Dave Hawk, je meent toch niet dat je met deze spelers kampioen moet worden? Ik vind dat AZ en PSV een betere uitgebalanceerde selectie hebben. Waar Ajax op Suarez leunt, kan AZ op de hele selectie leunen zo ongeveer. Ajax maakt geen kans zonder een spits en een centrale verdediger erbij. Sulejmani bakt er niks van, Rommedahl heeft twee goede potten gespeeld en die is altijd zo onvoorspelbaar als de pest, Emanuelson is bekend. Om maar niet te spreken over het geweldige centrale duo.
Zodra Suarez er voor 30miljoen uit is, zie ik Ajax met deze selectie echt buiten de top5 eindigen. Het is gewoon heel, heel matig. En daar kun je Jol de schuld niet van geven, omdat Ajax in het verleden al die ****ing prutsers heeft gekocht. Iedereen zag dat het k*t was, maar toch hebben ze die gasten gekocht. Daarnaast: zijn Sarpong, Anita en Martina geen exponenten uit de jeugdopleiding? Die kunnen toch nooit zo gigantisch veel verdienen?
Uit een selectie van 30 man, met voor Nederlandse begrippen toch aardig wat top moet je eigenlijk kampioen worden of in iedergeval mee doen

.
Sulejmani hadden ze vorig jaar nooit mogen halen voor dat bedrag + dat het geen typische ajax-speler is, ik kon het vorig jaar dan ook niet geloven toen ik het hoorde

. Dat Ajax op Suarez leunt is niet zo'n probleem, dat doen
veel teams, kijk vroeger naar Cruyff, Maradonna, Platini, Ronaldinho als je maar prijzen wint.
Ajax moet het gewoon doen met de huidige selectie, deze spelers beter maken anders kom je in een situatie waar feyenoord nu zit...eerst verkopen en dan gericht aankopen en Jol daar het liefst buiten houden

.
Vergis je niet in de loonlast van Ajax, ze betalen salarrissen op CL-niveau

, jongens als Sarpong, Anita en Martina in mindere mate zitten ook al op salarissen rond de € 250/300.000,-....ben je hen kwijt, kun je toch een aardige speler van financieren of het geld gewoon even laten staan zoals Heerenveen verstandig doet.
Trainers moet je nooit het aankoopbeleid laten bepalen...hooguit zeggen dat
ze 1 a 2 spelers mogen halen en de rest beter moeten maken

. Ik ben meer van het principe, liever 20 miljoen op de bankrekening dan 10 overbodige spelers op de reservebank of tribune.