XXL Nutrition

1e aankoop Ajax bijna rond

Respect voor Feyenoord dat ze Cissé eindelijk hebben vastgelegd, maar misschien nog wel meer respect voor Ajax dat ze deze Amerikaanse beer wellicht kunnen vastleggen. Hoop een mooi seizoen.:D

Onyewu speelt inderdaad centraal. De geruchten rond Oleguer zijn al een poosje verdwenen, dus het ziet er uit als of hij gewoon blijft. Ikzelf heb het idee dat Jol het niet zo in Wielaert ziet zitten.

Gek he. Dit beest halen en dan nog Boulahrouz halen! Onverslaanbaar.

Neeeeee!

Gek he. Dit beest halen en dan nog Boulahrouz halen! Onverslaanbaar.

Boulahrouz heeft jammer genoeg aangegeven geen interesse te hebben :( Maar goed, als Ajax Onyewu echt vast weet te leggen zou het een goede aankoop zijn. Winnen we misschien eindelijk eens een kopduel achterin. Nu hopen dat Ajax ook Obradovic kan halen. Obradovic heeft inmiddels bij zijn club te kennen gegeven dat hij naar Ajax wilt vertrekken, dus ik denk dat dat wel goed komt. Ook is er geboden op die Prediguer als je de verhalen mag geloven, dus Ajax is in ieder geval bezig. Al kan ik over die laatste speler niks zinnigs zeggen, ik had nog nooit van hem gehoord. Vi.nl typeert hem als een fysiek sterke, bikkelharde middenvelder die ook goed kan meevoetballen. Klinkt dus wel goed.

Ajax scout Olsen heeft trouwens gezegd dat de scouts van Ajax niet voor Marcus Berg op de tribune zaten bij Zweden, maar voor Rasmus Elm, de broer van de bij Heerenveen spelende Viktor Elm.

Laatst bewerkt:
Na het spenderen van talloze miljoenen voor topspelers is Real Madrid nu ook in de markt voor de transfervrije Amerikaanse verdediger Oguchi Onyewu. Eurosport.com meldt dat de onderhandelingen met Ajax vandaag stil zijn gelegd nadat de Spaanse club zich gemeld had. Gisteren werd nog gemeld dat Ajax hoopte vandaag de onderhandelingen met Onyewu af te ronden (zie eerdere berichten hieronder). Voorlopig moet Ajax dus in de wacht.

**** :o

• Topic Starter Topic Starter
Jeroen Verhoeven kan naar Ajax. Volgens AD/Sportwereld is de 29-jarige sluitpost van FC Volendam in beeld voor de vacature van de vertrokken Dennis Gentenaar. Als het naar de Jupiler League gedegradeerde Volendam meewerkt aan een transfer, keert Verhoeven terug bij de club waar hij de jeugdopleiding doorliep.

Ajax zoekt een geroutineerde keeper die samen met Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer het keeperstrio kan vormen. Verhoeven degradeerde vorig seizoen op de slotdag met zijn club naar de eerste divisie. De geboren Amsterdammer, die eerder bij RKC Waalwijk keepte, stond in totaal bij Volendam in 152 wedstrijden onder de lat.

Khalid Sinouh is volgens diverse media ook in beeld als derde keeper. Martin Jol kent Sinouh uit zijn RKC-tijd en haalde hem ook naar Hamburger SV. "Ik ben nog niet benaderd, maar sta uiteraard open voor Ajax", vertelt de transfervrije keeper in De Telegraaf. "Ik woon in Diemen-Zuid en kan op de fiets naar de ArenA."

Hamburger SV had geen plaats meer voor de Marokkaanse keeper. Jol haalde Sinouh (33) in februari naar HSV om een extra keeper achter de hand te hebben. De Marokkaanse oud-international kwam niet in actie in de hoofdmacht van die Rothosen. Verder dan drie optredens voor de reserves reikte de sluitpost niet.

Verhoeven zou top zijn. Cartman als 3e doelman van ajax:burger::D

Jeroen Verhoeven kan naar Ajax. Volgens AD/Sportwereld is de 29-jarige sluitpost van FC Volendam in beeld voor de vacature van de vertrokken Dennis Gentenaar. Als het naar de Jupiler League gedegradeerde Volendam meewerkt aan een transfer, keert Verhoeven terug bij de club waar hij de jeugdopleiding doorliep.

Ajax zoekt een geroutineerde keeper die samen met Maarten Stekelenburg en Kenneth Vermeer het keeperstrio kan vormen. Verhoeven degradeerde vorig seizoen op de slotdag met zijn club naar de eerste divisie. De geboren Amsterdammer, die eerder bij RKC Waalwijk keepte, stond in totaal bij Volendam in 152 wedstrijden onder de lat.

Khalid Sinouh is volgens diverse media ook in beeld als derde keeper. Martin Jol kent Sinouh uit zijn RKC-tijd en haalde hem ook naar Hamburger SV. "Ik ben nog niet benaderd, maar sta uiteraard open voor Ajax", vertelt de transfervrije keeper in De Telegraaf. "Ik woon in Diemen-Zuid en kan op de fiets naar de ArenA."

Hamburger SV had geen plaats meer voor de Marokkaanse keeper. Jol haalde Sinouh (33) in februari naar HSV om een extra keeper achter de hand te hebben. De Marokkaanse oud-international kwam niet in actie in de hoofdmacht van die Rothosen. Verder dan drie optredens voor de reserves reikte de sluitpost niet.

Verhoeven zou top zijn. Cartman als 3e doelman van ajax:burger::D

Samen met Jol naar de McDonalds na de wedstrijden :D

Samen met Jol naar de McDonalds na de wedstrijden :D

Als Verhoeven of Sinouh serieus in beeld zijn bij Jol, gaat dat zeker buiten de huidige Ajax-scouting om:eek:.....met Padt hebben ze volgens mij al een goede 3e keeper in huis + dat Verhoeven/Sinouh eerstedivisie niveau zijn.
Mocht er een kern van waarheid in zitten dan mag Jol van mij direct weer vertrekken en gaan we weer roepen om een echte Ajax-man op de bank:D.

Als Verhoeven of Sinouh serieus in beeld zijn bij Jol, gaat dat zeker buiten de huidige Ajax-scouting om:eek:.....met Padt hebben ze volgens mij al een goede 3e keeper in huis + dat Verhoeven/Sinouh eerstedivisie niveau zijn.
Mocht er een kern van waarheid in zitten dan mag Jol van mij direct weer vertrekken en gaan we weer roepen om een echte Ajax-man op de bank:D.

Het staat inmiddels ook op Vi.nl, en die zijn meestal wel goed ingelicht. Er staat ook dat Obradovic al aanbiedingen heeft gehad van andere clubs, maar nog niet van Ajax, en dat hij nog maximaal 1 week op Ajax wil wachten. Ajax mag dus wel opschieten als ze hem echt willen hebben.

Het staat inmiddels ook op Vi.nl, en die zijn meestal wel goed ingelicht. Er staat ook dat Obradovic al aanbiedingen heeft gehad van andere clubs, maar nog niet van Ajax, en dat hij nog maximaal 1 week op Ajax wil wachten. Ajax mag dus wel opschieten als ze hem echt willen hebben.

Waarschijnlijk heeft iemand dan de 1 april grap te vroeg naar buiten gebracht:D. Obradovic is een van vele spelers die Ajax eens heeft bekeken, denk niet dat Ajax op dit moment al bruikbaar acht;).

Voor het zelfde geld kan Ajax trouwens Bocanegra halen....en dat is volgens mij net weer een stappie verder...maar ik weet niet of ze willen luisteren naar
Ome Dave:D.

Ajax toont zich niet echt daadkrachtig. En dat is erg zwak uitgedrukt.

Ajax toont zich niet echt daadkrachtig. En dat is erg zwak uitgedrukt.

Ajax is wat voorzichtiger geworden en heeft gekozen voor behoudender strategie...afgelopen jaren hebben ze toch verschillende keren onnodig de hoofdprijs betaald, daar willen ze een beetje vanaf en weer terug naar de situatie van een aantal jaren geleden.

De selectie zit ook aardig in elkaar zodat er niet direct de behoefte is om iets te moeten doen. Veel spelers worden gevolgd en gepolst maar concreet zullen ze denk ik maar met een beperkt aantal spelers echt onderhandelen.
Elia is b.v. zo'n voorbeeld, was geen noodzaak bij dus bleef Ajax bij die € 8 miljoen en het betalen in termijnen, als ze hem echt nodig hadden gehad, deden ze het anders;).

Ajax is wat voorzichtiger geworden en heeft gekozen voor behoudender strategie...afgelopen jaren hebben ze toch verschillende keren onnodig de hoofdprijs betaald, daar willen ze een beetje vanaf en weer terug naar de situatie van een aantal jaren geleden.

De selectie zit ook aardig in elkaar zodat er niet direct de behoefte is om iets te moeten doen. Veel spelers worden gevolgd en gepolst maar concreet zullen ze denk ik maar met een beperkt aantal spelers echt onderhandelen.
Elia is b.v. zo'n voorbeeld, was geen noodzaak bij dus bleef Ajax bij die € 8 miljoen en het betalen in termijnen, als ze hem echt nodig hadden gehad, deden ze het anders;).

Natuurlijk, dat vind ik ook positief. Maar als je ziet dat ze geen enkele linksback in de selectie hebben, vind ik dat je daar intensief mee bezig mag zijn en bereid moet zijn om daar knaken voor te trekken. Ik vind dat ze op alle posities voldoende bezet zijn, behalve op de linksback. Emanuelson kan daar gewoon echt niet spelen en Vertonghen is gewoon een verdedigende middenvelder. Daarnaast vind ik een sterke centrale verdediger absoluut geen overbodige luxe, gezien de bagger die daar nu loopt. Wielaert is traag, laat zich fysiek makkelijk aftroeven en kan niet eens een normale pass geven. Oleguer is traag en heeft precies dezelfde mankementen als die boer die ik net noemde. Al is die gelukkig wel wat fysieker.

Met de rest zit het wel goed. vd Wiel is top. Enoh, Gabri, Aissatti, Anita Emanuelson kan best nog wat worden. Aanvallend zit je natuurlijk goed met Suarez en ik heb goede hoop in Sulejmani. Fit aan de start, nieuwe coach. Dat komt echt wel goed.

Waarschijnlijk heeft iemand dan de 1 april grap te vroeg naar buiten gebracht:D. Obradovic is een van vele spelers die Ajax eens heeft bekeken, denk niet dat Ajax op dit moment al bruikbaar acht;).

Voor het zelfde geld kan Ajax trouwens Bocanegra halen....en dat is volgens mij net weer een stappie verder...maar ik weet niet of ze willen luisteren naar
Ome Dave:D.

Ajax heeft geen enkele linksback in de selectie, ik neem toch aan dat Obradovic als zeer bruikbaar wordt gezien :) Ajax speelt nu de oefenwedstrijden met Daley Blind als linksback, maar ik neem toch niet aan dat hij aankomend seizoen de vaste linksback wordt.

Hoe wil Ajax kampioen worden zonder spits?

Hoe wil Ajax kampioen worden zonder spits?

Cvitanich wordt de vaste spits, en ik denk dat Darko Bodul bij het eerste elftal komt. Niet optimaal, maar goed. Het belangrijkste is dat ze de verdediging op orde krijgen. Als Suarez weer een goed seizoen draait vallen de doelpunten heus wel. Ik hoop ook dat Ajax deze week eens wat gaat verkopen. Dan komt er ook weer wat meer financiële ruimte.

Die Cvitanich is niet echt een geweldige spits, eerder matig. Die Bodul schijnt wel een groot talent te zijn, dus misschien breekt hij dit jaar door.

Vooralsnog moet er nog wel wat bij, de verdediging is echt te zwak.

• Topic Starter Topic Starter
Die Cvitanich is niet echt een geweldige spits, eerder matig. Die Bodul schijnt wel een groot talent te zijn, dus misschien breekt hij dit jaar door.

Vooralsnog moet er nog wel wat bij, de verdediging is echt te zwak.

Cvitanich is een redelijke voetballer. Hij is vaak geblesseerd geraakt vorig seizoen. En verder heb ik het idee dat hij niet past in een 4-3-3 systeem. Hij weet soms niet hoe/waar hij moet lopen. Ik denk eerder dat hij in een 4-2-2 formatie past. Maar ik geef hem vooralsnog de voordeel van de twijfel. Ik ben geen Huntelaar fan, maar ergens hoop ik dat hij op huurbasis terug zal keren bij ajax. Als is de kans dat je de staatsloterij wint groter.

Ajax heeft geen enkele linksback in de selectie, ik neem toch aan dat Obradovic als zeer bruikbaar wordt gezien :) Ajax speelt nu de oefenwedstrijden met Daley Blind als linksback, maar ik neem toch niet aan dat hij aankomend seizoen de vaste linksback wordt.

Ze kijken ook nog verder..."Bocanegra" (hoop ik):evil2:.
Ik denk ook dat Ajax met Cvitanich en Bodul de spitspositie gaat bezetten + dat direct daar achter die jongen uit de A1 zit.

Ajax heeft wat probleempjes met het kwijtraken van jongens als Luque, Barinogwat, Rommendahl, Ogararu, Manuyarian etc. etc....dat beperkt direct je budget en mogelijkheden.

Terug
Naar boven