AndroidHealthClinic

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
Vind je het echt zo erg mijn vet toename? Ik ben toch geen vetbult geworden wat veel verwachtte? Zonder vettoename geen goede spiermassa gains imo.

Je kan nu wel nog xx aantal keer roepen dat zonder vettoename je ook geen toename van spiermassa hebt, maar je bewering is te kort door de bocht. De kunst is om je vet% in toom te houden. Als je iedere maand 1-2% vettoename hebt, zit je in no time aan 20+ en mag je een groot deel van je gewonnen spiermassa ook dada zwaaien in de daaropvolgende cut.

Heb je ooit al eens serieus diep gecut? Dan zul je ook wel weten dat hoe langer je moet cutten, hoe meer spiermassa je ook moet inleveren. Hoe hoger je vet%, hoe langer cutten, hoe meer verlies.

Ondanks de vele helden hier die in een cut wekelijks 2% vet verliezen en zelfs nog wat spiermassa aankomen, is de realiteit helemaal anders.

Trouwens, nu heb je er goed aan gedaan om het zo aan te pakken, want je kon rekenen op spiergeheugen. Als je zo verder gaat weeg je inderdaad in no time 110kg, maar wel met een vet% dat de spuigaten uitloopt. Als ik jou was ging ik nu wat cleaner bulken, zodat je toch je doelen bereikt, maar met een respectabel vet%.

Hierin ben ik overigens wel akkoord met arnoldfan:

En daarbij vind ik het nuttiger om naar de kwaliteit van de aangekomen massa te kijken in plaats van persee die 15 kilo.

Just my 2 cents.

Inderdaad, ben ook van mening dat je goed kan doorbulken tot 15-17% maar dat is dan wel het maximum. ik zit nu op 15-16% vind ik voldoende, vanaf midden februari afbouwen en cutten.
Dit neemt niet weg dat je een topprestatie geleverd hebt. Ik zou nu gewoon cleaner bulken met evt. wat cardio.

• Topic Starter Topic Starter
Moet je niet zo gaan lullen he ? ik kom gewoon vertellen wat ik over jou doel en jou prestatie denk ? is dit wat beledigend moet ik ineens ongelukkig zijn ?

ik vind persoonlijk dat van jou 11 kilo weinig spiermassa aanwezig is, sorry maar ik vertel graag wat ik denk.Bijna elk lid kan met een bulk en wat training 11 kilo aankomen in 3 maanden zonder steroiden, maar er is er geeneen die 11 droge massakilo's kan winnen in 3 maanden zonder steroiden.

Maar dit wil niet zeggen dat ik geen respect hebt voor jou gewonnen kilo's !
Ik reageer alleen zo omdat ik maar weinig positieve dingen van jou lees, ook in andere topics. Je kunt ook best wat genuanceerder reageren en mensen steunen in de doelen die ze hebben. Dat probeer ik ook te doen, krijg je ook veel voor terug.

Maar dat je mijn topic een belediging vind voor juicers is echt ongelofelijk. Alsof ik ze nu een slechte naam geef? Ik laat iedereen in zijn/haar waarde. Ik heb me hier helemaal niet negatief over uitgelaten. Wil niet zeggen dat ik pro AAS ben, dat terzijde.

Maar je haalt er nu ook allerlei zaken bij die ik hier nooit heb beweerd, dat maak jij ervan. Waar zie jij dat ik 15kg puur VVM zou scooren? Dat haal je niet eens met AAS. Ga maar kijken op de begin pagina! Ik heb het over massa gehad. Iedereen hier, ook diegene die mij voor gek verklaarden, geven nu toe dat ik goeie gains heb gemaakt en zeker spiermassa heb gescoord. Als jij van mening ben dat ik alleen maar vet heb gescoord dan weet jij niet hoe vet eruit ziet. Kijk nog eens goed naar mijn begin fysiek en bedenk daar eens 11 kg vet bij. Ziet dat er dan zo uit als dat ik er nu uitzie? Dan gaan we een massale run op de Mc Donalds krijgen ;).

Maar als jij denkt dat het makkelijk is geweest wat ik hier doe en dat iedereen het kan dan wil ik je dat wel eens zien doen. Zo makkelijk is het allemaal niet.
Je bf toename had ik idd wat meer verwacht. Maar omdat je zelf aangeeft veel "moeite" moet doen om bf te laten stijgen... moet je nagaan hoe iemand reageert die wel snel vet aanzet.

Maar je hebt wel gelijk, in jou geval valt het IMO nog 100% mee.

Toch zou ik gewoon in een half jaar of jaar 15 kg willen gainen,
meer halen mensen die niet in jou situatie zaten (spiergeheugen + bftoename gering) er niet uit.
Maar dit is oneindige discussie :)

Gewoon klasse prestatie PUNT !:)
Ik geef je hier ook gelijk in Obeb. Ik heb aanleg vanwege mijn spiergeheugen. Maar wat ik hier wil aangeven is dat mensen niet zo paniekerig moeten doen als ze wat dikker worden van een bulk. Ik ga zeker niemand adviseren verder dan 20% te bulken. Maar er zijn hier mannen die op 12% zitten en daar willen blijven in een bulk. Dat kan gewoon niet imo, dan is het geen bulk meer.

Ik gun gewoon iedereen progressie en ik hoop dat ik mensen motiveer meer uit hun voeding en training te halen.
Je avatar (foto in verkleinde versie) ziet er wel heel wat minder uit dan in het groot :o
Is toch dezelfde :p

ik ook.

Je kan nu wel nog xx aantal keer roepen dat zonder vettoename je ook geen toename van spiermassa hebt, maar je bewering is te kort door de bocht. De kunst is om je vet% in toom te houden. Als je iedere maand 1-2% vettoename hebt, zit je in no time aan 20+ en mag je een groot deel van je gewonnen spiermassa ook dada zwaaien in de daaropvolgende cut.

Heb je ooit al eens serieus diep gecut? Dan zul je ook wel weten dat hoe langer je moet cutten, hoe meer spiermassa je ook moet inleveren. Hoe hoger je vet%, hoe langer cutten, hoe meer verlies.

Ondanks de vele helden hier die in een cut wekelijks 2% vet verliezen en zelfs nog wat spiermassa aankomen, is de realiteit helemaal anders.

Trouwens, nu heb je er goed aan gedaan om het zo aan te pakken, want je kon rekenen op spiergeheugen. Als je zo verder gaat weeg je inderdaad in no time 110kg, maar wel met een vet% dat de spuigaten uitloopt. Als ik jou was ging ik nu wat cleaner bulken, zodat je toch je doelen bereikt, maar met een respectabel vet%.

Hierin ben ik overigens wel akkoord met arnoldfan:

Just my 2 cents.
Zie mijn uitleg hierboven.
Verder heb ik nog nooit gecut omdat ik altijd te licht was. Vergeet niet dat ik van 62kg kom.

Inderdaad, ben ook van mening dat je goed kan doorbulken tot 15-17% maar dat is dan wel het maximum. ik zit nu op 15-16% vind ik voldoende, vanaf midden februari afbouwen en cutten.
Dit neemt niet weg dat je een topprestatie geleverd hebt. Ik zou nu gewoon cleaner bulken met evt. wat cardio.
Ik kijk wat me lichaam doet, ben maar niet bang ik zal geen vette blubber worden. Of moet ik weer een nieuw topic maken? Naar de 110kg in 3 maanden? :p:D

Maar dat je mijn topic een belediging vind voor juicers is echt ongelofelijk.

Dat niet alleen, maar ook dat je mij uit je topic wilt zien verdwijnen omdat ik een mening geef die wat minder vriendelijk is dan die van je aanhangers.

Ook deze reacties mogen er zijn.

Mijn tip : bulk clean, en wees blij met droge massa die je aan gaat komen, of het nou 2 of 5 kilo is in het jaar.

