AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Atouba kan ook in het centrum spelen toch?

Misschien gaan ze wel voor allebei de jongens. Zodat Wielaert meteen afgeserveerd kan worden.

Zou eventueel kunnen, maar hij speelt al enkele jaren als linker verdediger. Ik denk dat Ajax voor Onyewu als nieuwe centrale man gaat en Obradovic of Atouba als linksback. Ook gaan de geruchten over Nelson Rivas nog steeds, dus misschien is dat plan B achter Onyewu. Maar die zie ik liever niet komen, maakt vaak domme fouten, en daar hebben we er bij Ajax al genoeg van.

dat zie je weinig meer, dat verdedigers de strijd aangaan met spitsen of vleugelspelers.

Riskant maar wel erg leuk om te zien!

Volgens een wel ingelichte bron is Ajax het eens met Partizan over de transfersom van Obradovic. Ajax betaald 5 miljoen euro in 2 termijnen en Partizan krijgt een percentage van het geld als Ajax hem weer door verkoopt. Er schijnt vanmorgen per fax een bod van Atletico Madrid binnen te zijn gekomen wat aanzienlijk hoger ligt dan het bod van Ajax, maar Obradovic wil zelf graag naar Ajax. Ik ben benieuwd, ik neem aan dat er vanmiddag of vanavond meer duidelijkheid is.

Volgens een wel ingelichte bron is Ajax het eens met Partizan over de transfersom van Obradovic. Ajax betaald 5 miljoen euro in 2 termijnen en Partizan krijgt een percentage van het geld als Ajax hem weer door verkoopt. Er schijnt vanmorgen per fax een bod van Atletico Madrid binnen te zijn gekomen wat aanzienlijk hoger ligt dan het bod van Ajax, maar Obradovic wil zelf graag naar Ajax. Ik ben benieuwd, ik neem aan dat er vanmiddag of vanavond meer duidelijkheid is.

heb jij de fax en email van de Arena gehackt ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Ik hoop dat Obradovic en Atouba komen. Dan zit het achterin wel goed voor dit seizoen. Nog mooier zou zijn Onyewu, dan zou Olegeur ook weer naar huis kunnen.

Ben benieuwd of ajax nog 1 voorhoede speler gaat halen. Sowieso zie ik wel een ervaren jongen op het middenveld komt. Jammer van die haat tussen Zenden en de ajax supporters. Anders had ik hem graag zien komen. Misschien moet ajax George Boateng polsen, of hij zin heeft om nog 2 jaar in Nederland te spelen.

heb jij de fax en email van de Arena gehackt ofzo?

Haha nee. Ik lees wel eens op een ander forum mee, en daar post een gozer die erg thuis is in het Servische voetbal en ook vele connecties heeft met bijvoorbeeld zaakwaarnemers en scouts. In 90% van de gevallen zit hij goed met zijn uitspraken.

Ik hoop dat Obradovic en Atouba komen. Dan zit het achterin wel goed voor dit seizoen. Nog mooier zou zijn Onyewu, dan zou Olegeur ook weer naar huis kunnen.

Ben benieuwd of ajax nog 1 voorhoede speler gaat halen. Sowieso zie ik wel een ervaren jongen op het middenveld komt. Jammer van die haat tussen Zenden en de ajax supporters. Anders had ik hem graag zien komen. Misschien moet ajax George Boateng polsen, of hij zin heeft om nog 2 jaar in Nederland te spelen.

Ik zie liever een centrum met Oleguer en Onyewu dan een centrum met Wielaert en Onyewu. Oleguer deed het vorig seizoen vooral in de tweede seizoenshelft toch niet slecht. Het is geen topspeler, maar ik vind hem beter dan Wielaert. Spelers zoals van der Wiel hebben ook meerdere keren aangegeven dat Oleguer de leider is in de defensie, en niet Wielaert.

:eek:Dit geloof je toch niet:no:...denk dat Ajax 5 kratenbier, 3 happymeals en een gesigneerd shirt heeft geboden, informatie bereikt mij dat ze op de
Toekomst nog een barman zochten die wat ervaring had met voetbal:D.

FC Volendam is niet van plan om Jeroen Verhoeven zonder slag of stoot naar Ajax te laten vertrekken. De Amsterdammers moeten een half miljoen euro betalen om het één jaar doorlopende contract van de 29-jarige keeper af te kopen.

'We zijn al drie weken in voorbereiding en Jeroen vertrekt alleen als Ajax betaalt wat wij willen. Of de transfer doorgaat, ligt dan ook volledig aan Ajax, hoe graag men Jeroen wil', aldus technisch directeur Peter Wijker, die niet op de transfersom wenst in te gaan.

Hoewel Verhoeven staat te trappelen om naar de ArenA te verhuizen, wil Wijker de doelman graag langer aan FC Volendam binden. 'Donderdag heb ik hem via de mail een driejarige aanbieding gedaan.' Mocht Volendam voet bij stuk houden, dan komt wellicht de transfervrije Khalid Sinouh in beeld.

bron: telegraaf

Ik zou als Ajax zijnde helemaal geen derde doelman aantrekken. Als ze het al doen, zou het verstandiger zijn een jeudig talent aan te trekken. Met Stekelenburg en Vermeer ben je gedekt voor het seizoen. Mocht een van de twee aan het eind van het seizoen vertrekken, is het fijner om een talent achter de hand te hebben dan een doelman van eerste divisie niveau. Ik weet niet hoe goed Sergio Padt (keeper jong Ajax) is, maar als die jongen talent heeft zie ik al helemaal de noodzaak niet. Al is het wel opvallend dat Vermeer nog steeds zijn contract niet heeft verlengd. Vorig seizoen werden de gesprekken uitgesteld door een blessure van Vermeer, en de gesprekken hebben nog steeds niet plaatsgevonden. Nu geeft Vermeer aan eerst te willen kijken wat er dit seizoen gebeurt. Het zit er dik in dat Stekelenburg eerste keeper wordt, en als Vermeer dan niet verlengt loopt hij na dit seizoen gratis de deur uit. Zou erg zonde zijn.

Ja het kan snel gaan in het voetbal, is het al wel bevestigd ofniet?

Jammer voor ajax, ze zullen toch nog wel een centrale verdediger nodig hebben, dit was een goeie geweest voor hun.

Kan het wel begrijpen, hij is 27 en als dan een club als milan komt + financiële onafhankelijkheid is het snel kiezen natuurlijk.

Ja het kan snel gaan in het voetbal, is het al wel bevestigd ofniet?

Jammer voor ajax, ze zullen toch nog wel een centrale verdediger nodig hebben, dit was een goeie geweest voor hun.

Ja, het staat al op de officiële site van AC Milan.

Ajax heeft overeenstemming bereikt met Thimothée Atouba Essama. De verdediger is afkomstig van Hamburger SV en tekent in Amsterdam een contract dat per direct in gaat en een looptijd heeft van twee seizoenen, tot en met 30 juni 2011. In de overeenkomst is een optie opgenomen voor nog twee seizoenen, tot en met 30 juni 2013.
Atouba werd geboren op 17 februari 1982 in Yaoundé, Kameroen. De verdediger speelde voor zijn komst naar Amsterdam 83 competitieduels voor het Duitse HSV. Daarvoor kwam hij in Engeland uit voor Tottenham Hotspur en speelde hij bij de Zwitserse clubs FC Basel en Xamax Neuchatel. In zijn geboorteland Kameroen kwam Atouba uit voor Union Douala. Inmiddels speelde de 27-jarige speler 40 keer voor het nationale elftal van Kameroen.

Ik las het net. Nou, is de eerste aankoop van Ajax nu dus eindelijk rond :D

heeft lang geduurd

In zijn laatste seizoen scheurde Atouba in oktober een achillespees. Door die blessure speelde hij slechts negen competitieduels
onder Jol. De linksback was niet onomstreden in Noord-Duitsland. Hij haalde de limiet niet tijdens een conditietest, stak zijn middelvinger op naar het HSV-publiek, kwam te laat terug van de Afrika Cup en lag overhoop met het bestuur van de club.

bron: vi.nl

lastig ventje zo te lezen ;)

Atouba kan ook in het centrum spelen toch?

Misschien gaan ze wel voor allebei de jongens. Zodat Wielaert meteen afgeserveerd kan worden.

Jaaaaa de eerste aankoop is rond:D...heb hem weleens aan het werk gezien en is idd een goede optie vooral omdat hij transfervrij is:cool: en op meerdere plaatsen inzetbaar in de achterhoede....is eens een keer wat anders dan die hoofdprijzen aan provincie clubs:o.

Verstandig beleid zoals dat bij Ajax hoort...volgens mij begint het door te dringen dat als je verstandig scout, je geld kunt verdienen ipv dat je het met bakken te gelijk uitgeeft. Wat mij betreft is Ajax klaar kwa aankopen of je moet op dezelfde wijze nog een goede speler kunnen binnenhalen.
Nu nog een paar van die overbodige spelers kwijt worden en ga je er kwa selectie en financienen twee stappen op vooruit.

Zojuist gehoord dat de transfer van Obradovic op dit moment definitief van de baan is. De voorzitter van Partizan heeft de transfer geblokkeerd, want hij wil perse met Obradovic de Champions League in. Ajax heeft wel een eerste optie tot koop bedongen. Mogelijk komt het dus tot een transfer in de winterstop, mocht Partizan snel uitschakeld worden in de Europese competitie.

ok jammer van obradovic... :(

Maarja in de winterstop zou ook niet verkeerd zijn!

Zou zo graag een goede nummer 10 zien.... maar misschien gaat aisatti ons verrassen!!
Aan het eind van t seizoen was ik t zo zat dat ik niet van plan was nog te gaan maar kan nu al bijna niet meer wachten tot t seizoen begint :D

Terug
Naar boven