frietbakker zei:
Wie bepaalt die normen en waarden? Dat is de eerste hobbel in dit verhaal...
De minister president, de overheid, de meerheid van het nederlandse volk?
Ene Geert Wilders heeft ook nogal wat 'rare' denkbeelden volgens een groot deel van Nederland, maar die hoeft zich niet aan te passen aan de geldende normen en waarden? Of is het omdat Wilder dingen roept die mensen graag horen. Ook is er altijd veel minder ophef als Londsdale jongeren beginnen te meppen of roepen.
Mensen mogen dus wel een mening hebben, als ie maar politiek correct is of als ie maar gelijk is aan die van een groep Nederlanders??
Ik vind dat mensen hun eigen normen en waarden mogen hanteren zolang ze daar niemand anders mee schade toe brengen.
Daarmee ben ik het grondig niet mee eens!!!
Hoe verder met de molims om te gaan? Op dezelfde manier als ze met ons omgaan. Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan allochtonen an sich en ook niet aan alle moslims. Ik denk wel dat de Islam,zeker zoals deze in Nederland wordt aangehangen, een probleem is voor deze samenleving.
De integratie van Moslims in de Nederlandse cultuur is mislukt, just face it. Jammer,maar het is zo. Dan heb ik het niet over de oudere,hardwerkende,goed Nederlandsch sprekende moslim,maar over het type dat mij minderwaardig vind,omdat ik niet geloof. Het type dat geen kritiek richting zijn geloof aan kan. Het type dat denkt dat het hier de dienst uitmaakt en zich niet hoeft aan te passen,omdat de achterlijke Nederlandse politiek er wel voor zorgt dat op alle fronten rekening met "hun"(generaliserend he?) achtergrond houdt. Het type waarbij het woord respect voor in hun bek bestorven ligt,terwijl ze zelf geen respect op kunnen brengen voor de bewoners van het land waarin ze verblijven( normen en waarden Ja!) Deze jongens moeten hard aangepakt worden, ook of juist door de eigen gemeenschap, aangezien dit de enige is waar ze ene luisterend oor voor hebben. Als je het hier allemaal niet mee eens bent, dan mag je mij is uitleggen waarom de Moslimgemeenschap de grootste probleemgroep van alle allochtonen voortbrengt. In mijn optiek is dat namelijk zo.
Dit wil niet zeggen dat ik ze "haat",dat vind ik iets teveel eer voor de h**ren van de profeet (Thanx Theo

) ,maar erg lief vind ik mensen die de achtergestelde cultuur aan mij proberen op te dringen. Achtergesteld ja. Hier in NL lopen Turken moeilijk te doen over het feit dat ze bij wijze van geen hoofddoek op een school zouden mogen dragen,terwijl het in Turkije zelfs verboden is bij de wet! Daar zijn staat en geloof volkomen van elkaar gescheiden. Daar moeten ze eens een voorbeeld aan nemen,want dat land is verder ontwikkeld alleen de berggeiten die hier naartoe zijn "gedeporteerd",die lijken een beetje stil te blijven staan in de tijd.Nu weet ik verder niet waar jij vandaan komt,maar ik kom vaak in Rotterdam en Amsterdam. In R'dam wordt op dit moment gebouwd aan de grootste Moskee van Europa! We zijn toch geen moslimland? Er worden toch ook geen grote kerken gebouwd? Terwijl deze toch bij de Nederlandse cultuur en geschiedenis horen... Straks wordt het bedevaart richting Rotterdam. En dat vind ik niet leuk nee,er zijn hier al meer dan genoeg van die Aso's. Wat mijn oplossing is? Aanpassen en anders worden bepaalde privileges afgenomen. Te Crimineel? Nederlandse nationaliteit kwijt.Je ziet nu vast ook wel in dat ik niet tegen allochtonen ben,alleen tegen criminele en extremistische allochtonen,omdat deze een degelijk probleem vormen binnen onze samenleving.Sowieso ben ik tegen elke vorm van extremisme. Dus ook de boomknuffelaars en de Volkert van der Graaf-nichten, aslmede de rooie rakkers en de Jihad-mother****ers,maar ook tegen christen-activisten...