MuscleMeat

15 kg massa in slechts 3 maanden (zonder steroïden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik doe al heel wat jaren aan krachtsport/bodybuilding maar zoals dat wel eens gaat heb je periodes dat er zaken tussenkomen. Door allerlei toestanden heb ik zeker twee jaar niets meer gedaan aan sport. En dat beviel niet echt. Sinds 3 weken heb ik de draad weer opgepakt met een flink doel voor ogen.

Sinds ik niet meer sport ben ik meer dan 10 kg massa verloren. Twee jaar terug woog ik 99 kg (194 cm) en 3 weken geleden woog ik nog maar 88 kg, oeiiiiiii (dat doet pijn).
Omdat de kracht van de geest niet onderschat moet worden ben ik zeer positief ingesteld en ben ik er volledig van overtuigd dat ik in 3 maanden 15 kg massa kan toenemen. Daar ik een snelle stofwissling heb is dit zeker een uitdaging. Met een vriend van mij een weddenschap afgesloten, hij doet al jaren bodybuilding, en gelooft niet dat het me gaat lukken zonder steroïden.

Hoe ga ik het aanpakken?

Minimaal 4 maal per week trainen.
Schema A: Borst/Rug
Combinatie lijkt voor velen vreemd maar deze combinatie rekt mijn romp extreem op (wordt aan beide zijden getrokken, heerlijk).
Borst: benchpress-incline benchpress-dippen
Rug: lat pulldown-bentover barbell pull-chinups-cable row

Schema B: Biceps/Triceps/Onderarmen
Biceps: incline dumbbell curl-preacher curl-cabel curl-standing barbell curl
Triceps: standing tricep pushdown-french press-cable extension
Onderarmen: palms down barbell wrist curls-palms up barbell wrist curls

Schema C: Benen/Schouders
Schouders: arnold dumbbell press-dumbbell front raises -dumbbell side raises-shrugs
Benen: squad-leg extension-leg curl-calf raises-leg press

Mijn buik doe ik iedere bij de start van de training minimaal 200 situps

Nu is het uitgangspunt van mijn trainingen altijd de juiste houding te hanteren. Het aantal kilo's is daaraan ondergeschikt (geen ego training maar spiertraining). Uiteindelijk moeten de aantal kilo's natuurlijk toenemen maar alleen als ik deze volledig onder controle kan hanteren. Hierdoor is het mij gelukt goed spieren te isoleren en zo een lekkere pomp te krijgen. Dit gaat natuurlijk alleen maar als je volledig gefocust je spieren traint (mind to muscle).

Dan nog een zeer belangrijk onderdeel, de voeding:

Ik zorg ervoor dat ik iedere twee uur voeding tot mij neem. Deze maaltijden zijn niet groot daar je lichaam op dat moment ongeveer maar 50 gram koolhydraten en 50 gram eiwitten gebuikt voor spiergroei. Ik gebruik naast deze maaltijden een aantal supplementen: carb shakes/whey shakes/creatine/l-glutamine/bcaa/stikstof pillen/vitamine/visolie/sint janskruid/dextrose/xpand
Mijn dagelijkse energie inname zit op ongeveer 5000 kcal. Met een verhouding van 60% koolhydraten, 30% eiwitten en 10% vetten. Koolhydraten zijn bij mij hoog vanwege mijn snelle stofwisseling.

Ondertussen ben ik 3 weken aan het sporten en boek al goede progressie. Er komt alweer snel vorm in mijn lichaam en ben ongeveer 4 kg aangekomen. Deel daarvan zal vocht in de spieren zijn (creatine) en een beetje vet toename. Maar voornamelijk spiermassa, dit dankzij spiergeheugen van de jaren die ik voorheen heb getraind.

Iemand opmerkingen, tips om mijn doel te bereiken.
En de vraag of jullie van mening zijn dat dit gaat lukken in dit tijdsbestek zonder steroïden.

Edit: voor het eindresultaat check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...der-stero-den-189801/index10.html#post3479341

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Is er nou niemand met advies of een mening hierover?

Nog geen foto's dat is pas op het einde... maar wel een update van de lichaamsmaten.

Koud gemeten

12 nov
schouder 129 cm
borst 114 cm
taille 91,5 cm
benen 60 cm
kuiten 37,5 cm
armen 37 cm
onderarmen 31,5 cm

13 dec
schouder 133 cm +4 cm
borst 119 cm +5 cm
taille 94 cm + 3,5 cm
benen 62 cm + 2 cm
kuiten 38 cm + 0,5 cm :(
armen 39 cm + 2 cm
onderarmen 33 cm + 1,5 cm
pols 18 cm

Benen zijn lastig bij mij om te laten groeien. Hier moet ik dus ook extra aandacht in steken zeker als ik nog wat kg zwaarder wil worden.

Laatst bewerkt:
K'ben beniewd naar de foto's!
Ik vrees voor veel vet.
Maar zeker nette gains.

Hoeveel weeg je nu?

just wait and see... ik ga iedere 3 weken op de weegschaal staan, heeft geen zin iedere dag te wegen. Dus over anderhalve week weer een update.

Zoals ik eerder heb gemeld kwam ik erachter dat ik de laatste tijd steeds meer vet rondom mijn buik aan het verliezen ben. Dit is een slechte indicatie als je in een bulk zit. Ik word namelijk steeds droger en gespierder terwijl ik een inname van ruim 5000kcal heb. Ik had gehoopt tips en advies van jullie te ontvangen hoe dit kwam maar die bleven uit.

Ik ben uiteindelijk na een analyse van mijn trainingsschema erachter gekomen dat ik zeer waarschijnlijk mezelf overtrain. Naar aanleiding van de trainingssticky's kwam ik erachter dat ik teveel setjes in mijn training heb voor een massa schema. Dit ga ik nu aanpakken in mijn toekomstige trainingen en ben er dan ook van overtuigd dat mijn lichaam dan meer energie kan leggen in herstel/spieropbouw.

Ik baal hier wel goed van want door mijn enthiousiasme ben ik steeds sneller en actiever gaan trainen waardoor ik minimaal 3 weken ben komen stil te liggen in mijn 3 maanden massa plan. Ik ga vol goede moed verder en zien waar het schip strand.

Ik post hier mijn excel bestand omdat dat in mijn trainingslog helaas niet mogelijk is.

Naar mate ik verder komt merk ik dat het lastig is je PR's overzichtelijk te houden, terug je log induiken om te vergelijken wordt steeds complexer. Ik heb nu een schema gemaakt in excel om zo heel eenvoudig mijn prestaties met elkaar te vergelijken. Het is maar een heel simpel model en kan waarschijnlijk altijd beter... misschien nog wel met een grafiek erbij. Wie interesse heeft kan deze hier downloaden.

Bijlagen

Het is weer tijd voor een update.
Deze laatste 3 weken waren zeer lastig voor mij omdat ik er achter kwam dat mijn trainingsschema niet optimaal was. Gelukkig kwam ik er optijd achter en heb ik dit bijgesteld.
Vandaag op de weegschaal gaan staan en gelukkig weer wat erbij.

2 kg massa erbij brengt het totaal op 96kg. Daarnaast is mijn vet % in totaal 2% hoger geworden. Dus dat blijft nog binnen de beperken. De laatste fase is ingegaan... nog 1 maand de tijd.

succes!

Je moet blij zijn als je de laatste maand nog 3/4 kg wint.
De eerste maand gaat natuurlijk het snelst de 2e ook nog maar daarna zakt het meestal wat terug.

Toch netjes als je 8kg bent aangekomen waarvan (maar) 2% BF:)

succes!

Je moet blij zijn als je de laatste maand nog 3/4 kg wint.
De eerste maand gaat natuurlijk het snelst de 2e ook nog maar daarna zakt het meestal wat terug.

Toch netjes als je 8kg bent aangekomen waarvan (maar) 2% BF:)
Weet ook wel dat het lastig tot wel onmogelijk zal worden de 15 kg te gaan halen zonder mijn vet% extreem te laten stijgen. Baal dan ook dat ik de afgelopen maand foutjes heb gemaakt en imo daardoor veel heb laten liggen.

Ik ga wel heel erg mijn best doen zeker boven de 10kg uit te komen. Moet er toch goed uitzien op de foto over een maand voor jullie ;):p.

Thnx voor support Obeb.

Hoe gaat het trainen bij jou verder?

15 kg was wel erg hoog gegrepen geweest denk ik...
maar met die gain die je maakt kan je zeker blij zijn vind ik!!
die 2 kilo in een maand moet ook nog wel kunnen denk ik

hier wil ik echt foto's van zien.. 15 kilo.. nie min, nie min, minne man! hehehe...

Die tien kilo moet zeker haalbaar zijn.

Na mijn vakantie eind augustus woog ik 80 kilo (had ervoor gecut). Toen heb ik eerst even rustig aan gedaan. Na die tijd ben ik verder gegaan met een ander schema en ook flink gaan squatten. Ook heb ik echt elke dag goed gegeten. Elke dag zeker tussen de 4000 a 4500 kcal. Na 2 en een halve maand woog ik al 94 kilo. Toen ben ik het iets rustiger aan gaan doen, want er kwam ook wel iets vet bij. Maar ik zit nu toch alweer op de 97 kilo. Het gaat dus de goede kant op.

Nou moet ik er wel bij zetten dat dit mijn eerste serieuze training jaar is (daarvoor zat ik wel eens op wat apparaten, maar dat was het ook), dus dat voordeel heb ik nog. Maar ik denk zeker dat ik komend jaar nog heel wat kilo's kan groeien. Jij dus ook, als je maar zorgt dat je consistent goed blijft eten!

Succes!

**** jij bent echt superfanatiek...een excel bestand met hoeveel kg etc. bijhouden.:thumbs::clap::thumbup::bow:
Goed werk bro!!!

Heb je al weight gainers geprobeerd als aanvullingen op je voedingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven