AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Sorry, maar Cvitanitch en Oleguer zijn juist de spelers die niet in eerste instantie wegmoeten. Ze zitten met een tiental prutsers die zelfs op amateurniveau niks kunnen. Die moeten weg! Al die jonge gasten, weg ermee. Oleguer vind ik een bruikbare wisselspeler. Cvitanich ook! Het probleem is alleen dat ze nu in de basis staan. Ze moeten al die mong*len kwijt. Alleen ja.. niemand wil ze hebben omdat ze zo poepslecht zijn. En omdat ze geweldige salarissen krijgen, terwijl ze niks kunnen. Ajax moet waarschijnlijk gewoon op de blaren zitten van slecht management.

Misschien hadden ze toch naar Cruijf moeten luisteren. Dan had je die lutsers nog wel gehad, maar wel een solide jeugdopleiding in de komende jaren. Een voorwaarde om weer groot te worden. Zodra de contracten aflopen van die losers, kan Ajax weer helemaal opnieuw beginnen met investeren. Zolang ze maar geen noodaankopen gaan doen. Dat zou doodzonde zijn.

Wat je trouwens in het Nederlandse basketbal ziet, is dat spelers gehaald worden door de club en niet door de coach. De coach wordt gezien als een passant, die er een winnend team van moet maken. Bij voetbal lijkt dat toch heel anders te zijn, maar brengt wel enorm veel problemen met zich mee. Misschien moeten de clubs wat ervaren mensen neerzetten (daar dient een technisch directeur icm scouts toch voor?) die spelers kopen. En de coach nagenoeg negeren. Hij moet er een team van maken en zo goed mogelijk opleiden. Dan voorkom je de problemen van Ajax en Feyenoord.

---------- Toegevoegd om 01:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:11 ----------

Alderweireld speelt over 4 jaar bij Manchester, Arsenal, Chelsea, Real, Barcelona of Liverpool trouwens. Dat weet ik zeker.

Sorry, maar Cvitanitch en Oleguer zijn juist de spelers die niet in eerste instantie wegmoeten. Ze zitten met een tiental prutsers die zelfs op amateurniveau niks kunnen. Die moeten weg! Al die jonge gasten, weg ermee. Oleguer vind ik een bruikbare wisselspeler. Cvitanich ook! Het probleem is alleen dat ze nu in de basis staan. Ze moeten al die mong*len kwijt. Alleen ja.. niemand wil ze hebben omdat ze zo poepslecht zijn. En omdat ze geweldige salarissen krijgen, terwijl ze niks kunnen. Ajax moet waarschijnlijk gewoon op de blaren zitten van slecht management.

Misschien hadden ze toch naar Cruijf moeten luisteren. Dan had je die lutsers nog wel gehad, maar wel een solide jeugdopleiding in de komende jaren. Een voorwaarde om weer groot te worden. Zodra de contracten aflopen van die losers, kan Ajax weer helemaal opnieuw beginnen met investeren. Zolang ze maar geen noodaankopen gaan doen. Dat zou doodzonde zijn.

Wat je trouwens in het Nederlandse basketbal ziet, is dat spelers gehaald worden door de club en niet door de coach. De coach wordt gezien als een passant, die er een winnend team van moet maken. Bij voetbal lijkt dat toch heel anders te zijn, maar brengt wel enorm veel problemen met zich mee. Misschien moeten de clubs wat ervaren mensen neerzetten (daar dient een technisch directeur icm scouts toch voor?) die spelers kopen. En de coach nagenoeg negeren. Hij moet er een team van maken en zo goed mogelijk opleiden. Dan voorkom je de problemen van Ajax en Feyenoord.

---------- Toegevoegd om 01:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:11 ----------

Alderweireld speelt over 4 jaar bij Manchester, Arsenal, Chelsea, Real, Barcelona of Liverpool trouwens. Dat weet ik zeker.

Het is bedrijfseconomisch kijken, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en moet op een gegeven moment ook ergens winst gaan maken, dan blijft het +en en -en als je geld moet genereren. Cvitanisch prima speler maar met zijn € 2 miljoen salaris te duur voor de bank, zelfde geld voor Oleguer + dat ze samen nog € 10 miljoen in het laadje kunnen brengen;). Die plaatsen zijn op te vangen door jongens uit de de jeugd of het tweede elftal want er loopt natuurlijk genoeg kwaliteit tussen die 30 selectie spelers.
Verder hebben Lindgren, Silva een aardige restwaarde, spelers als Anita, Sarpong, Verhoeven, Barinogwat, Martina, Ogararu, Sno hebben een restwaarde van onder de € 1 miljoen of zelf helemaal niets:o.

Bedrijfseconomisch is het natuurlijk een lachertje dat passanten bepalen dat er 10-tallen miljoenen worden uitgegeven en giga salarissen worden betaald en alvorens binnen 1 a 2 jaar weer weg zijn, dat kan gewoon niet. Een technisch directeur moet naar mijn mening borg staan voor de selectie, 2 aankopen per jaar max, de rest uit eigen jeugd, de trainer mag hooguit over 1 aankoop mee praten en het scouten van spelers tot 19 jaar moet je intensiveren.

Da's waar.

FC Volendam wil Jeffrey Sarpong huren van Ajax, zo meldt RTV Noord-Holland woensdag. Na het vertrek van Gerson Sheotahul is de eerstedivisionist op zoek naar een vervanger en Sarpong staat bovenaan de verlanglijst van de Volendammers. Sheotahul maakte vorige week de overstap naar Willem II. De 22-jarige aanvaller was afgelopen seizoen goed voor zes van de 38 doelpunten van Volendam, dat desondanks naar de Jupiler League degradeerde. Sarpong lijkt aan de Dijk de ideale opvolger.

Mede vanwege blessureleed kwam Sarpong (21) tijdens het afgelopen seizoen slechts tot tien competitiewedstrijden in het eerste elftal van Ajax. Enkele weken geleden hadden Roda JC en FC Utrecht zich eveneens gemeld om de jeugdinternational te huren.

voetbalzone.nl

Ajax en AEK Athene zijn het eens over Oleguer. Alleen zijn salaris vormt nog een obstakel. Transfersom zou 1,4 miljoen euro zijn.

Op andere forums gaat het gerucht rond dat Ajax en PSV een akkoord hebben bereikt over de transfer van Koevermans naar Ajax. Hoe betrouwbaar dit is weet ik niet, maar deze bron is ook de persoon die al 2 dagen van tevoren wist dat Demy de Zeeuw rond was met Ajax. Ook zou morgenavond een gesprek plaats moeten gaan vinden tussen de technische leiding van Ajax en de raad van commissarissen om te kijken of er soms geld vrij te maken is voor de transfer van Honda naar Ajax. Koevermans zou, mocht het gerucht kloppen, maximaal 2 miljoen euro hebben gekost, en dus zou er wat geld over zijn voor Honda. Een extra verdediger heeft op dit moment mindere prioriteit, en wordt geprobeerd transfervrij te halen.

Ik weet niet hoe dicht dit bij de waarheid allemaal zit, ik geef alleen het nieuws door :)

Jaaaaaaaaaaaaa..!!! Koevermans de held!!

Ik weet niet of het waar is, maar ik hoop het wel :) Is denk ik de beste keuze op dit moment.

Ja :) Zijn opzet was zelfs om Obradovic aan Chelsea te verkopen en hem te verhuren aan Twente, puur om Ajax dwars te zitten.

Dit wist ik nog niet. Jammer dat die niet verkocht is aan Chelsea ;)
We zoeken nog een steeds een linksback. Marek Cech van WBA wordt nog genoemd. Ohja Vennegoor waarschijnlijk terug naar Twente.

De transferperiode is trouwens een dag langer open. Kon nog wel eens druk worden de laatste dag.

Ajax en AEK Athene zijn het eens over Oleguer. Alleen zijn salaris vormt nog een obstakel. Transfersom zou 1,4 miljoen euro zijn.

Op andere forums gaat het gerucht rond dat Ajax en PSV een akkoord hebben bereikt over de transfer van Koevermans naar Ajax. Hoe betrouwbaar dit is weet ik niet, maar deze bron is ook de persoon die al 2 dagen van tevoren wist dat Demy de Zeeuw rond was met Ajax. Ook zou morgenavond een gesprek plaats moeten gaan vinden tussen de technische leiding van Ajax en de raad van commissarissen om te kijken of er soms geld vrij te maken is voor de transfer van Honda naar Ajax. Koevermans zou, mocht het gerucht kloppen, maximaal 2 miljoen euro hebben gekost, en dus zou er wat geld over zijn voor Honda. Een extra verdediger heeft op dit moment mindere prioriteit, en wordt geprobeerd transfervrij te halen.

Ik weet niet hoe dicht dit bij de waarheid allemaal zit, ik geef alleen het nieuws door :)

Als dit waar is geef ik een feestje! Alleen koevermans erbij is al een gouden zet. Als Luis ze voor kan geven vanaf rechts en je hebt een spits staan die makkelijk scoort gaan ze veel doelpuntjes maken samen.

Als Honda erbij komt kan Ismail beter een nieuwe club zoeken.

Als het waar is dat mooi nieuws :D.

owja en nog dit, clubs haken af voor cvitanich

NEC heeft zich gemeld voor Kennedy. Alleen is het niet bekend of het om huur of koop gaat. NEC zoekt een vervanger voor Saidi. Van mij mogen ze Kennedy gratis hebben, ik betaal zo nodig zijn busreis wel naar Nijmegen.

NEC heeft zich gemeld voor Kennedy. Alleen is het niet bekend of het om huur of koop gaat. NEC zoekt een vervanger voor Saidi. Van mij mogen ze Kennedy gratis hebben, ik betaal zo nodig zijn busreis wel naar Nijmegen.

:roflol:
We zouden ze bijna geld toe moeten geven

Koevermans waarschijnlijk in de basis bij PSV. Ze krijgen in Eindhoven ook net op tijd door dat hij ZWAARDEMAN is :mad: - Beter gaat 'ie gewoon naar Ajax.

hehe shevchenko gaat weg bij chelsea.
maar dat is vast weer een onbetaalbaar salaris.

Oefff € 1,4 miljoen is eigenlijk € 2 miljoen te weinig...maar als hij van de loonlijst af is, telt dat ook als een goede deal....de onderhandelingen lopen trouwens nog;). Cvitanich moeten ze gewoon houden, wat betreft die deal die River Plate wil...., daar wordt je absoluut niks beter van en moet je gewoon ff wachten tot dat er een club verschijnt die wel de nodige Euries heeft.

Ik ga er vanuit dat een eventuele transfer van Barinogwat naar N.E.C. niet door gaat:nope:...die willen vast alleen huren in een zelfde overeenkomst die Luque heeft gesloten, anders zouden ze daar het stadion moeten verkopen want ik neem aan dat Ajax nog tussen de € 500.000 en € 750.000 voor hem
op de rekening wil zien.

Diverse clubs hebben zich trouwens gemeld voor Ogararu:eek:...verder is een transfer van Martina naar Bari van de baan:(.

Na vanavond is wel duidelijk dat Ajax zich toch echt flink moet versterken als ze kampioen willen worden. Absoluut geen verbetering ten opzichte van de afgelopen 3 seizoenen, terwijl de rest (AZ, PSV, Twente, Feyenoord) zich wel hebben versterkt. Ajax zoekt al weken een verdediger met lengte en postuur, en nu komt vanavond het nieuws uit dat PSV aan het onderhandelen is met een Servische verdediger van 1.93m. AZ heeft Elm binnen gehaald voor minder geld dan dat ze de Zeeuw verkocht hebben, Twente heeft vanavond een Australisch international weten binnen te halen en bij Feyenoord hebben ze ook weer een speler op proef door het netwerk van Leo Beenhakker. Alleen bij Ajax gebeurt er helemaal niets.

• Topic Starter Topic Starter
Koevermans en Alves worden het dus niet.

Ik heb sterk het vermoeden dat het op maandagmiddag Honda wordt die ajax gaat halen. En geen verdediger of spits.

Zie liever Kranjcar van Portsmouth komen. Moet niet meer dan 10milj kosten en veel beter dan Honda. De vraag is alleen of hij wel wil komen. Afdankertje Koev hebben ze niet nodig, Cvitanich moet gewoon de kans krijgen

Terug
Naar boven