AndroidHealthClinic

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
**** jij bent echt superfanatiek...een excel bestand met hoeveel kg etc. bijhouden.:thumbs::clap::thumbup::bow:
Goed werk bro!!!

Heb je al weight gainers geprobeerd als aanvullingen op je voedingen?
Goede motivatie is het halve werk ;).
Maar dat excel bestand geeft voor mij een duidelijk overzicht of ik PR's haal. Werk voor mij als een rode lap voor een stier. Ik moet iedere training PR's killen.

Zit momenteel boven de 5000 kcal, carb gainers gebruik ik als een supp en niet als maaltijd vervanger. Vanwege mijn snelle stofwisseling willen die goed werken.

Respect voor jou mc, je hebt een schitterende motivatie en daar gaat het allemaal om he. We hebben onze meningsverschillen over de beste training, maar met jouw geestelijke ingesteldheid kom je er met elke training!

Eindelijk iemand die hem uit z'n droom helpt ? in plaats van zo slap meelullen met derest.

;)

Ik weet ook wel dat die 15 kg niet mogelijk is, het is een medisch feit dat een mens slechts 6-7 kg per jaar aan zuivere spiermassa kan winnen en dan nog vooral in de benen (naturel bedoel ik dus he). Maar mc zal dit ook wel weten en er niet van uit gaan dat hij 15 kg vetvrije massa kan winnen. Maar ik heb respect voor de motivatie en het feit dat hij zich doelen voor ogen stelt, als hij dan al die doelen niet kan halen zal hij door zijn grote motivatie toch heel veel bereiken.

Ik weet ook wel dat die 15 kg niet mogelijk is, het is een medisch feit dat een mens slechts 6-7 kg per jaar aan zuivere spiermassa kan winnen en dan nog vooral in de benen (naturel bedoel ik dus he). Maar mc zal dit ook wel weten en er niet van uit gaan dat hij 15 kg vetvrije massa kan winnen. Maar ik heb respect voor de motivatie en het feit dat hij zich doelen voor ogen stelt, als hij dan al die doelen niet kan halen zal hij door zijn grote motivatie toch heel veel bereiken.

als je de progessie zit, die mc heef geboekt dan weet je gelijk dat de 'medische feit' niet klopt.

lijkt me al sterk overdreven eigenlijk

als je de progessie zit, die mc heef geboekt dan weet je gelijk dat de 'medische feit' niet klopt.

Sorry maar het is wel een feit, anders zouden er geen 'middelen' moeten bestaan he. Wie zou nog AS nodig hebben als je 15 kg zuivere massa op een jaar kan pakken. Besef jij wel dat dat zo maar eventjes 30 kg op 2 jaar is?

Sorry maar het is wel een feit, anders zouden er geen 'middelen' moeten bestaan he. Wie zou nog AS nodig hebben als je 15 kg zuivere massa op een jaar kan pakken. Besef jij wel dat dat zo maar eventjes 30 kg op 2 jaar is?

15 kilo zuivere spier in een jaar is wel wat overdreven maar 10 kilo moet wel kunnen voor een beginner.
voor mc chick is dat zeker haalbaar (spiergeheugen)

en nu ontopic:D

Zoals jullie hebben kunnen zien ben ik sinds 23 dec 8kg zwaarder geworden. Daarvan was het vet% bijna 2% gestegen. In totaal ben ik ongeveer 3kg in vet aangekomen van de 8kg. Merk momenteel dat mijn lichaam steeds harder en droger wordt. Zolang ik zwaarder word vind ik het goed. Heb liever meer spiermassa dan vet.

Leuke discussie trouwens weer.

3kg vet, 3kg vocht en 2kg spiermassa..

Wat een grap dit

Alles voor een smille on your face.
Kijken wie hier uiteindelijk het laatst zal lachen.

Dressed Black: Thnx voor je comments. Toch zitten we met veel zaken ook wel weer op een lijn. Beide weten we hoe belangrijk mentale kracht is.

Alles voor een smille on your face.
Kijken wie hier uiteindelijk het laatst zal lachen.

Dressed Black: Thnx voor je comments. Toch zitten we met veel zaken ook wel weer op een lijn. Beide weten we hoe belangrijk mentale kracht is.

Juist, en als je zelf in iets gelooft dan kan je veel! Keep up the good work en gelukkige feestdagen!

Ik geloof niet dat het mogelijk is

Het is mooi dat je jezelf zo kan opjutten om iets te bereiken, maar je legt de lat gewoon te hoog. Je bent 2 maanden ver en je vet is 2% toegenomen :rolleyes: Nog een paar maanden zo doorgaan en je vet% slaat de pan uit en mag je alles er weer gaan aftrainen. Let dan maar eens op wat je aan massa verliest tijdens een lange cut. Dan zullen we idd eens zien wie laatst lacht! :D
Eender hoe, succes met je doelstelling hoor.

Geloof me 15kg in 3 maanden wil je niet eens aankomen! Als je in een dikke kuur zit haal je dat niet eens. Toch succes met de droom!

Thnx boys, dit had ik ff net nodig... dit is de extra motivatie die ik nodig heb om jullie het ongelijk te tonen. Op 20 januari laat ik zien dat ik deze laatste weken nog zwaarder kan worden en mijn vetpercentage omlaag brengen. Mijn geluk is dat ik vet zo kwijt ben. Zelfs in een bulk van 5000kcal zie ik vet rond mijn buik verminderen als ik te lang train. Komt wel goed jongens. Happy new year!!

Minder dan 2% vind ik zelf zeer netjes. Clean bulken werkt niet, tijdens een bulk moet je vet bijkomen anders bulk je gewoon niet. Progressie zal dan ook alleen maar langzamer gaan. Maar als jullie dat wel denken dan begrijp ik meteen waarom jullie het niet mogelijk achten.

Laatst bewerkt:
Juist vindt ik, clean bulken gaat te langzaam (als het al gaat).

Respect omdat hij doelen voor ogen stelt ? dat doet iedereen hier.

Je verdient pas respect als je je doel waar kan maken, en dat is onmogelijk in dit geval dus ik vind het maar een beschamende topictitel.

Geloofwaardig was 15 (looolz) : 2 = 7.5 Kg in 3 maanden MET AAS.

Je verdient pas respect als je je doel waar kan maken, en dat is onmogelijk in dit geval dus ik vind het maar een beschamende topictitel.
Je zit hoog van de toren te blazen dat je pas respect verdient als je je doel bereikt... je praat voor je beurt man. Het doel kan pas over 3 weken bereikt worden.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven