XXL Nutrition

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
Je zit hoog van de toren te blazen dat je pas respect verdient als je je doel bereikt... je praat voor je beurt man. Het doel kan pas over 3 weken bereikt worden.:p

Pas over 3 maanden bedoel je ?

Ik schrijf dit vast voor over 3 maanden omdat ik het al zeker weet.Tenzei deze jongen 12 kilo vet erbij wil krijgen.

• Topic Starter Topic Starter
Begrijp je het nou niet? Had je hoger ingeschat, of probeer je grappig te zijn ???.

Je zegt dat iemand respect verdient op het moment dat iemand een doel bereikt. Mijn termijn was 3 maanden en eindigd 20 jan. Dus wat ik je probeer mee te geven is... hou je mond met je kletspraat want er zijn nog 3 weken tegaan.

Zeggen dat je iets zeker weet terwijl het nog moet gebeuren = eigenwijs.

Tot over 3 weken.

2 maanden heb je erop al ;)

Wat ben je aangekomen dan en hoeveel kg daarvan is vet volgens jou ?

hoe meet je je vetperc. als ik vragen mag?

2 maanden heb je erop al ;)

Wat ben je aangekomen dan en hoeveel kg daarvan is vet volgens jou ?
Een paar pagina's terug gepost.
Kilo's zijn niet het aller belangrijkst, de spiegel (foto) en meetlint samen geven een goed beeld van de progressie.
Check hier progressie afmetingen http://forum.dutchbodybuilding.com/...nder-stero-den-189801/index6.html#post3383308

Na 2 maanden dit gepost http://forum.dutchbodybuilding.com/...nder-stero-den-189801/index6.html#post3405965

hoe meet je je vetperc. als ik vragen mag?
eerst met een weegschaal, laatst dubbel gemeten dus ook met huidplooimeting, zat nauwelijks verschil in.

Dat ligt denk ik aan het toestel, hoe deze geijkt is. Het verschil was nog geen procent. Met de tang was trouwens iets lager zelfs.

Die weegschalen zijn ook niks waard, geven geen correcte uitslag.

Hoezo mc kilo's zijn niet belangrijk? nogal raar dat je dan een topic opent met de titel "15 kg in 3 maanden tijd (zonder steroïden)". Je beseft toch dat je daar zal op afgerekend worden op 20 januari...

Hahaha kilo's zijn idd niet belangrijk. Gaat om de kwaliteit van de kilo's en daar kan een weegschaal niks over zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen dat het om een combinatie van 3 dingen gaat.

weegschaal
spiegel(foto)
lichaamsafmetingen(meetlint)

Bij mij gaat het nu idd om massa in het algemeen. Dus niet alleen VVM. Ik heb dat vet ook nodig, hoe vreemd dat voor jullie ook mag klinken.

Op 20 jan. zal ik degene zijn die het hardst gaat oordelen... ben niet makkelijk voor mezelf

hahaha kilo's zijn idd niet belangrijk. Gaat om de kwaliteit van de kilo's en daar kan een weegschaal niks over zeggen. Wat ik bedoelde te zeggen dat het om een combinatie van 3 dingen gaat.

Weegschaal
spiegel(foto)
lichaamsafmetingen(meetlint)

bij mij gaat het nu idd om massa in het algemeen. Dus niet alleen vvm. Ik heb dat vet ook nodig, hoe vreemd dat voor jullie ook mag klinken.

Op 20 jan. Zal ik degene zijn die het hardst gaat oordelen... Ben niet makkelijk voor mezelf

+1

hee mc, ben jij dat op je avatar

yep

Nog 3 weekjes flink knallen en je komt een heel eind

kerel hoeveel weeg jij nu ? ik 94.5...je hebt dus al lichte voorsprong.

kerel hoeveel weeg jij nu ? ik 94.5...je hebt dus al lichte voorsprong.
Hehehe, ik maak het spannend. Ik ga pas weer op de weegschaal op 20 jan. Dan moet ik 103 kg hebben bereikt. Dat laatste gaat zeer lastig worden, maar ben benieuwd.

Kleine maand terug woog ik 94kg.

heb dus sowieso al verloren :P want in 3 weken zet ik geen 5.5kg aan :D

oh daar ben ik echt niet bang voor....mss 100 ook wel in april. Maar januari komt nog veelste vroeg, anders is het 5kg vet :D

Net voor het einde nog even wat lichaamsmaten posten

Koud gemeten

12 nov
schouder 129 cm
borst 114 cm
taille 91,5 cm
benen 60 cm
kuiten 37,5 cm
armen 37 cm
onderarmen 31,5 cm

13 dec
schouder 133 cm +4 cm
borst 119 cm +5 cm
taille 94 cm + 3,5 cm
benen 62 cm + 2 cm
kuiten 38 cm + 0,5 cm :(
armen 39 cm + 2 cm
onderarmen 33 cm + 1,5 cm
pols 18 cm

9 jan
schouder 136,5 cm +7,5 cm
borst 120 cm +6 cm
taille 94 cm + 3,5 cm
benen 63 cm + 3 cm
kuiten 39,5 cm + 2 cm
armen 39,5 cm + 2,5 cm
onderarmen 34 cm + 2,5 cm
pols 18 cm

Toch weer flink wat progressie. Wat zeer vreemd is dat mijn bovenbeen maar 1 cm dikker is geworden terwijl ik zoveel vooruitgang heb geboekt bij de squat (30kg in ruim 1 maand in de top squat). Heb de laatste tijd ook veel benen gedaan i.v.m. een pols blessure (3x in een week). Waar ik wel heeeel blij mee ben is dat mijn kuiten eindelijk groeien :D. Gewoon 1,5 cm in een kleine maand! Nu zijn mijn armen en kuiten weer in verhouding tot elkaar.

Meeste winst bij de schouders geboekt terwijl dat voorheen altijd een probleem gebied is geweest bij mij.

nette progressie !!! Ik hou dat echt neit bij :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven