Fitness Seller

1e aankoop Ajax bijna rond

De naam Lemic hoor je steeds vaker terwijl die man officeel helemaal geen zaakwaarnemer is. Raar dat die toch betrokken is bij transfers. Rajkovic en Stoch zijn via hem bij Twente terecht gekomen. Hij zou ook betrokken zijn geweest bij de Arnautovic naar Internazionale.

Ja :) Zijn opzet was zelfs om Obradovic aan Chelsea te verkopen en hem te verhuren aan Twente, puur om Ajax dwars te zitten. Er schijnt bij de transfer van Sulejmani van Heerenveen naar Ajax wat te zijn voorgevallen wat er voor gezorgd heeft dat Lemic en Blind nu niet op goede voet met elkaar leven.

McCarthy, Koevermans en Alves op lijst
Ajax probeert nog voor het sluiten van de transfermarkt een spits vast te leggen. De huidige technische staf heeft weinig vertrouwen in aanvaller Darío Cvitanich, die een jaar geleden voor zeven miljoen euro werd gekocht van Banfield. De Argentijn bleef ook tegen Sparta (0-0) weer negentig minuten op de bank. “We zijn druk bezig, want we zijn té afhankelijk van Suarez,” zei trainer Martin Jol zondag.

Meer nog dan een aanspeelpunt zoekt Jol iemand die goals kan maken. Afonso Alves is daarom nog altijd in beeld. Naast een directe overname wordt onderzocht of de Braziliaan van Middlesbrough kan worden gehuurd. De voormalige topscorer van de eredivisie drukt zwaar op de begroting van het vorig seizoen gedegradeerde Boro.

Een andere optie is Benni McCarthy (foto). De Zuid-Afrikaan komt momenteel uit voor Blackburn Rovers, waar hij afgelopen weekeinde op de bank moest starten. McCarthy begon zijn Europese carrière bij Ajax. Eind jaren negentig kwam hij twee jaar uit voor de Amsterdamse club. Hij speelde 35 wedstrijden, veelal als invaller, en wist twintig maal het net te vinden. Daarna kwam de aanvaller uit voor Celta de Vigo en FC Porto alvorens hij twee jaar geleden in Blackburn aanmeerde.

Ook de naam van Danny Koevermans is intern gevallen. Koevermans zou wat kopkracht kunnen toevoegen aan Ajax dat door het gebrek aan lengte bij elke dode spelsituatie in verlegenheid wordt gebracht.

Coach Slovan Bratislava stapt op

Dusan Uhrin zal aankomende donderdag niet aanwezig zijn bij de return van het tweeluik tussen Ajax en Slovan Bratislava. De trainer van de Slowaakse kampioen diende zijn ontslag in na een reeks van teleurstellende resultaten. De clubleiding moet het ontslag nog wel accepteren, maar zal naar verwachting gewoon op het verzoek ingaan.

Slovan kent een teleurstellende periode in het nieuwe seizoen. De ploeg van Uhrin verloor donderdagavond kansloos van Ajax in de play off-ronde van de Europa League en ging dit weekend met harde cijfers onderuit bij Presov (3-0). Uhrin trok na dit duel zijn conclusies. De oefenmeester diende bij de clubleiding zijn ontslag in.

“Ik neem de nederlagen tegen Ajax en Presov voor mijn rekening”, zei de coach. “Ik heb het gevoel dat ik Slovan niet meer kan helpen en heb mijn ontslag ingediend.” De 66-jarige Slowaak was opvallend genoeg slechts enkele weken bezig bij Slovan. Deze zomer werd hij uit zijn pensioen gehaald, maar de coach keert nu weer terug achter de geraniums. Slovan heeft nog geen opvolger gevonden voor Uhrin.

even nieuws

Ik snap al die heisa om Honda wel, maar het is echt overdreven. Sjonge jonge, ik weet nog dat Frank Demouge vorig jaar 10 goals in 11 duels had :roflol: - Er kwamen meteen verhalen over buitenlandse interesse en dergelijke. Dat wordt allemaal zo gehyped. Laat Honda een goed seizoen spelen en dan kun je zeggen wat hij waard is.

---------- Toegevoegd om 17:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

Ow ja, Koevermans naar Ajax. Als dat gebeurt, word ik gek. Ik heb het hier al vaker verkondigd: Koevermans is mijn favoriete spits. Ik zeg doen!!!!

Koevermans naar Ajax zou inderdaad erg goed zijn voor Ajax, maar ik denk niet dat PSV hem laat gaan, en zeker niet naar Ajax.

Eigenlijk zeggen alle namen me niet zoveel. Alves was in zijn Heerenveen tijd fenomenaal, maar is een lastpak en het is onduidelijk hoe oud hij is (2 paspoorten met verschillende geboortedata), en in zijn tijd in Engeland heeft hij er niks van gebakken. Benni McCarthy loopt al tegen de 32 en ik heb geen idee hoe zijn vorm op dit moment is. Was in zijn tijd bij Porto wel een redelijke spits, maar toch ook geen doelpuntenmachine. Ik zie hem ook zeker niet als een eventuele pinchhitter. Dat is Koevermans nog het meeste, al vind hij zelf van niet :D

• Topic Starter Topic Starter
Koevermars en Alves doen:D En dan Cvitanich, 2 verdedigers en Kennedy van de hand doen.

Suarez en Alves voorin. En dan Koevermans achter de hand. Maar ik denk ook niet dat psv hem laat gaan. Ik heb een vermoeden dat het Alves gaat worden.

Koevermars en Alves doen:D En dan Cvitanich, 2 verdedigers en Kennedy van de hand doen.

Suarez en Alves voorin. En dan Koevermans achter de hand. Maar ik denk ook niet dat psv hem laat gaan. Ik heb een vermoeden dat het Alves gaat worden.

Ajax heeft geen liggende gelden om beide spelers te halen, en dat is ook niet nodig lijkt me. Sulejmani zal nu al op de bank moeten plaatsnemen als er een spits bijkomt, of Jol moet opeens het licht zien en Rommedahl er af halen.

Welke 2 verdedigers wilde jij van de hand doen? Ogararu mag van mij wel, maar voor de rest zit Ajax dan niet ruim in zijn verdedigers. Ik zie er liever nog 1 bij komen.

• Topic Starter Topic Starter
Ajax heeft geen liggende gelden om beide spelers te halen, en dat is ook niet nodig lijkt me. Sulejmani zal nu al op de bank moeten plaatsnemen als er een spits bijkomt, of Jol moet opeens het licht zien en Rommedahl er af halen.

Welke 2 verdedigers wilde jij van de hand doen? Ogararu mag van mij wel, maar voor de rest zit Ajax dan niet ruim in zijn verdedigers. Ik zie er liever nog 1 bij komen.

Ogararu en Wielaert(wat natuurlijk niet zal gebeuren)

Maar ik zie ook sowieso 1 linksbenige centrumverdediger komen.

Wielaert hadden ze in eerste instantie al niet moeten halen.
ik droom elke nacht van een terugkeer van Chivu stiekem.

Ajax heeft in de zoektocht naar een extra spits Benni McCarthy in het vizier. Ook Afonso Alves staat nog steeds op het lijstje.

De 31-jarige McCarthy, die van 1997 tot 1999 voor Ajax uitkwam, staat nog tot medio 2011 onder contract bij Blackburn Rovers. Om een terugkeer naar Amsterdam te bewerkstelligen moet Ajax waarschijnlijk met zeven miljoen euro over de brug komen.

De transfersom is voorlopig het probleem. Ajax-trainer Martin Jol moet wachten tot er een speler is verkocht. Pas dan is er in Amsterdam budget om een nieuwe spits aan te trekken. Dat blokkeert ook de komst van Alves. Om de kosten te drukken onderzoekt Ajax of het huren van de Braziliaanse aanvaller van Middlesbrough haalbaar is.

Van www.vi.nl. Alves een jaar huren met optie tot koop zou een goede oplossing zijn. Kan ondertussen gekeken hoe Bodul zich ontwikkeld, en mocht Alves het goed doen, kan je hem vastleggen.

Alves huren zou inderdaad ook wel goed zijn. Maar Ik zie liever Koevermans komen. De geweldenaar van Sparta! Die schiet er samen met Suarez echt minimaal 45 in.

Ik denk niet dat Koevermans naar ajax wil om op de bank te zitten.. ik denk dat er niemand van die 3 bijkomt

ik wil koevermans en alves ook helemaal niet....Ajax moet eens aan het salaris denken, zoals gister ook al besproken in VI. Eerst is paar gasten lozen..des noods tegen lagere transfersommen maar gasten als olguer verdienen gewoon 2M per jaar.

lees net dat pavlyuchenko weg wilt bij Spurs omdat hij ergens aan speeltijd wil komen.
maarja, salaris zal wel weer te hoog zijn voor Ajax.

Economisch gezien had Ajax maanden terug al een 10-tal spelers moeten proberen elders onder te brengen...Jol moet gaan werken met het huidige materiaal, daar moet je gewoon kampioen mee worden:dance:.
Neem aan dat de financiele mensen bij Ajax het advies geven om niets meer te halen...mocht je na de winterstop nog mee doen om het kampioenschap, K.N.V.B.-beker en EL dan kun je altijd nog 1 speler halen...mits er wat anderen vertrokken zijn.

Economisch gezien had Ajax maanden terug al een 10-tal spelers moeten proberen elders onder te brengen...Jol moet gaan werken met het huidige materiaal, daar moet je gewoon kampioen mee worden:dance:.
Neem aan dat de financiele mensen bij Ajax het advies geven om niets meer te halen...mocht je na de winterstop nog mee doen om het kampioenschap, K.N.V.B.-beker en EL dan kun je altijd nog 1 speler halen...mits er wat anderen vertrokken zijn.

Dave Hawk, je meent toch niet dat je met deze spelers kampioen moet worden? Ik vind dat AZ en PSV een betere uitgebalanceerde selectie hebben. Waar Ajax op Suarez leunt, kan AZ op de hele selectie leunen zo ongeveer. Ajax maakt geen kans zonder een spits en een centrale verdediger erbij. Sulejmani bakt er niks van, Rommedahl heeft twee goede potten gespeeld en die is altijd zo onvoorspelbaar als de pest, Emanuelson is bekend. Om maar niet te spreken over het geweldige centrale duo.

Zodra Suarez er voor 30miljoen uit is, zie ik Ajax met deze selectie echt buiten de top5 eindigen. Het is gewoon heel, heel matig. En daar kun je Jol de schuld niet van geven, omdat Ajax in het verleden al die ****ing prutsers heeft gekocht. Iedereen zag dat het k*t was, maar toch hebben ze die gasten gekocht. Daarnaast: zijn Sarpong, Anita en Martina geen exponenten uit de jeugdopleiding? Die kunnen toch nooit zo gigantisch veel verdienen?

Dave Hawk, je meent toch niet dat je met deze spelers kampioen moet worden? Ik vind dat AZ en PSV een betere uitgebalanceerde selectie hebben. Waar Ajax op Suarez leunt, kan AZ op de hele selectie leunen zo ongeveer. Ajax maakt geen kans zonder een spits en een centrale verdediger erbij. Sulejmani bakt er niks van, Rommedahl heeft twee goede potten gespeeld en die is altijd zo onvoorspelbaar als de pest, Emanuelson is bekend. Om maar niet te spreken over het geweldige centrale duo.

Zodra Suarez er voor 30miljoen uit is, zie ik Ajax met deze selectie echt buiten de top5 eindigen. Het is gewoon heel, heel matig. En daar kun je Jol de schuld niet van geven, omdat Ajax in het verleden al die ****ing prutsers heeft gekocht. Iedereen zag dat het k*t was, maar toch hebben ze die gasten gekocht. Daarnaast: zijn Sarpong, Anita en Martina geen exponenten uit de jeugdopleiding? Die kunnen toch nooit zo gigantisch veel verdienen?

Uit een selectie van 30 man, met voor Nederlandse begrippen toch aardig wat top moet je eigenlijk kampioen worden of in iedergeval mee doen:dance:.
Sulejmani hadden ze vorig jaar nooit mogen halen voor dat bedrag + dat het geen typische ajax-speler is, ik kon het vorig jaar dan ook niet geloven toen ik het hoorde:mad:. Dat Ajax op Suarez leunt is niet zo'n probleem, dat doen
veel teams, kijk vroeger naar Cruyff, Maradonna, Platini, Ronaldinho als je maar prijzen wint.

Ajax moet het gewoon doen met de huidige selectie, deze spelers beter maken anders kom je in een situatie waar feyenoord nu zit...eerst verkopen en dan gericht aankopen en Jol daar het liefst buiten houden:D.
Vergis je niet in de loonlast van Ajax, ze betalen salarrissen op CL-niveau:(, jongens als Sarpong, Anita en Martina in mindere mate zitten ook al op salarissen rond de € 250/300.000,-....ben je hen kwijt, kun je toch een aardige speler van financieren of het geld gewoon even laten staan zoals Heerenveen verstandig doet.

Trainers moet je nooit het aankoopbeleid laten bepalen...hooguit zeggen dat
ze 1 a 2 spelers mogen halen en de rest beter moeten maken;). Ik ben meer van het principe, liever 20 miljoen op de bankrekening dan 10 overbodige spelers op de reservebank of tribune.

lees net dat pavlyuchenko weg wilt bij Spurs omdat hij ergens aan speeltijd wil komen.
maarja, salaris zal wel weer te hoog zijn voor Ajax.

Vraagprijs ook, aangezien Tottenham hem vorig jaar voor 20 miljoen euro heeft gekocht. En AS Roma is geïnteresseerd in hem en willen 15 miljoen bieden, daar kan Ajax niet in mee.

Ajax moet in ieder geval spelers gaan lozen, maar het rotte is dat al deze spelers een Ajax salaris hebben maar geen Ajax kwaliteit. De meeste gasten (Ogararu, Kennedy, Sno) zouden niet eens in de basis staan bij clubs uit de subtop, en zelfs die clubs gaan die salarissen niet betalen.

Ajax heeft gewoon de afgelopen jaren dom en slecht ingekocht en ondervind daar nu de gevolgen van. Spelers zoals Ogararu, Kennedy, Sno, Wielaert, Oleguer, Luque, Cvitanich en Rommedahl zijn allemaal gehaald voor een transfersom en een hoog salaris. Ik schat dat deze spelers bij elkaar Ajax alleen al in transfergeld tegen de 30 miljoen euro heeft gekost. De salarissen zullen niet laag zijn, sommigen zijn zelfs enorm hoog, en Ajax heeft er niks aan gehad. Daarbij komt nog eens de aankoop van Sulejmani voor 16 miljoen euro wat belachelijk veel geld is. Dat betekend alleen al rond de 45-50 miljoen euro aan transfergeld voor spelers die weg moeten of niet presteren.

Doordat Ajax nu dus niet kan investeren en de spelers die uit de jeugd doorkomen niet het gewenste niveau hebben, is het gevolg een zeer middelmatige selectie. Zet de selectie van Ajax eens af tegen de selectie van PSV, AZ, Twente en zelfs Feyenoord. Positie voor positie zullen weinig clubs een speler van Ajax willen ruilen voor een speler van hen zelf. Misschien 1, en dat is Suarez.

Laatst bewerkt:
Vraagprijs ook, aangezien Tottenham hem vorig jaar voor 20 miljoen euro heeft gekocht. En AS Roma is geïnteresseerd in hem en willen 15 miljoen bieden, daar kan Ajax niet in mee.

daar kunnen ze inderdaad niet in mee.
maar ik hekel het aankoopbeleid van de laatste jaren hoor.
daar zitten we nu mee opgeschept :(

ik denk ook dat er minimaal nog 1 speler (spits) aan de selectie toegevoegd moet worden. Ik bedoel kijk de wedstrijd tegen sparta en tegen RKC. verdedigend is het redelijk maar er wordt 5% van de kansen in geschoten.

Rommedahl schrikt zich rot als hij in 1 keer alleen voor de keeper staat. Suljemani probeert het zo hard dat er helemaal niks uit komt. Alleen Suarez moet voor 3 man werken om te scoren en een wedstrijd te winnen.

Ik erger me wel aan de kranten koppen over Jol. Wat kan hij er aan doen dat er geen doelpunt gemaakt wordt? dat de verdediging een gatenkaas is is al jaren het geval.
Daar zal Jol ook wel een aardige tijd voor nodig hebben om dat beter en sterker te maken.

Terug
Naar boven