AndroidHealthClinic

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
Netjes hoor 11 kg in 3 maanden.

Naast het vet (wat je natuurlijk kon verwachten) toch ook goede vooruitgang in spiermassa!

Toch blijf ik erbij dat ik dit niemand zou aanraden. want ondanks je goede gains is je bf toch imo in 3 maanden wat teveel opgelopen.

Wat vind je zelf trouwens? zou je anderen aanraden zo'n doel te stellen?

Beentjes lopen wel achter!

Goed werk gozer, en respect dat je alles zo open neerzet.

doel niet bereikt, maar vind het netjes hoor!!

Vind dit er eigenlijk niet uitzien als 20% :D is ook een compliment eigenlijk :D als ik je foto's zie schat ik je op 15% ofzo, je abs zijn nog een beetje zichtbaar, je hebt geen pens en er is nog een beetje definitie te zien, dus 20% denk ik teveel maarja wie ben ik :D

Vind dit er eigenlijk niet uitzien als 20% :D is ook een compliment eigenlijk :D als ik je foto's zie schat ik je op 15% ofzo, je abs zijn nog een beetje zichtbaar, je hebt geen pens en er is nog een beetje definitie te zien, dus 20% denk ik teveel maarja wie ben ik :D

iemand die bf te laag schat?;)

• Topic Starter Topic Starter
Mijn compimenten heb je maat! Jij bent als een voorbeeld voor mij!
Thnx, dat is een mooi compliment
Tijd voor een cut? :roflol: Rot op gek..

Lekker blijven gainen mc. chick!:lifter:
Dat was ik wel van plan!
Ziet er goed uit, hoewel ik zelf geen BB-er ben zou ik zelf zeggen een goede groei qua fysiek, (benen,rug,onderarmen, biceps en kuiten) maar zou dan wel de onderbuik/onderrug meer aanpakken wat natuurlijk ook tijdens de bulk prima kan.;)
Tot hoe ver qua kg's wil je doorgroeien???
Goed gedaan en leuke en mooie foto's.:D
Zelf ben ik niet erg tevreden over mijn benen, waren die meer gegroeid dan was ik meer in de buurt van de 15kg gekomen.
Als je naar mijn trainingslog kijkt dan zie je dat ik de laatste tijd veel aandacht steek in de onderkant buik met hanging leg raises.
Onderkant rug doe ik nu ook een tijdje via de deadlift.

Ik wil doorgaan tot 110kg en dan cutten
Netjes hoor 11 kg in 3 maanden.

Naast het vet (wat je natuurlijk kon verwachten) toch ook goede vooruitgang in spiermassa!

Toch blijf ik erbij dat ik dit niemand zou aanraden. want ondanks je goede gains is je bf toch imo in 3 maanden wat teveel opgelopen.

Wat vind je zelf trouwens? zou je anderen aanraden zo'n doel te stellen?

Beentjes lopen wel achter!
Vind je het echt zo erg mijn vet toename? Ik ben toch geen vetbult geworden wat veel verwachtte? Zonder vettoename geen goede spiermassa gains imo.
Waarom zou je het niemand aanraden, je ziet dat het bij mij heeft gewerkt.
Ik zou het zeker iedereen aanraden. Afblijven van de kuurtjes en ga eerst eens goed bulken... dan kun je later nog kuren als je dat wilt.
Je hebt gelijk over mijn benen, maar dat gaat niet lang duren... die gaan groeien!!!!!
Goed werk gozer, en respect dat je alles zo open neerzet.
Thnx kerel, maar wie A zegt moet ook B doen!
Jij blijft gewoon zonder inhoud, vraag me af wat je uberhaubt op dit forum doet. Ben je ooit wel eens positief?
doel niet bereikt, maar vind het netjes hoor!!
Helemaal gelijk :o

Mijn maat kan ook niet geloven dat ik een hoger vet% heb. Komt waarschijnlijk omdat het vet bij mij niet zozeer op mijn buik gaat zitten. Veel zeggen dat je geen abs kunt zien boven de 12% maar als je ze maar hard traint dan ga je uiteindelijk wel abs zien. Een lager vet% zal zeker meer tonen.
Klopt dat je ook wat definitie bij mijn schouders ziet, ben ik blij om anders had ik hier gehoord dat ik alleen maar vet zou hebben gegaind.

Thnx voor compliment Gerre.
iemand die bf te laag schat?;)
Kan toch? Maar jullie zullen mij misschien weer niet geloven dat ik dit vet ook zo weer kwijt ben. Ik moet veel moeite doen om vet te krijgen, en dat heb ik nu ook gedaan. Dirty bulken.

jammer dat je geen 15 kilo bent aangekomen,maar toch nettjes gedaan:klink:

Jij blijft gewoon zonder inhoud, vraag me af wat je uberhaubt op dit forum doet. Ben je ooit wel eens positief?

Heb gewoon even schik :D mag dat ook al niet meer ?

Wat ik op het forum doe ? onder anderen mensen uit hun dromen halen en de waarheid op tafel gooien, ik praat niet mee zoals derest in dit topic, de topictitel 15 kg massa in 3 maanden zonder steroiden is een belediging voor juicers.

Maarjah, als je niet met de droom meepraat heb je natuurlijk niet veel vriendjes :(

Goeie 11 kilo hoor, alleen van die 11 is ook behoorlijk veel vet.

En daarbij vind ik het nuttiger om naar de kwaliteit van de aangekomen massa te kijken in plaats van persee die 15 kilo.

Helemaal niet belangrijk dus, maargoed dan krijg je een antwoord als dat iedereen weer op iets anders doelt.:o

hee arnoldfan, ga je moeder pessten of zo

2 dingen
1- ik ben niet vies (kom net onder de douch vandaan)
2- ik ben geeen turek;)

• Topic Starter Topic Starter
Is al goed arnold, ik weet genoeg. Ga maar weer naar een ander topic.
Hoop dat je ooit eens gelukkig wordt en niet al je negativiteit op anderen gaat projecteren.

Tot hoeveel wil je nog gaan?

Is al goed arnold, ik weet genoeg. Ga maar weer naar een ander topic.
Hoop dat je ooit eens gelukkig wordt en niet al je negativiteit op anderen gaat projecteren.

Moet je niet zo gaan lullen he ? ik kom gewoon vertellen wat ik over jou doel en jou prestatie denk ? is dit wat beledigend moet ik ineens ongelukkig zijn ?

ik vind persoonlijk dat van jou 11 kilo weinig spiermassa aanwezig is, sorry maar ik vertel graag wat ik denk.Bijna elk lid kan met een bulk en wat training 11 kilo aankomen in 3 maanden zonder steroiden, maar er is er geeneen die 11 droge massakilo's kan winnen in 3 maanden zonder steroiden.

Maar dit wil niet zeggen dat ik geen respect hebt voor jou gewonnen kilo's !

Je bf toename had ik idd wat meer verwacht. Maar omdat je zelf aangeeft veel "moeite" moet doen om bf te laten stijgen... moet je nagaan hoe iemand reageert die wel snel vet aanzet.

Maar je hebt wel gelijk, in jou geval valt het IMO nog 100% mee.

Toch zou ik gewoon in een half jaar of jaar 15 kg willen gainen,
meer halen mensen die niet in jou situatie zaten (spiergeheugen + bftoename gering) er niet uit.
Maar dit is oneindige discussie :)

Gewoon klasse prestatie PUNT !:)

Je avatar (foto in verkleinde versie) ziet er wel heel wat minder uit dan in het groot :o

Je bf toename had ik idd wat meer verwacht. Maar omdat je zelf aangeeft veel "moeite" moet doen om bf te laten stijgen... moet je nagaan hoe iemand reageert die wel snel vet aanzet.

Maar je hebt wel gelijk, in jou geval valt het IMO nog 100% mee.

Toch zou ik gewoon in een half jaar of jaar 15 kg willen gainen,
meer halen mensen die niet in jou situatie zaten (spiergeheugen + bftoename gering) er niet uit.
Maar dit is oneindige discussie :)

Gewoon klasse prestatie PUNT !:)

Kan me in jouw post vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven