XXL Nutrition

12% vetmassa kwijtraken in 4 maanden

Ja klopt ongeveer wel tussen de 20-22%

• Topic Starter Topic Starter
Ik keek net in de spiegel en dacht, het schiet ook niets op qua vetafname.
Maar ja ik ben ook nog maar een week bezig op deze toer.... het lijkt of ik al veel langer met 3x spinnen, 4x krachttraining en 1x zwemmen per week bezig ben...:rolleyes:

De spieren zijn trouwens al wel weer wat voller maar dat zal wel door het "spiergeheugen" komen omdat ik 2 jaar terug ook KT heb gedaan.

Zo zag ik er dus ook ooit uit :)

het kan 20% zijn jah , maar je kan nog altijd goed aan sport doen dus ik gok dat als je je hard inspant het er in een maand of 2-3 af is :)

Waarom wil je dit überhaupt in 4 maanden? Wanneer je jezelf dit soort doelen stelt is de kans natuurlijk enorm dat je teleurgesteld wordt. Reken er maar op dat het langzamer zal gaan vanaf <15%. Ik zou toch zeker een maand of 7-8 uit trekken om zoveel kwijt te raken.

Ik stel mezelf die doelen (na tips hier bijgesteld naar 15%) om mezelf te motiveren en omdat dan de zomervakantie voor mij begint.
Ben niet bang om teleurgesteld te raken, als ik het niet haal heb ik het iig geprobeerd en ben ik minder ver van huis dan als ik nu niks zou blijven doen aan sport.

Vanavond heb ik eerst weer een uur krachttraining gedaan, daarna 45 minuten met 75% van max hartslag spinning gedaan en daarna nog 10 minuten op de crosstrainer 100 kcal verbrand.

KT ging ook weer super goed en bijna bij alles weer gewicht omhoog!

We komen er wel!

Waarom wil je dit überhaupt in 4 maanden? Wanneer je jezelf dit soort doelen stelt is de kans natuurlijk enorm dat je teleurgesteld wordt. Reken er maar op dat het langzamer zal gaan vanaf <15%. Ik zou toch zeker een maand of 7-8 uit trekken om zoveel kwijt te raken.

Mwah reken maar dat de eerste 7% er rap af zijn , je lichaam past zich snel aan aan sport. De andere3% worden dan wat moeilijker maar het duurt imo ook niet langer dan een maand of 2 , max 3.

Moet doenbaar zijn , als je er zelf in gelooft lukt het je wel :)

Net weer even laten meten en we zijn op de goede weg.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

De weegschaal die ik gebruik is een Tanita TBF-300 twv 1500 euro (bij een sportcentrum) dus dat zal wel goed zijn, al is een huidplooi meting natuurlijk het nauwkeurigste.

Ik meet me elke keer op dezelfde tijd en onder dezelfde omstandigheden.
Gewicht is trouwens met kleding aan, maar elke keer heb ik dezelfde kleding aan.

Netjes, hoewel ik persoonlijk genadeloos ben afgeknapt op wat voor soort elektrische vetmeting ook. De laatste keer heb ik mezelf eens voor de grap gemeten met een maand zware training en streng voedingsschema ertussen. Resultaat: 4 kilo afgevallen, VVM gedaald met 1,5 kilo, vetmassa gestegen met een paar kilo en ook van het vochtpercentage klopte geen drol.

Al kostte zo'n weegschaal een miljoen, de meting wordt er geen centje betrouwbaarder op. Vertrouw gewoon lekker op de spiegel.

Laatst bewerkt:
Netjes, hoewel ik persoonlijk genadeloos ben afgeknapt op wat voor soort elektrische vetmeting ook. De laatste keer heb ik mezelf eens voor de grap gemeten met een maand zware training en streng voedingsschema ertussen. Resultaat: 4 kilo afgevallen, VVM gedaald met 1,5 kilo, vetmassa gestegen met een paar kilo en ook van het vochtpercentage klopte geen drol.

Al kostten zo'n weegschaal een miljoen, de meting wordt er geen centje betrouwbaarder op. Vertrouw gewoon lekker op de spiegel.

Ben ik helemaal met je eens, ik let ook het meeste op wat ik in de spiegel zie, en ik zie mijn spiermassa toenemen en mijn buik strakker worden, ik zal nog even een meetlint kopen.

Terug
Naar boven