AndroidHealthClinic

15 jaar, beginner

• Topic Starter Topic Starter
;) tuurlijk
oke, me pa vindt et wél goed dat ik shakies gaat drinken enzo (me ma is er aardig op tegen :P.. waarom weet ik ook niet maja:p) dus me pa zei ook meteen van: jaah alsie wat nodig heb geevie maar een gil :D komt best uit dus.. welke raden jullie mij aan?
ik had een week geleden al wat gelezen over pure whey en mass gainer ofso,, is dit goed of raden jullie mij andere supplementen aan?
ik had ook gelezen dat mensen 'kuren', wat betekent dit? dat ze spuiten ofso?

Kuren??? daar moet jij nog lang niet over denken jongen ;) wacht daar maar 20 jaar mee, of nog ebter doe het helemaal niet ;)
wat ik je kan aanraden kwa shakes zijn Whey shakes, bijvoorbeeld de Protein Instant van XXL is heel goed kwa verhoudingen en smaak. Mass gainers hoeven niet als je je voeding goed op peil houdt ;)

wat is kuren dan precies? :p
oke thnx ;)

kuren is een spuit in je kont duwen met anabole steroïden, deze laten je spiermassa sneller groeien mits de juiste(lees: goede+genoeg) voeding en training.

ow oke :P, ben ook niet echt van plan dat ooit te gebruiken hoor, maar wou et ff weten ;)

wat voor voedingswaarden zitten er in een kop koffie?

- ik heb al gelezen dat je, je benen moet trainen als je voetbalt maar is dit ook zo als je mountainbiked? ja ook als je mountainbiked moet je je benen trainen, ga vooral veel squatten
- veel mensen hebben het over 'bulk' en 'cut' voedingsschema's, maar is het verstandig dat ik hiermee ook al ga beginnen? ja, begin maar met bulken en eet ongeveer 300kcal boven je onderhoud
- ik verbrand 1932 kcal per dag (als ik niks doe),, als ik dan 3x per week (anderhalf uur per keer) fitness en 2x per week mtb (2.5 uur per keer) en dan natuurlijk nog de dagelijkse bewegingen, hoeveel kcal moet ik dan ongeveer eten? kzou maar 1-1,5 uur gaan sporten en dan daar je schema op aanpassen. Bijvoorbeeld 2 spiergroepen per keer trainen en dan 4x in de week gaan zodat je alles wel 1x getrained hebt
ik doe zelf nu: ma borst triceps di benen wo rust do rug biceps vr schouders buik en het weekend rust ik zou beginnen met 2400kcal op rustdag en 2700kcal op trainingsdag
- ik zie ook dat veel mensen van die shakes gebruiken, is het verstandig dat ik daarmee ook begin? welke shakes zijn goed? en hoeduur is een shake ongeveer? ik zou eerst gewoon je voeding op orde krijgen en dan pas gaan kijken naar supplementen ofzoiets, als je het wilt weten: shakes van xxlnutrition.nl zijn goed, neem ong 2-3 per dag (ontbijt, voor en na training), ligt eraan hoeveel geld je eraan wilt besteden ;p
- hoeveel tijd moet er ongeveer tussen mijn sets zitten? van een maat van me heb ik gehoord dat dit zo'n 45 seconde moet zijn, klopt dit? ligt eraan hoe zwaar je traint, doe gewoon een minuutje of iets langer, je voelt het zelf wel een beetje aan
- moet je persé dat fietsen van te voren doen? me pa zei dat ik dat fietsen niet moest doen, omdat het onzin is, dus vandaar ook mijn vraag (wel rustig op gang komen natuurlijk) (voor mensen die nieuwschierig zijn, me pa heb vroeger ook aardig fanatiek gebodybuild ;)) je hoeft geen cardio van te voren te doen maar je moet wel even je de spiergroepen opwarmen die je die dag gaat trainen, dus gewoon even met 3kg gewichen ofzo 2x 20 herhalingen maken (waarom vraag je dit niet allemaal aan je pa?:P)
- wat is het beste hoe ik nu moet trainen (in sets zegmaar..), want nu doe ik telkens 3x15 (om aan de toestellen te wennen), is dit gewoon goed, of moet ik gewoon 12-10-10-8-8 (ofzoiets) doen? ik zou met losse gewichten, dumbbells/halters, gaan werken en dan 3x10 doen

hoop dat je het zo een beetje snapt en hoop dat alles klopt wat ik eraan toegevoegt heb met ROOD :rolleyes:

allebei bedankt!

hier mn voedingsschema:

Tijdstip-------- -soort----------------- hoeveelheid------------- kcal--------- eiwitten--------- koolhydraten ---------------vetten
07:00 -----------brinta ----------------50g ------------------------162,5--------- 5,5 --------------32,5 --------------------------1,15
-------------------melk-------------------450ml --------------------225----------- 18 ---------------22,5-------------------------- 6,75
-------------------visolie capsules---- 1 stuk-------------------- 0-------------- 0 -----------------0------------------------------ 0
10:00 -----------meergranenbrood --70g------------------------148,4 ---------5,88 ------------28,35------------------------ 1,26
-------------------pindakaas ------------35g -----------------------224 -----------7,7 ---------------3,47 -------------------------20,3
12:00 -----------meergranenbrood-- 100g ---------------------212------------ 8,4 ---------------40,5 -------------------------1,8
-------------------kip filet----------------100g----------------------111------------21-----------------0------------------------------3
-------------------banaan-----------------1 stuk---------------------124------------1-------------------30--------------------------0
15:00 of 16:00-meergranenbrood-70g-------------------------148,4---------5,88---------------28,35------------------------1,26
--------------------tonijn ----------------85g ------------------------129,2-------- 18,7 --------------8,42--------------------------6,8
-------------------ongez. Cashew noten--50g --------------------289 -----------9 ------------------16----------------------------21
17:00 (voor----- banaan -------------1 stuk--------------------- 124------------ 1-----------------30-----------------------------0
training) ---------koffie --------------1 kop----------------------- 0--------------- 0---------------- 0------------------------------ 0
17:30-18:00
trainen
direct na trainen - dextrose --------30g ------------------------?----------------- ? ---------------? -------------------------------?
18:30 ---------------groente
(trainingsdagen) --vlees
of 19:00 -------------aardappels
22:00 -----------------magere kwark--450g-----------------------216-------------42,75-----------11,25----------------------- 0,45
------------------------appel -------------1 stuk ---------------------60-------------- 1 ---------------14---------------------------- 0
------------------------visolie capsule --1 stuk--------------------- 0-------------- 0---------------- 0 -----------------------------0
totaal trainingsdagen---------------------------------------------- 2176,5------- 145,81-------- 265,34---------------------- 63,77
totaal trainingsdagen % ------------------------------------------------------------30,7%---------55,87%-----------------------13,43%
totaal normale dagen ---------------------------------------------2049,5 --------144,81 ---------235,34--------------------- 63,77
totaal normale dagen % ------------------------------------------------------------32,62%----------- 53,01%------------------ 14,37%

onderhoud = 1960 kcal (zittend)
+ 640 gem. van trainen = 2600 kcal onderhoud per dag gemiddeld (trainen = 3x per week fitness (1.5 uur per keer) + 2x per week mountainbike (2.5 uur per keer)
dus ongeveer 2800-3000 kcal nodig (toch?)

nog wat vragen:
-met je avond eten krijg je toch ongeveer 700 kcal's binnen?
-wordt het vet percentage goedgetrokken door het vlees? moeders bakt het gewoon altijd in jus dus..)
-met het vlees krijg je toch ook wat meer koolhydraten binnen? (komt het er dus opneer dat ik ongeveer 25% eiwitten, 55% koolhydraten en 20% vetten binnen krijg? zoniet, wat moet ik veranderen?
- hoeveel aardappelen & groente moet je eigelijk eten? (kan ik ff kijke hoeveel ik altijd neem ;))
-in visolie capsules zitten toch geen/heel weinig voedingswaarden??

Laatst bewerkt:
veel onduidelijker kon het niet he dat schema:D:D
open je schema en ram op de printscreen knop rechts van f12, ga naarar paint en druk plakken, dan sla je hem op en ga je naar ww.tinypic.com en dar kun je hem onlinezetten en krijg je de link naar het plaatje, en die link zet je mooi hier in je bericht

nu je vragen:
-met je avond eten krijg je toch ongeveer 700 kcal's binnen? ligt eraan wat je eet en hoeveel je eet natuurlijk maar kzou rond de 700-750kcal doen ja

-wordt het vet percentage goedgetrokken door het vlees? moeders bakt het gewoon altijd in jus dus..) ik snap niet echt wat je hiermee bedoeld ;p
-met het vlees krijg je toch ook wat meer koolhydraten binnen? (komt het er dus opneer dat ik ongeveer 25% eiwitten, 55% koolhydraten en 20% vetten binnen krijg? zoniet, wat moet ik veranderen? in vlees zitten eigg alleen eiwitten, tenzij je gehakt of shoarma ofzo eet, en ik kan pas zien wat je moet veranderen als je je schema ietsduidelijker hebt gemaakt
-in visolie capsules zitten toch geen voedingswaarden??
nah, en als er wat inzit is het te verwaarlozen

met al die hulp verdien ik wel wat karma zeg, die knop links [Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

allebei bedankt!
nog wat vragen:
-met je avond eten krijg je toch ongeveer 700 kcal's binnen?
Ja zoiets ongeveer
-wordt het vet percentage goedgetrokken door het vlees? moeders bakt het gewoon altijd in jus dus..)
in vlees zit meestal weinig vet als je dat bedoeld
-met het vlees krijg je toch ook wat meer koolhydraten binnen? (komt het er dus opneer dat ik ongeveer 25% eiwitten, 55% koolhydraten en 20% vetten binnen krijg? zoniet, wat moet ik veranderen?
Ik zou eerder in de buurt van 40-40-20 gaan zitten (55-25-20 vind ik iets te weinig eiwitten)
- hoeveel aardappelen & groente moet je eigelijk eten? (kan ik ff kijke hoeveel ik altijd neem ;))
vervang aardappelen liefst door (zilvervlies)rijst
-in visolie capsules zitten toch geen/heel weinig voedingswaarden??
in visolie capsules zitten goede omega3 vetten, dus wel voedingswaarden, maar die zijn inderdaad te verwaarlozen

hopelijk ben je hiermee geholpen en alsjeblieft maak dat schema wat duidelijker :D

snap je het schema nu wel? heb em ff wat veranderd :P,, ik snap niet hoe ik op me print screen knop moet drukken :mad:.. alleen dat ligt aan me laptop.. k moet 2 knoppe tegelijk indrukke, maar snap ff niet wat die andere knop is :P
met die 2e vraag bedoelde ik dit:
ik zit nu rond de 15% vet, maar wil dit graag naar 20% hebben, kan ik die 5% vet die ik nog moet hebben, uit mijn avond eten halen?
k ga nu mountainbike, de rest beantwoord ik vanavond wel weer ;)
mssl

noten bv. cashew, pinda's...
edit: is je schema veranderd??
edit2: ik zie dat je al 50gram noten eet, in vlees zitten natuurlijk ook vetten, in kip bv zit per 100 gram 3 gram vet ;) dus als je je vlees invult kom je ook hogere waarden uit, vind je 144gram eiwitten maar weinig.

snap je het schema nu wel? heb em ff wat veranderd :P,, ik snap niet hoe ik op me print screen knop moet drukken :mad:.. alleen dat ligt aan me laptop.. k moet 2 knoppe tegelijk indrukke, maar snap ff niet wat die andere knop is :P
met die 2e vraag bedoelde ik dit:
ik zit nu rond de 15% vet, maar wil dit graag naar 20% hebben, kan ik die 5% vet die ik nog moet hebben, uit mijn avond eten halen?
k ga nu mountainbike, de rest beantwoord ik vanavond wel weer ;)
mssl

??????

totaal trainingsdagen---------------------------------------------- 2176,5------- 145,81-------- 265,34---------------------- 63,77
totaal trainingsdagen % ------------------------------------------------------------30,7%---------55,87%-----------------------13,43%
totaal normale dagen ---------------------------------------------2049,5 --------144,81 ---------235,34--------------------- 63,77
en dan ga je wel 600 kcal onder je onderhoud zitten??:rolleyes:

noten bv. cashew, pinda's...
edit: is je schema veranderd??
edit2: ik zie dat je al 50gram noten eet, in vlees zitten natuurlijk ook vetten, in kip bv zit per 100 gram 3 gram vet ;) dus als je je vlees invult kom je ook hogere waarden uit, vind je 144gram eiwitten maar weinig. vind je me eiwitten te weinig?

allemaal trouwens weer bedankt! ;)
me aardappelen kan ik jammer genoeg niet veranderen in (zilvervlies)rijst.. omdat me moeder geen zin heeft om speciaal voor mij rijst te koken :P
maar ff over mn voedingsschema: het komt er dus opneer dat het zo wel goed is? (als je er me avondeten bij optelt natuurlijk :P)

Laatst bewerkt:
Zou je je voedingsschema niet in een excel blaadje kunnen steken?dat leest makkelijker ;)
en zilvervliesrijst kan je gewoon in pakjes kopen die je in de microgolf moet steken voor 2 minuten lekker makkelijk en je moeder moet niet appart koken ;)

Zou je je voedingsschema niet in een excel blaadje kunnen steken?dat leest makkelijker ;)
en zilvervliesrijst kan je gewoon in pakjes kopen die je in de microgolf moet steken voor 2 minuten lekker makkelijk en je moeder moet niet appart koken ;)

k zal et morgen middag dan voor de mensen in een excel documentje posten voor de mensen die het nu nog steeds moeilijk kunnen lezen :P
(heb em wel al in excel document staan, maar kon em niet 'print screene', maar ik zal em wel ff naar me moeders computer sturen om hem te print-screene.. :P
oke! k wist niet dat ze dat hadden!, thnx! ik geef je wel wat karma omdat je me zo goed hebt geholpen ;)

wat zijn de voedingswaarden van (zilvervlies)rijst eigelijk?

Terug
Naar boven