+1

ik vind ook al snel dat me gewicht te weinig voorstelt maar het gaat er bij bodybuilding zeker niet alleen om hoeveel spieren je hebt maar ook hoeveel spieren je kunt zien:p en dat laatste gaat er niet zo makkelijk op vooruit bij een dirty bulk. Weet ik alles van:o
Als je niet echt overdreven licht meer bent is het meer tijd om kwaliteit te verbeteren dan om nog aan te gaan komen en dat is nog gezonder ook dan al dat geschrans:o

Overigens, zonder steroiden my ass ;) Ik zal jouw testes en bijnierschors eens platleggen dan weet je wat zonder steroiden is:D:p

ps ik wil ook niet alleen maar negatief zijn...het is een motivatie voor je geweest om hard te trainen en dat is goed! maar ik zou voor de volgende aanval toch een andere strategie kiezen..

Dat niet alleen, maar ook dat je mij uit je topic wilt zien verdwijnen omdat ik een mening geef die wat minder vriendelijk is dan die van je aanhangers.

Ook deze reacties mogen er zijn.

Mijn tip : bulk clean, en wees blij met droge massa die je aan gaat komen, of het nou 2 of 5 kilo is in het jaar.

Dat zei ik omdat er meteen weer een rel kwam door jou gedrag. Je gaat meteen iemand uitschelden voor vieze turk. Daar hou ik niet zo van. Wat adil ook tegen je zei.

Had niets te maken met je eerdere uitlatingen. Die mogen er inderdaad zijn, als ze maar inhoudelijk zijn.

Ja ik dacht ook al niet dat je het serieus meende maar was niet helemaal zeker, gezien je wel heel weinig angst voor vet schijnt te hebben:D

Die opmerking, dat is farmaceutische humor, als je het niet begrijpt moet je meer ethanol toevoegen...maar aangezien alcohol katabool is zal ik het maar uitleggen, er zijn ook een heleboel lichaamseigen steroiden zoals je eigen testosteron, maar ook cortisol, aldosteron etc die je altijd in je lichaam hebt, dus het zou correcter zijn om te zeggen zonder exogene toediening van steroiden :rolleyes:
(anders is het een belediging voor patienten die echt geen steroidhormonen kunnen aanmaken in hun lichaam etc etc :p)
Flauw he, ik wist al dat het flauw was toen ik het schreef maar toch moest het weer zo nodig..:o

Ja ik dacht ook al niet dat je het serieus meende maar was niet helemaal zeker, gezien je wel heel weinig angst voor vet schijnt te hebben:D

Die opmerking, dat is farmaceutische humor, als je het niet begrijpt moet je meer ethanol toevoegen...maar aangezien alcohol katabool is zal ik het maar uitleggen, er zijn ook een heleboel lichaamseigen steroiden zoals je eigen testosteron, maar ook cortisol, aldosteron etc die je altijd in je lichaam hebt, dus het zou correcter zijn om te zeggen zonder exogene toediening van steroiden :rolleyes:
(anders is het een belediging voor patienten die echt geen steroidhormonen kunnen aanmaken in hun lichaam etc etc :p)
Flauw he, ik wist al dat het flauw was toen ik het schreef maar toch moest het weer zo nodig..:o
Begreep er al geen hol van :D.

Ok thnx voor je uitleg

jammer dat je je doel niet bereikt heb...
je bent wel aardig vooruit gegaan maar zal toch meer gaan voor kwaliteits massa zoals al paar keer is aangegeven...maar als dit is wat het best is volgens jou moet je dat doen...

wat is je begin en eind BF percentage? voor na foto?
d

Je hebt je doel niet gehaald...wat we uiteraard al voorspelt hadden:D.
Maar toch heb je een serieuze vooruitgang geboekt, daarvoor respect.:thumbs:
Je benen verdienen idd nog wel flinke aandacht, maar dat wist je zelf al.
Ik ben benieuwd hoe je er in de toekomst met een verstandige cut uitziet.

Eerst wat over jouw vooruitgang die duidelijk te zien is aan de hand van de foto's. Gefeliciteerd met de vooruitgang, ik begrijp dat je moeilijk aankomt en dergelijke.

Je hebt betere traps/zijkant en voorkant schouders plus borst.
Onderarmen groter, benen zijn wat droger gebleven en hier zie ik toch meer winst op voorkant en in mindere mate achterkant.

Als ik zo vrij mag zijn, zonder bedoeling aanvallend te zijn, mijn mening te geven dan doe ik dat bij deze.
Ik vind dat je onderarmen moet laten voor wat ze zijn, of minder trainen.
De benen verdienen meer aandacht, evenals de rug.

Ik vind dat in dit (1) schema oefeningen voor benen ontbreken.
Je doet naar verhouding te veel armen en onderarmen.
Dat zie ik terug aan de foto's.

Als ik vervolgens je log doorblader kom ik herhaaldelijk oefeningen tegen die niet op het schema staan. Het is natuurlijk waar je zelf in gelooft, is ook van belang, maar misschien is het een idee je te houden aan een schema.

Je kan ook buik eens aan het einde van je training doen, scheelt wat energie voor je aan Rug/Borst of Benen begint.
Ook misschien nog meer de spiergroepen opsplitsen wanneer je met split schema's werken prettig vindt. Nu doe je Borst en Rug op dezelfde dag.

Ik zie nog wat gekibbel over en weer met Arnoldfan, maar hij bedoelt het niet verkeerd met zijn posts.
Hij geeft zijn mening en die komen misschien wat scherp over, naar alle eerlijkheid heb je aan dit soort posts soms meer dan zogenaamde 'fans'.

Het is een ervaring geweest die je kan meenemen in het vervolg met trainen. Misschien dat het nu tijd wordt om nog 'slimmer' te trainen, qua oefeningen en reps. Soms is less=more.

Succes.

Eerst wat over jouw vooruitgang die duidelijk te zien is aan de hand van de foto's. Gefeliciteerd met de vooruitgang, ik begrijp dat je moeilijk aankomt en dergelijke.

Je hebt betere traps/zijkant en voorkant schouders plus borst.
Onderarmen groter, benen zijn wat droger gebleven en hier zie ik toch meer winst op voorkant en in mindere mate achterkant.

Als ik zo vrij mag zijn, zonder bedoeling aanvallend te zijn, mijn mening te geven dan doe ik dat bij deze.
Ik vind dat je onderarmen moet laten voor wat ze zijn, of minder trainen.
De benen verdienen meer aandacht, evenals de rug.

Ik vind dat in dit (1) schema oefeningen voor benen ontbreken.
Je doet naar verhouding te veel armen en onderarmen.
Dat zie ik terug aan de foto's.

Als ik vervolgens je log doorblader kom ik herhaaldelijk oefeningen tegen die niet op het schema staan. Het is natuurlijk waar je zelf in gelooft, is ook van belang, maar misschien is het een idee je te houden aan een schema.

Je kan ook buik eens aan het einde van je training doen, scheelt wat energie voor je aan Rug/Borst of Benen begint.
Ook misschien nog meer de spiergroepen opsplitsen wanneer je met split schema's werken prettig vindt. Nu doe je Borst en Rug op dezelfde dag.

Ik zie nog wat gekibbel over en weer met Arnoldfan, maar hij bedoelt het niet verkeerd met zijn posts.
Hij geeft zijn mening en die komen misschien wat scherp over, naar alle eerlijkheid heb je aan dit soort posts soms meer dan zogenaamde 'fans'.

Het is een ervaring geweest die je kan meenemen in het vervolg met trainen. Misschien dat het nu tijd wordt om nog 'slimmer' te trainen, qua oefeningen en reps. Soms is less=more.

Succes.
Thnx voor je reactie.

Ik zal even ingaan op de geschiedenis van mijn lichaam. Heb vroeger veel borst en rug getraind. Dat zijn dan ook mijn sterkste spiergroepen. Mijn rug heeft daarom ook een goede v-vorm. Helaas ontbreekt de dikte van de lats maar ook het midden en onder van de rug.

Tijdens het opmaken van een schema ontdek je zwake punten in je lichaam. Dat is de reden dat een schema nooit volledig statisch is bij mij en na een aantal weken met een paar oefeningen gewijzigd kan worden. 90% van het schema blijft gelijk, het zijn dan dus kleine aanpassingen.

Ik ga nu voor het eerst fullbody doen waarbij ik mij meer ga richten op de compounds en grote spiergroepen. Dus idd zeker benen en rug. Ook heb ik vroeger nooit de deadlift gedaan en ben ik daar nu ongeveer anderhalve maand mee bezig. Merk dat dit mijn rug meer dikte geeft. Ook doe ik nu meer rows om mijn zwakke punten aan te pakken.

Ik ben het helemaal met je eens dat ook de benen goed aangepakt moeten worden. In mijn fullbody gun ik ze weinig rust, dus dat zal hopelijk goedkomen.
De armen zullen dan ook minder getraind worden, onderarmen ga ik dan niet meer apart trainen. Alleen nog eens met grippers op rustdagen.

Ik heb verder geen persoonlijke problemen met arnoldfan, maar wil gewoon een inhoudelijke en nette discussie voeren. Dat heb ik ook aangegeven en ook hij heeft dat gedaan, dus dat waardeer ik ook.

Proficiat voor je resultaat, vetpercentage lijkt me niet veel omhoog gegaan, je zit rond de 12% schat ik.

jammer dat je je doel niet bereikt heb...
je bent wel aardig vooruit gegaan maar zal toch meer gaan voor kwaliteits massa zoals al paar keer is aangegeven...maar als dit is wat het best is volgens jou moet je dat doen...
thnx kerel ;). De massa die ik nu heb weten te scoren zullen me helpen de kwaliteitsmassa te bereiken die ik zoek, die iedereen hier zoekt.
wat is je begin en eind BF percentage? voor na foto?
d
Morgen ga ik meten, maar zat voorheen 17% en nog wat en laatste keer was het tegen de 20% aan. Stijging zal waarschijnlijk 2% zijn. Morgen weet je meer.

Je hebt je doel niet gehaald...wat we uiteraard al voorspelt hadden:D.
Maar toch heb je een serieuze vooruitgang geboekt, daarvoor respect.:thumbs:
Je benen verdienen idd nog wel flinke aandacht, maar dat wist je zelf al.
Ik ben benieuwd hoe je er in de toekomst met een verstandige cut uitziet.
toch nog een beetje je gelijk halen he Mug :D. Ik kan veel zeggen maar hier moet ik je ook gelijk in geven, helaas niet gehaald :p.
Hehehe, verstandige cut. Alsof ik nu niet verstandig bezig ben geweest.
Thnx Mugje
Proficiat voor je resultaat, vetpercentage lijkt me niet veel omhoog gegaan, je zit rond de 12% schat ik.
Dankje voor het compliment, of zit je me in de maling te nemen?
Wel erg apart die reacties. De een vind dat ik geen spiermassa heb bereikt en alleen maar vet. Een ander zegt dat mijn benen droger zijn geworden. En nu jij dat ik maar weinig vet heb. Grappig hoe mensen de foto's allemaal anders interpreteren.
Doe daar maar een paar procentjes bij.

Toch netjes gedaan!
Klopt zeker 7%
Thnx

shit 12%... lekker geschat :p
hij geeft toch zelf aan dat het rond de 20% zit?
Yep ;)

Echt buut topper!

Dit is een fantastisch resultaat echt ongelooflijk!!!

Oprecht respect en complimenten tijger:bow2::bow::thumbup::thumbs::clap::bow2:

ps: de tips van vorige poster zijn altijd fantastisch luister hier goed naar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven