- ik heb al gelezen dat je, je benen moet trainen als je voetbalt maar is dit ook zo als je mountainbiked?
ja ook als je mountainbiked moet je je benen trainen, ga vooral veel squatten
- veel mensen hebben het over 'bulk' en 'cut' voedingsschema's, maar is het verstandig dat ik hiermee ook al ga beginnen?
ja, begin maar met bulken en eet ongeveer 300kcal boven je onderhoud
- ik verbrand 1932 kcal per dag (als ik niks doe),, als ik dan 3x per week (anderhalf uur per keer) fitness en 2x per week mtb (2.5 uur per keer) en dan natuurlijk nog de dagelijkse bewegingen, hoeveel kcal moet ik dan ongeveer eten?
kzou maar 1-1,5 uur gaan sporten en dan daar je schema op aanpassen. Bijvoorbeeld 2 spiergroepen per keer trainen en dan 4x in de week gaan zodat je alles wel 1x getrained hebt
ik doe zelf nu: ma borst triceps di benen wo rust do rug biceps vr schouders buik en het weekend rust ik zou beginnen met 2400kcal op rustdag en 2700kcal op trainingsdag
- ik zie ook dat veel mensen van die shakes gebruiken, is het verstandig dat ik daarmee ook begin? welke shakes zijn goed? en hoeduur is een shake ongeveer?
ik zou eerst gewoon je voeding op orde krijgen en dan pas gaan kijken naar supplementen ofzoiets, als je het wilt weten: shakes van xxlnutrition.nl zijn goed, neem ong 2-3 per dag (ontbijt, voor en na training), ligt eraan hoeveel geld je eraan wilt besteden ;p
- hoeveel tijd moet er ongeveer tussen mijn sets zitten? van een maat van me heb ik gehoord dat dit zo'n 45 seconde moet zijn, klopt dit?
ligt eraan hoe zwaar je traint, doe gewoon een minuutje of iets langer, je voelt het zelf wel een beetje aan
- moet je persé dat fietsen van te voren doen? me pa zei dat ik dat fietsen niet moest doen, omdat het onzin is, dus vandaar ook mijn vraag (wel rustig op gang komen natuurlijk) (voor mensen die nieuwschierig zijn, me pa heb vroeger ook aardig fanatiek gebodybuild

)
je hoeft geen cardio van te voren te doen maar je moet wel even je de spiergroepen opwarmen die je die dag gaat trainen, dus gewoon even met 3kg gewichen ofzo 2x 20 herhalingen maken (waarom vraag je dit niet allemaal aan je pa?
)
- wat is het beste hoe ik nu moet trainen (in sets zegmaar..), want nu doe ik telkens 3x15 (om aan de toestellen te wennen), is dit gewoon goed, of moet ik gewoon 12-10-10-8-8 (ofzoiets) doen?
ik zou met losse gewichten, dumbbells/halters, gaan werken en dan 3x10 doen