alleen maar zwaarder als jij moet gaan marsen.

Good luck,.

Klopt, mijn beste maat is marinier (ook nog eens officier) en die zegt ook dat de breedste jongens het eerste afhaken.

Hij heeft ze vaak zat zien huilen na het speed-marsen, terwijl dat magere taaie ventje achter aan de hele opleiding gewoon door buffelt.

Had het onlangs met 2 vrienden en een instructeur over, hij zei de compounds zijn leuk voor kracht maar voor korps mariniers is bodypump je krijgt uithouding, kracht wat je daar allemaal gebruikt,

je hebt er niks aan om 110 kilo te kunnen bankdrukken als je 2 uur met 30kg op je rug moet lopen kan je beter bodypump doen

Naja kracht is kracht he. Veel mariniers zijn alsnog aardig sterk en zijn vaak in de sportschool te vinden, die maat van mij iig wel. Het heeft alleen geen nut om bijv een hoog bf% te hebben omdat je veel moet lopen/ optrekken/ opdrukken etc.

En als je dan wel gaat bankdrukken en deadliften e.d
Wat moet je dan ongeveer aanhouden voor series:
3x15, opbouwend.......

RJ

Heb nu ook de geweldige sticky's gevonden, waar ik nog wel een paar uur in zoet ben.

Thanks!

RJ

Squat
Deadlift
Military press
BB curl (niet echt compound, maar ik ben erg slecht in optrekken, met handpalmen van mij af)
Buik
Bench press

Zijn dit de goeie oefenignen om mee te beginnen?
En welke volgorde kan ik het beste doen? Lees wat over synergisten enzo.......

RJ

Squat
Deadlift
Military press
BB curl (niet echt compound, maar ik ben erg slecht in optrekken, met handpalmen van mij af)
Buik
Bench press

Zijn dit de goeie oefenignen om mee te beginnen?
En welke volgorde kan ik het beste doen? Lees wat over synergisten enzo.......

RJ
Squat - Deadlift - Bent over row - Military Press - Bench - Skullcrushers -BB Curl - Buik

Hallo allemaal,

en ik ben net nieuw hier.
Ik heet dus Rienk Jan en ben 15 jaar, 1.88 en 73kg.
Ik wil over een paar jaar de officiers opleiding van het korps mariniers volgen (doe VWO).

Nu ben ik dit jaar van voetbal afgegaan en zit nu op fitness, mijn week ziet er nu zo uit.

Maandag: Kracht
Dinsdag: hardlopen (buiten, schemaatje)
Woensdag: les bodypump
Donderdag: uurtje zwemmen (wtf is dat zwaar)
Vrijdag: bodypump

En dan ga ik nog ergens in het weekend ofzo 1 keer hardlopen.

Bodypump vind ik leuk en ideaal voor het krachtuithoudingsvermogen.
Maar om gewoon kracht te vergroten (niet echt massa, waar is wel leuk;) train ik dus ook 1 keer op maandag, alleen weet ik niet echt wat ik het beste kan doen. Wil vooral bovenlichaam trainen (en bankdrukken:P). Hebben jullie wat tips voor mij?

RJ

bodypump... hmm ok:p
Ik zou dan fullbody doen. En behalve je bovenlichaam ook je benen en rug trainen. Dit zijn de belangrijkste spiergroepen;)
(Squat, DL, DBpress, shoulder press, en misschein nog calfs raises, zoiets..)

Terug
Naar boven