XXL Nutrition

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
Zeer goede progressie gemaakt in zo'n korte tijd! :bow:
Ik zie geen zwakke punten in je fysiek.
Ga zo door zou ik zeggen. Je bent zelf al een beetje aan het spelen met verschillende trainingsmethodes. Verstandig, altijd uitproberen wat voor jou werkt.

Ik zie dat hier weer een aantal gasten zijn met een vet-fobie, ik zal mijn mening even geven;
don't change a ****ing thing! Cutten? **** that! Door gaan met massa pakken. Niet bang zijn om wat vet aan te zetten, dat hoort erbij. Je vet % is nu gewoon acceptabel, imo kan er nog wel ietsje bij. Tuurlijk moet je clean bulken, maar dat is logisch.
Cutten is nu onverstandig, je hebt nog niet genoeg massa om er na de cut goed bij te staan. Zou zonde zijn.

Keep it up.

grtz Loo :thumbs:

Ga zo door zou ik zeggen. Je bent zelf al een beetje aan het spelen met verschillende trainingsmethodes. Verstandig, altijd uitproberen wat voor jou werkt.

Ik zie dat hier weer een aantal gasten zijn met een vet-fobie, ik zal mijn mening even geven;
don't change a ****ing thing! Cutten? **** that! Door gaan met massa pakken. Niet bang zijn om wat vet aan te zetten, dat hoort erbij. Je vet % is nu gewoon acceptabel, imo kan er nog wel ietsje bij. Tuurlijk moet je clean bulken, maar dat is logisch.
Cutten is nu onverstandig, je hebt nog niet genoeg massa om er na de cut goed bij te staan. Zou zonde zijn.

Keep it up.

Met het laatste ben ik het helemaal eens...wat heb je aan droog zijn als er nog te weinig massa is.
Dan is het mooier om voller te zijn met een hoger BF

• Topic Starter Topic Starter
Echt buut topper!

Dit is een fantastisch resultaat echt ongelooflijk!!!

Oprecht respect en complimenten tijger:bow2::bow::thumbup::thumbs::clap::bow2:

ps: de tips van vorige poster zijn altijd fantastisch luister hier goed naar.
thnx kerel. Nog verder opmerkingen waar ik me specifiek op zou moeten richten (verbeterpunten?)

Keep it up.

Je haalt me de woorden uit mijn mond Loo. In de winter is het zowiezo niet verstandig om te cutten, dan verspil je imo de kans flink wat massa te pakken. Je lichaam laat tevens vet moeilijk los in de winter. Ik ga zeker door met bulken. Zal over een paar maanden weer eens wat foto's posten.

Thnx Loo voor compliment

Met het laatste ben ik het helemaal eens...wat heb je aan droog zijn als er nog te weinig massa is.
Dan is het mooier om voller te zijn met een hoger BF
true

Respect kerel, leuk dat je een log bijhield. Motiverende resultaten!

d

Heb nu pas de tijd om te reageren en zie dat je het heel goed gedaan hebt mc, proficiat!
Aan je foto's te zien is jouw vetpercentage ongeveer gelijk aan dat van mij, ideaal dus in de bulk vindt ik.

Citaat:
Origineel gepost door sgtmossad
Echt buut topper!

Oprecht respect en complimenten tijger

thnx kerel. Nog verder opmerkingen waar ik me specifiek op zou moeten richten (verbeterpunten?)

Nou als ik kijk naar de foto`s van voordat je begon en nu is dat een megaresultaat.
Persoonlijk vind ik het bruutste je onderarmen...t*ring wat zijn die goed gegroeid.
Dat het meeste vet is ben ik het totaal niet mee eens. Je onderarmen zijn daar een heel mooi voorbeeld van.
Er zijn altijd verbeterpunten zoals bijv. je benen. Maar dat is ook niet helemaal juist want ik denk dat je in de afgelopen periode het maximale resultaat heb bereikt.
Wat zijn je doelen?
Wil je nu droog worden of verder massa gainen??

Persoonlijk zou ik voor meer massa gaan en volgend voorjaar -heel vroeg- gaan beginnen met cutten. Dan maar geen sixpack van de zomer.
Maar eerst nog maar eens flink aanzetten zoals wat loo al zei.

