MuscleMeat

15 jaar, beginner

ziet er goed uit :p

• Topic Starter Topic Starter
ze hadden die 2 dextrose potte niet op voorraad, maar ik bedacht me ineens dat wij wel altijd isostar gewoon thuis hebben liggen, is dit een goede plaatsvervanger?

isostar:
per 500 ml:
148 kcal
0 eiwitten
35 koolhydraten
28 waarvan suikers
0 vetten
0 voedingsvezels
0,34 natrium
90 kalium
160 =20%(1) calcium
60 = 20 %(1) magnesium
0,21 = 15%(1) vitamine B1
(1) = aanbevolen dagelijkse hoeveelheid

of blijven die 2 potten toch beter?

ik weet het niet, lijkt veel suiker.
Al weet ik niet of die potten niet hetzelfde zijn, iemand anders zalhier uitsluitsel over meoten brengen.

Beter koop je gewoon druivensuiker. Die Isostar is puur om te mengen met water (althans, de pot die ik heb). Wil je 30 gram naar binnen krijgen, mag jij je best doen om dit met zo'n grote hoeveelheid water te doen, want het wordt snel stroperig (bij mij althans).

ow oke, dan vraag ik wel ff aan me ma of ze ff naar de apotheek wil gaan ofsoow voor zo'n goeie pot, of ik gaat ff naar een andere drogist..
weer bedankt!

Tja, probeer die Zonnatura zou k zeggen. Meeste supermarkten hebben m wel. Vragen naar de Zonnatura producten, et voila.

jah ik denk dat ik toch voor die XXL nutrition dextrojuice ga, aangezien dat niet zo'n huismerk is.. niet dat ik daar op tegen ben ofso, maar het lijkt me toch iets vertrouwder om het bij een 'merk' te kopen.. oke dit klinkt best wel raar, maar ik hoop dat je me snapt :p (en aangezien ik het toch niet zelf hoef te betalen, maakt het me ook niet zo heel veel uit hoeveel het kost :P)(als het maar niet teveel wordt natuurlijk)

Hoogst begrijpelijk. Lijkt me ook meer dan een goede keuze. De meningen zijn wel verdeeld over het nut van destrose na de training. Ikzelf neem het ook, maar het is geen wondermiddel of dergelijk. Ga er in ieder geval verstandig en met mate mee om, want het zijn wel pure suikers. :)

jah oke ;), ik had al begrepen dat het 0,4g x lichaamsgewicht is ;)

inderdaad 0.4*BW, meer moet je per dag ook niet nemen. Je meot eht meteen na je training nemen met water en eventueel whey als je dat neemt. de dextrose dient om de glycogeen levels in de spieren terug goed te zetten(want tijdens de krachttraining verbrand je veel suikers in de spieren) dus als je niet gaat trainen zou ik ook geen dextrose nemen ;)

jaja, ook wel logisch hea, alleen na het trainen ;) maar toch weer bedankt!

en weer graag gedaan :D

nog een vraag: ik was van plan om wat eieren in mn voedingsschema te stoppen, maar toen ging moederlief ff dwarszitten.. ze zegt dat je maar maximaal 2 eieren per week mag, want anders krijg je een te hoog cholesterol.. klopt dit? of is het gewoon zo'n fabeltje? mssl

fabeltje inderdaad ;) is al lang achterhaald :D cholesterol ontstaat door veel vet + geen sport, aangezien je sport zet het vet uit het ei niet om in cholesterol dus no problem ;) je kan misschien beter een omelet maken van 3 ei-eiwitten en 1 volledig ei ;)

http://fitness.rubriek.nl/fitness/ei.asp

Verhaal heeft 2 kanten. Zijn ook weer artikelen te vinden die het ondersteunen. Maak het gewoon niet te gek. Ei = veel eiwitten, maar probeer je eiwitten uit zo veel mogelijk gevarieerd eten te halen, stukken gezonder. Alles met mate...

Laatst bewerkt:
thnx! heb et ook moeders laten lezen en ze vond het maar onzin (ze keek alleen naar je leeftijd xD),, maargoed ik ga dus die eieren in me voedingsschematje zette

@aether:
jaja ;), k was ook niet van plan om meer dan 2/3 eieren te eten per dag (dat kan toch geen kwaad?)

inderdaad, maar als het echt zo slecht zou zijn, hadden alle bodybuilders nu al lang rotte nieren gehad :D
maar inderdaad varieer genoeg met je voedsel, kip/vis/vlees zijn goede eiwitbronnen.
Als je wil kan ik je wel helpen met je schema, stuur me maar een PM ofzo ;)

inderdaad :p
nou ik probeer et eerst nog ff zelf (denk ff in het weekend/morgen) en als et niet lukt zal ik het zegge!
echt bedankt! (kan het niet vaak genoeg zeggen :p)

ja tuurlijk, probeer eht eerst zelf, ik ga het je niet allemaal voorknabbelen :p
als het je niet lukt gil je maar eens ;)

Terug
Naar boven