MuscleMeat

1e aankoop Ajax bijna rond

:roflol: @ Ajax

De Ajax-coach werd behalve over de spelers die tegen WKE in actie kwamen, ook gevraagd naar de nieuwe aanwinst Thimothée Atouba, met wie Jol al bij zijn twee vorige clubs werkte. De Kameroener heeft de reputatie geen gemakkelijke jongen te zijn, maar Jol heeft hem er graag bij. ,,Hij is wel een trotse jongen, maar verder is hij rustig. We hebben hem gehaald als linkervleugelverdediger, en niet voor in het centrum. Het is een echte linksback; al jaren international, technisch vaardig, groot, sterk, goed in de lucht. Precies wat we nodig hebben, als hij fit is. Atouba was een publiekslieveling in Engeland, en eigenlijk ook in Duitsland. Het is duidelijk dat ik hem er graag bij wilde hebben, aangezien dit de derde club is waar ik met hem werk. Hij is medisch helemaal binnenstebuiten gekeerd, en ik ben blij dat hij door de keuring is gekomen. Volgende week komt hij bij de groep’’, aldus Jol die liet weten dat er op heel korte termijn geen nieuwe aankopen te verwachten zijn.

jammer

Het beleid van Ajax blijft en is al jaren onnavolgbaar.

Prutsers.......1st class.

ik blijf aan het begin van het seizoen liever optimistisch... Martin ziet iets wat wij allemaal niet zien....

Daar hou ik het maar op voorlopig, moet toch nog om de zondag naar die betonnen bak afreizen ;)

ik blijf aan het begin van het seizoen liever optimistisch... Martin ziet iets wat wij allemaal niet zien....

Daar hou ik het maar op voorlopig, moet toch nog om de zondag naar die betonnen bak afreizen ;)

Afreizen? Ben jij ook zo`n groninger of limburger die de enige echte club komen supporten?

Er zitten naast mij ook mensen met een seizoenkaart die komen helemaal uit Brabant echte brabo`s. Moet niet gekker worden dat is stadverraad..........

Afreizen? Ben jij ook zo`n groninger of limburger die de enige echte club komen supporten?

Er zitten naast mij ook mensen met een seizoenkaart die komen helemaal uit Brabant echte brabo`s. Moet niet gekker worden dat is stadverraad..........

nee ik overdrijf man.... woon er 15/20 min vandaan :p

Atouba lijkt me niet eens zo'n slechte aankoop. Billie Turf natuurlijk wel. Doodzonde. Nu nog een goede centrale verdediger en ze zijn klaar voor dit seizoen. Nu nog al die mong*len verkopen.

De Zeeuw zou een goede zijn, maar ik denk dat AZ de hoofdprijs voor hem vraagt, en terecht. Nu dit bekend is, kunnen we Prediguer wel van het lijstje schrappen denk ik.

---------- Toegevoegd om 10:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:48 ----------

Ik las net trouwens dit:

Kim Källström staat op het punt om Olympique Lyon voor Olympiakos Piraeus te verruilen. De afgetreden landskampioen van Frankrijk zwaaide al Karim Benzema, Juninho Pernambucano en Kader Keita uit maar is tegen een marktconform bod bereid om ook de Zweedse middenvelder te laten gaan. De Griekse topclub heeft zes miljoen euro over voor Källström, die ook door Fulham begeerd wordt. (L'Equipe)

Ajax kan wel een extra middenvelder gebruiken, en 6 miljoen voor Kallstrom is een schijntje.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Ajax eerst eens wat prutsers van middenvelders moet verkopen, om nieuwe aan te trekken.

Echt Jol maakt zich na een maandje al onmogelijk...belangstelling voor Demy de Zeeuw:eek:, terwijl je gewoon 10 middenvelders in je selectie hebt:no:.
De Zeeuw mag van mij zo aansluiten, want het is natuurlijk wel een goede speler maar niet als je gewoon barst van de middenvelders....

Als je Verhoeven binnenhaalt voor bijna € 300.000 dan zegt dat genoeg over
zijn netwerk en kennis van wat er bij Ajax rondloopt:(...+ het lef om de hele
scouting voorbij te lopen. Middenvelders en keepers heeft Ajax niet nodig, het probleem ligt juist in de defensie en misschien in de spitspositie...zal allemaal wel komen uit de hoge hoed van c**k Jol...die broer van hem, die nu ook ineens een baantje bij Ajax heeft:eek:.

Mag hopen dat het bestuur van Ajax, binnenkort eens gaat ingrijpen...de man alleen laten trainen maar kwa aankopen moet je hem gewoon passeren m.b.t. het lange termijn belang van Ajax.

Echt Jol maakt zich na een maandje al onmogelijk...belangstelling voor Demy de Zeeuw:eek:, terwijl je gewoon 10 middenvelders in je selectie hebt:no:.
De Zeeuw mag van mij zo aansluiten, want het is natuurlijk wel een goede speler maar niet als je gewoon barst van de middenvelders....

Als je Verhoeven binnenhaalt voor bijna € 300.000 dan zegt dat genoeg over
zijn netwerk en kennis van wat er bij Ajax rondloopt:(...+ het lef om de hele
scouting voorbij te lopen. Middenvelders en keepers heeft Ajax niet nodig, het probleem ligt juist in de defensie en misschien in de spitspositie...zal allemaal wel komen uit de hoge hoed van c**k Jol...die broer van hem, die nu ook ineens een baantje bij Ajax heeft:eek:.

Mag hopen dat het bestuur van Ajax, binnenkort eens gaat ingrijpen...de man alleen laten trainen maar kwa aankopen moet je hem gewoon passeren m.b.t. het lange termijn belang van Ajax.
lijkt me ook een slecht plan om hem echt te passeren met aankopen...hij is toch degene die het team maakt...leuk dat er dan spelers komen maar als hij ze niet moet dan koop je ze voor de bank/tribune...denk dat er iig wel meer overleg moet zijn maar van beide kanten is het slecht iemand te passeren

lijkt me ook een slecht plan om hem echt te passeren met aankopen...hij is toch degene die het team maakt...leuk dat er dan spelers komen maar als hij ze niet moet dan koop je ze voor de bank/tribune...denk dat er iig wel meer overleg moet zijn maar van beide kanten is het slecht iemand te passeren

Ze moeten hem ook beperken met wat hij mag kopen en als hij wat wil kopen, dat eerst laat toestsen door andere mensen binnen de staf + de scouting die er verstand van hebben;). Mag toch hopen dat iemand die dicht bij hem staat wat info geeft dat er bij Ajax al 10 middenvelders b.v. onder contract staan...dat had ook met de keepers gemoeten, Sergio Padt had prima in de rol gepast die Verhoeven nu gaat vervullen. Omgerekend scheelt Ajax dat
€ 300.000 aan transferkosten + rond de € 130.000 aan salaris p.j..
Gewoon roeien met de riemen die je hebt en als er wat vertrekt daar op anticiperen...al denk ik dat er zo een 4-tal spelers kunnen vertrekken zonder dat jezelf in actie hoeft te komen, dan verdien je ook een bak met Euries terug.

Hij heeft toch in zijn contract afgedwongen dat hij zich ook met het aankoopbeleid mag bemoeien? Anders was hij niet eens gekomen volgens mij.

Hij heeft toch in zijn contract afgedwongen dat hij zich ook met het aankoopbeleid mag bemoeien? Anders was hij niet eens gekomen volgens mij.

Klopt;) + dat hij wat mocht meenemen in de staf (zie b.v. c**k Jol)...ze hadden moeten afspreken dat hij eerst de club en spelers eerst maar eens wat beter moest leren kennen voordat hij aan de slag ging...prima als hij namen naar voren schuift maar dan moet je er eerst andere stafleden en financieel directeur naar laten kijken. Om Verhoeven nog maar eens aan te halen, dit kost Ajax gezien over 3 jaar ruim een miljoen:eek: (loon, transfer etc.), gewoon weggegooid geld als je bedenkt dat die jongen de meest gepasseerde keeper van de Eredivisie was en kwa niveau een prima keeper is voor clubs als Volendam, Telstar, Veendam etc.. Had je Sergio Padt doorgeschoven hou je een miljoen in de zak;).

Ik ben het met je eens dat Ajax al veel middenvelders heeft, maar welke daarvan halen het niveau van de Zeeuw? Gabri is het afgelopen jaar heel veel geblesseerd geweest en heeft nu ook alweer een blessure opgelopen. Op zijn plek heb je dan nog Enoh, maar die is ook niet echt constant. Daarna volgt Anita, die ook nog een beetje te licht is, letterlijk en figuurlijk. Demy de Zeeuw is een box to box middenvelder die zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten bezit. Onderschept veel passes, loopt gaten dicht en loopt aanvallend op precies het goede moment de gaten in. Ik zou hem graag bij Ajax zien, samen met Aissati en Vertonghen op het middenveld.

Maar het valt en staat natuurlijk ook allemaal met het transferbedrag. Als Ajax rond de 10 miljoen voor hem gaat betalen zou dat oliedom zijn, dat geld kunnen ze beter aan een andere positie uitgeven.

Ik ben het met je eens dat Ajax al veel middenvelders heeft, maar welke daarvan halen het niveau van de Zeeuw? Gabri is het afgelopen jaar heel veel geblesseerd geweest en heeft nu ook alweer een blessure opgelopen. Op zijn plek heb je dan nog Enoh, maar die is ook niet echt constant. Daarna volgt Anita, die ook nog een beetje te licht is, letterlijk en figuurlijk. Demy de Zeeuw is een box to box middenvelder die zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten bezit. Onderschept veel passes, loopt gaten dicht en loopt aanvallend op precies het goede moment de gaten in. Ik zou hem graag bij Ajax zien, samen met Aissati en Vertonghen op het middenveld.

Maar het valt en staat natuurlijk ook allemaal met het transferbedrag. Als Ajax rond de 10 miljoen voor hem gaat betalen zou dat oliedom zijn, dat geld kunnen ze beter aan een andere positie uitgeven.
voor minder zal az hem niet laten gaan gok ik

Terug
Naar boven