Nogmaals; je hebt een goede prestatie neergezet en je bent de afgelopen tijd behoorlijk gedisciplineerd geweest. Tip; wellicht schoner bulken met iets minde kcal?

Gr,
SgTmoSSad

Persoonlijk zou ik voor meer massa gaan en volgend voorjaar -heel vroeg- gaan beginnen met cutten. Dan maar geen sixpack van de zomer.

Nogmaals; je hebt een goede prestatie neergezet en je bent de afgelopen tijd behoorlijk gedisciplineerd geweest. Tip; wellicht schoner bulken met iets minde kcal?

Gr,
SgTmoSSad

I agree.

Nette progressie, BF valt ook mee. Zal wel tegen de 20% zijn maar zeker niet meer.

idem dito knap werk;)

oke ik zal het wat positiever uitdrukken: heel goed ik doe je dat niet na (dat bulken dan). Wil wel je krachtstats weten.

Citaat:
Origineel gepost door sgtmossad
Echt buut topper!

Oprecht respect en complimenten tijger

Nou als ik kijk naar de foto`s van voordat je begon en nu is dat een megaresultaat.
Persoonlijk vind ik het bruutste je onderarmen...t*ring wat zijn die goed gegroeid.
Dat het meeste vet is ben ik het totaal niet mee eens. Je onderarmen zijn daar een heel mooi voorbeeld van.
Er zijn altijd verbeterpunten zoals bijv. je benen. Maar dat is ook niet helemaal juist want ik denk dat je in de afgelopen periode het maximale resultaat heb bereikt.
Wat zijn je doelen?

Gr,
SgTmoSSad

Niet akkoord dat mc schoner moet bulken, had hij dat gedaan dan was er serieus minder resultaat geweest. Schoon bulken werkt niet, al helemaal niet als je naturel bent.

Niet akkoord dat mc schoner moet bulken, had hij dat gedaan dan was er serieus minder resultaat geweest. Schoon bulken werkt niet, al helemaal niet als je naturel bent.

:rolleyes: nee hoor, je moet bulken tot je op 30% vet staat en dan een half jaar cutten waarna je amper iets overhoudt van je gewonnen massa...
Als je op 20% komt te staan en je wil verderbulken dan moet je dan clean doen. Klaar!

Clean bulken werkt niet voor een natural? Dressed Black, dat mag je me dan eens uitleggen.

Ga dan gewoon hoger in de vetten zitten, noten zijn dan prima bulkvoer.

Respect kerel, leuk dat je een log bijhield. Motiverende resultaten!

d
thnx, werkt voor mij maar hoop ook voor anderen motiverend.

Heb nu pas de tijd om te reageren en zie dat je het heel goed gedaan hebt mc, proficiat!
Aan je foto's te zien is jouw vetpercentage ongeveer gelijk aan dat van mij, ideaal dus in de bulk vindt ik.
Thnx dressed. Complimenten van een zeer ervaren sporter waardeer ik zeer. Vroeger toen mijn vet% een stuk lager was maakte ik een stuk minder progressie. Ook toen geloofde ik niet wat ik nu weet en dat is dat een hoger vet% (geen 30 hoor ;)) je helpt meer progressie te kunnen boeken.
De theorie hierachter kun je hier lezen als je wilt http://forum.dutchbodybuilding.com/...nder-stero-den-189801/index5.html#post3339104
Wat zijn je doelen?

Gr,
SgTmoSSad
Die onderarmen ben ik heel blij mee, vond die stokjes echt verschrikkelijk.... zie je waar die wrist curls toch goed voor zijn ;). Was grappig... gisteren kwam een vriendin langs die mij helemaal nooit heeft gekend toen ik nog trainde. Schrok zich helemaal kapot dat ik in zo'n korte tijd zo gegroeid was. Mijn onderarmen vielen haar meteen op, hehehe.

Ik wil hiermee doorgaan met bulken, heb nu een goede basis gelegd die ik voort wil zetten. Deze zomer gaan het geen rock-hard abs worden. Ik wil eerst de 110kg bereiken voordat ik ga cutten.
;)
Nette progressie, BF valt ook mee. Zal wel tegen de 20% zijn maar zeker niet meer.
Klopt, thnx

Beide bedankt

oke ik zal het wat positiever uitdrukken: heel goed ik doe je dat niet na (dat bulken dan). Wil wel je krachtstats weten.
In mijn trainingslog kun je mijn hele schema terugkijken hoe ik het heb gedaan. En in mijn sig heb ik onder stats verborgen staan wat mijn krachtstats zijn op de grote 3.
Klopt, ik ben van mening als je je lichaam goed leert kennen (en dat duurt jaren) dat je dan met natuurlijke middelen veeeel kunt bereiken en niet altijd naar sterkere middelen hoeft te grijpen om vooruitgang te boeken.
Iedereen die voor massa wilt gaan lees dat stukje waar ik naar verwees. Experimenteer.
:rolleyes: nee hoor, je moet bulken tot je op 30% vet staat en dan een half jaar cutten waarna je amper iets overhoudt van je gewonnen massa...
Als je op 20% komt te staan en je wil verderbulken dan moet je dan clean doen. Klaar!
30% gaat niet gebeuren. Het vet zal nog wel iets oplopen denk ik want ja zit nou eenmaal in een bulk.
Clean bulken werkt niet voor een natural? Dressed Black, dat mag je me dan eens uitleggen.

Ga dan gewoon hoger in de vetten zitten, noten zijn dan prima bulkvoer.
Wat dressed bedoelt is dat je niet dit resultaat in zo'n korte tijd had gehaald als je clean bulkt. Eiwitten worden imo enorm overschat. Je haalt echt al veel uit je normale voeding.

Het draaid om de koolhydraten en vetten want die geven je lichaam de energie om iets met die eiwitten te kunnen doen.
Noten bezitten maar weinig koolhydraten... begrijp me niet verkeerd noten zijn goed. Maar er hoort meer bij imo.

Laatst bewerkt:
@mc. chick: dan ga ik natuurlijk al uit dat het goed zit met de rest van de voeding en je gewoon calorisch omhoog wilt gaan. :)

Wat betreft de eiwitten ben ik het niet met je eens, goed gebruik (ook uit voeding) kan erg bevorderend werken voor het fysiek. Voor zowel in de bulk als in de cut. Maar daarbij komen natuurlijk ook carbs en vetten.

ik ben meer aangekomen in deze tijd(zonder)maar dat was idd 50%vet...
en dan nog is het redelijk knap...dit kwam trouwens door spiergeheugen!
15kg spier gaat je naurel never nooit niet lukken ben ik bang!
Hallo? Weet niet of je het al weet, maar de 3 maanden zijn al voorbij. Het is mij ook niet gelukt... dat heb ik al toegegeven.

Toch blij met het resultaat van 11kg massa winst. Vet is redelijk beperkt gebleven zoals je op de foto's kunt zien.

@mc. chick: dan ga ik natuurlijk al uit dat het goed zit met de rest van de voeding en je gewoon calorisch omhoog wilt gaan. :)

Wat betreft de eiwitten ben ik het niet met je eens, goed gebruik (ook uit voeding) kan erg bevorderend werken voor het fysiek. Voor zowel in de bulk als in de cut. Maar daarbij komen natuurlijk ook carbs en vetten.

Ik deel de mening van mc, eiwitten worden overschat, laat ons duidelijk zijn dat je natuurlijk ook genoeg eiwitten moet eten maar de carbs en vetten zijn in mijn mening toch nog belangrijker. Ik kan mij nog heel goed de tijd herinneren dat ik jong was en alles volgens de letter wou doen. Veel eiwitten en niet teveel carbs, alles mager volgens het principe van de clean bulk dus. De resultaten waren armzalig en het was pas toen ik begrepen had dat ik mijn voeding helemaal anders moest aanpakken dat ik mijn massa kon bouwen.
Dit is iets wat de tijd en de ervaring je uiteindelijk leert.

Waar heb ik geschreven dat je een vetpercentage van 30 % moet hebben?
Dat moet je gewoon in de gaten houden, de spiegel is daarin je leidraad. Je moet verder gaan met bulken tot je zelf merkt dat je teveel vet begint te krijgen en dan cut je gewoon, het is trouwens voor de meeste mensen veel gemakkelijker om af te vallen dan om bij te komen. Ben je een mesomorf (dus met de neiging om zeer snel dik te worden) dan moet je het uiteraard anders aanpakken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven