AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

ik persoonlijk zie ook liever cvitanich ipv rommedahl.
en heb graag dat er een goede verdediger komt.
die samen met oleguer in het centrum.

Ik erger me wel aan de kranten koppen over Jol. Wat kan hij er aan doen dat er geen doelpunt gemaakt wordt? dat de verdediging een gatenkaas is is al jaren het geval.
Daar zal Jol ook wel een aardige tijd voor nodig hebben om dat beter en sterker te maken.

Het is ook niet de schuld van Jol :) Wat heeft hij verkeerd gedaan? Je kunt hem de transfer van Atouba aanrekenen, die al heel snel door de media afgeschreven wordt dankzij zijn eerste helft tegen Slovan Bratislava, en je kunt hem de transfer van Verhoeven aanrekenen. Voor de rest is hij, net als elke Ajax trainer de afgelopen 10 jaar, aan het zoeken naar de juiste samenstelling. Dat de selectie uit balans is en er geen ruimte is voor aankopen, dat is niet zijn schuld.

Ik vind dat Jol juist goed bezig is. Presteer je niet? Dan ga je er uit, hoe je ook heet en wat je ook gekost hebt? Is je naam Wielaert en ben je met veel bombarie door je voorganger tot verdedigingsleider gebombardeerd? Kan hem niks schelen, hij zet hem gewoon ernaast.

Iedereen verwachtte dat Jol de puinzooi bij Ajax wel binnen 2 weken opgeruimd zou hebben. Als het zo simpel was, hadden de trainers dat voor hem ook wel kunnen doen. Jol en het bestuur houden hun poot stijf als clubs abnormale bedragen vragen voor spelers (Elia) en dat werd hoog tijd. Als van Basten er nog had gezeten, had Elia nu waarschijnlijk bij Ajax gespeeld voor een transfersom van 14 miljoen euro.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

ik persoonlijk zie ook liever cvitanich ipv rommedahl.
en heb graag dat er een goede verdediger komt.
die samen met oleguer in het centrum.

Oleguer is juist zo'n speler die Ajax moet verkopen. Heeft internationaal nog een beetje naam als ex-Barcelona speler en daar moet Ajax op cashen. Ook al krijgt Ajax maar 3-4 miljoen, dan moeten ze hem verkopen.

Het is ook niet de schuld van Jol :) Wat heeft hij verkeerd gedaan? Je kunt hem de transfer van Atouba aanrekenen, die al heel snel door de media afgeschreven wordt dankzij zijn eerste helft tegen Slovan Bratislava, en je kunt hem de transfer van Verhoeven aanrekenen. Voor de rest is hij, net als elke Ajax trainer de afgelopen 10 jaar, aan het zoeken naar de juiste samenstelling. Dat de selectie uit balans is en er geen ruimte is voor aankopen, dat is niet zijn schuld.

Ik vind dat Jol juist goed bezig is. Presteer je niet? Dan ga je er uit, hoe je ook heet en wat je ook gekost hebt? Is je naam Wielaert en ben je met veel bombarie door je voorganger tot verdedigingsleider gebombardeerd? Kan hem niks schelen, hij zet hem gewoon ernaast.

Iedereen verwachtte dat Jol de puinzooi bij Ajax wel binnen 2 weken opgeruimd zou hebben. Als het zo simpel was, hadden de trainers dat voor hem ook wel kunnen doen. Jol en het bestuur houden hun poot stijf als clubs abnormale bedragen vragen voor spelers (Elia) en dat werd hoog tijd. Als van Basten er nog had gezeten, had Elia nu waarschijnlijk bij Ajax gespeeld voor een transfersom van 14 miljoen euro.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:10 ----------

Oleguer is juist zo'n speler die Ajax moet verkopen. Heeft internationaal nog een beetje naam als ex-Barcelona speler en daar moet Ajax op cashen. Ook al krijgt Ajax maar 3-4 miljoen, dan moeten ze hem verkopen.

Toch vind ik Oleguer zo een slechte verdediger nog niet hoor.
ik zie hem liever in het centrum dan Wielaert.
maar misschien komt dit door mijn afkeer jegens wielaert xD
nouja, we zien wel wie er nog weggaan voor de transferperiode sluit.

Ik zie hem ook liever als Wielaert ja, maar liever beide spelers niet. Ik denk dat Jol ook vast gaat houden aan Alderweireld-Vertonghen achterin.

Alderweireld is wel een talent, maar denk dat hij nog te kort komt om een heel seizoen goed te presteren in Ajax 1.

Alderweireld is wel een talent, maar denk dat hij nog te kort komt om een heel seizoen goed te presteren in Ajax 1.

Ahja, liever een talent wat speeltijd krijgt dan een ervaren iemand met een dik salaris die nog meer fouten maakt. Wielaert of Oleguer hebben niet meer laten zien dan Alderweireld. Alderweireld heeft al laten zien een goede lange pass te hebben, wat toch een specifieke kwaliteit is.

River heeft geld paraat voor Cvitanich
De Argentijnse topclub is volgens Tyc Sports zeer concreet voor Ajax-aanvaller Dario Cvitanich. De club heeft onlangs de miljoenen bijeen gespaard om op korte termijn flink te gaan investeren.

Volgens vice-president Julio Macchi is er een dringend gebrek aan kwaliteit en denkt de club daarbij aan Cvitanich. Ook zijn collega noemt de naam van de Ajax-spits: 'We zijn bezig met Cvitanich', zegt technisch directeur en oud-voetballer Néstor Gorosito.

Het medium Canchellana citeerde aan het begin van de maandagavond dat Cvitanich 'could arrive in the next hours'.

bron: Tyc Sports

McCarthy kost 7 miljoen euro
Ajax moet waarschijnlijk een transfersom van zeven miljoen euro betalen voor Benni McCarthy. Dat meldt Voetbal International. De 31-jarige aanvaller kwam van 1997 tot 1999 uit voor de Amsterdammers en zijn contract bij Blackburn Rovers loopt nog tot medio 2011.

Coach Martin Jol kan momenteel nog geen bod uitbrengen op McCarthy. Eerst zullen er spelers moeten worden verkocht om het gewenste bedrag bij elkaar te krijgen. Om diezelfde reden kan Afonso Alves (nog) niet worden gehaald. De Amsterdammers onderzoeken of de Braziliaanse aanvaller van Middlesbrough kan worden gehuurd.

bron: VI

Ajax bekeek Noorse spits Erik Huseklepp
Ajax heeft Erik Huseklepp (24) bekeken, dit meldt de Noorse televisie-zender NRK op haar website. Hij speelt momenteel voor SK Brann in Noorwegen. Hij is dit seizoen uitstekend op dreef, in 21 duels wist hij er 11 in te leggen en is daarmee nummer twee op de topscorderslijst in Noorwegen.

Mede door zijn prestaties is hij in verband gebracht met Chelsea, Sevilla, Newcastle, Everton, Blackburn, Bolton en nu dus ook Ajax. Hij heeft vijf keer het Noorse shirt aan mogen trekken en wist in die vijf duels (drie keer als invaller) één keer te scoren tegen Schotland. Hij zou rondt de vijf miljoen euro moeten kosten.

http://www.youtube.com/watch?v=OgrA8XVaMSk

nog wat ajax nieuws over spits

Goeie spelert op het oog.. maar over een youtube filmpje kan je moeilijk oordelen.
Als je de concurrentie ziet lijkt het me een verloren zaak

Vanaf die transfer van Verhoeven, ben ik me kapot geschrokken en ben ik niet zo'n liefhebber van Jol....Atouba, is geen fout die je hem aan kan rekenen, dat is gewoon een goede verdediger die daadwerkelijk al wel wat heeft laten zien. Heeft even tijd nodig, lukt het niet helemaal, dan is hij een bruikbare wissel op links;). Wat wel slordig is, is dat Jol geen kennis van de selectie had en dus veel te lang is door gegaan met jongens als Sno, Barinogwat, Ogararu, Oleguer, Luque, van der Heijden, Bodul, Anita, Sarpong, Silva etc. etc., die hadden een week of 7 terug al geen plaats meer moeten hebben in de selectie. Dan had hij gerichter met een vaste basis kunnen werken en hen beter kunnen maken;).

Oleguer pakt € 1,8 miljoen aan salaris en kan zeker nog € 3,5 miljoen opbrengen (ongeveer het bedrag waar Ajax hem voor gehaald heeft), hem verkopen geeft heel wat financiele ruimte en lucht.

hoe heet dat zomerse liedje uit het laatste filmpje. Ik krijg er zo het ooh-lekker-wat-rondslenteren-in-zwemshort-aan-de-spaanse-costa's-gevoel van

Ja, maar het is natuurlijk ook moeilijk om voldoende kennis over de selectie te hebben. Jol heeft 5 jaar in het buitenland gezeten, ik kan me voorstellen dat hij het daar zo druk heeft gehad, dat hij niet precies wist hoe het Nederlandse voetbal en specifiek Ajax er voor staan. Iemand zoals van 't Schip had hem moeten inlichten over de selectie. Die heeft bijvoorbeeld over Sno gezegd dat het een harde werker is en dat hij altijd 100% inzet toont, ook al speelt hij niet. Jol zal hierop vertrouwen en dat meenemen in zijn oordeel.

Maar goed, buiten dat, Ajax is al enkele weken bezig om spelers kwijt te raken, en dat lukt dus gewoon niet.

Ja, maar het is natuurlijk ook moeilijk om voldoende kennis over de selectie te hebben. Jol heeft 5 jaar in het buitenland gezeten, ik kan me voorstellen dat hij het daar zo druk heeft gehad, dat hij niet precies wist hoe het Nederlandse voetbal en specifiek Ajax er voor staan. Iemand zoals van 't Schip had hem moeten inlichten over de selectie. Die heeft bijvoorbeeld over Sno gezegd dat het een harde werker is en dat hij altijd 100% inzet toont, ook al speelt hij niet. Jol zal hierop vertrouwen en dat meenemen in zijn oordeel.

Maar goed, buiten dat, Ajax is al enkele weken bezig om spelers kwijt te raken, en dat lukt dus gewoon niet.

Lijkt me wel dat hij wist hoe ajax ervoor stond toen hij begon..er zijn ook nog zat wedstrijd beelden waardoor je een indruk van een speler kan krijgen.

nog wat ajax nieuws over spits

Als je zijn naam op google intikt staan er in meerdere artikels dat Groningen en AZ ook interesse in hem hebben gehad en hem gescout hebben. Maar deze zijn blijkbaar niet tot actie overgegaan. Weer leuk dat Ajax dus weer de laatste club is die hem scout :D

Weet iemand trouwens wat Artem Milevskyi nu doet? Speelt die nog steeds bij Dinamo? Ik weet dat PSV vorig jaar met hem bezig was en hem zelfs kon kopen voor ik dacht 10 miljoen euro. Is toch een goede spits. Goede dribbelaar, lang, sterk en kan een goal maken.

Laatst bewerkt:

Het hebben van geen voorkennis doet hem een beetje de das om, iedereen binnen de scouting wist b.v. hoe Ajax er voor stond...wij riepen hier voor
6 a 7 weken terug precies het lijstje wat nu weg mag...ben blij dat Martin regelmatig dit topic leest anders had hij waarschijnlijk nog langer door gegaan met al die gasten:D. Die jongens hebben te lang hoop gehad dus ook pas laat hun zakenwaarnemers ingeschakeld, vandaar dat de verkoop nu wat moeizaam verloopt...dat kun je Ajax dus zelf aanrekenen.
Maar het kan maar zo dat Ajax deze week nog een 6-tal spelers aan de man brengt en een dikke € 10 miljoen gaat cashen...Cvitanich is een kwestie van tijd en brengt al rond de € 7,5 miljoen in het laadje, Oleguer zal de volgende zijn...

Het hebben van geen voorkennis doet hem een beetje de das om, iedereen binnen de scouting wist b.v. hoe Ajax er voor stond...wij riepen hier voor
6 a 7 weken terug precies het lijstje wat nu weg mag...ben blij dat Martin regelmatig dit topic leest anders had hij waarschijnlijk nog langer door gegaan met al die gasten:D. Die jongens hebben te lang hoop gehad dus ook pas laat hun zakenwaarnemers ingeschakeld, vandaar dat de verkoop nu wat moeizaam verloopt...dat kun je Ajax dus zelf aanrekenen.
Maar het kan maar zo dat Ajax deze week nog een 6-tal spelers aan de man brengt en een dikke € 10 miljoen gaat cashen...Cvitanich is een kwestie van tijd en brengt al rond de € 7,5 miljoen in het laadje, Oleguer zal de volgende zijn...

Dat is waar, Cvitanich en Oleguer zullen voor 95% zeker vertrekken, die moeten samen minstens 10 miljoen op kunnen leveren. Het probleem is alleen, wat krijg je er voor terug? En dan zit je alsnog met veel spelers opgezadeld die je niet weg krijgt. Nu heeft Rasmus Lindgren weer aangegeven minimaal tot de winterstop te willen blijven om proberen in de basis 11 te komen. Volgens mij heeft Lindgren 0 wedstrijden gespeeld in dit seizoen, inclusief de gehele voorbereiding. Hoe duidelijk moet het signaal zijn dat je niet aan spelen toekomt? Maar toch blijft hij lekker zitten waar hij zit, net als zoveel anderen. Spelers als Ogararu bijvoorbeeld hadden allang een andere club kunnen hebben als ze niet zulke hoge eisen hadden gesteld.

• Topic Starter Topic Starter
Laat die Hartklep maar blijven waar hij is. Ik hou mn hoop op Alves of Koevermans.

Laatst bewerkt:
Dat is waar, Cvitanich en Oleguer zullen voor 95% zeker vertrekken, die moeten samen minstens 10 miljoen op kunnen leveren. Het probleem is alleen, wat krijg je er voor terug? En dan zit je alsnog met veel spelers opgezadeld die je niet weg krijgt. Nu heeft Rasmus Lindgren weer aangegeven minimaal tot de winterstop te willen blijven om proberen in de basis 11 te komen. Volgens mij heeft Lindgren 0 wedstrijden gespeeld in dit seizoen, inclusief de gehele voorbereiding. Hoe duidelijk moet het signaal zijn dat je niet aan spelen toekomt? Maar toch blijft hij lekker zitten waar hij zit, net als zoveel anderen. Spelers als Ogararu bijvoorbeeld hadden allang een andere club kunnen hebben als ze niet zulke hoge eisen hadden gesteld.

Ajax moet gewoon ff een pas op de plaats maken...kijken of je mee doet om het kampioenschap, K.N.V.B.-beker en na de winterstop nog in de EL zit en dan inventariseren of je nog 1 speler gaat halen in de winterstop.
Er komt denk ik nog wel wat los, er is genoeg belangstelling voor diverse overbodige spelers dus wie weet is er nog wat onverwachts cash te pakken:D. Lindgren en Silva zijn spelers die nog een restwaarde hebben en denk ik best interessant zijn voor een aantal clubs uit Italie, Spanje, Duitsland, Engeland of Belgie....ze moeten die gasten ff wat meer pushen:evil2:.

Ajax moet gewoon ff een pas op de plaats maken...kijken of je mee doet om het kampioenschap, K.N.V.B.-beker en na de winterstop nog in de EL zit en dan inventariseren of je nog 1 speler gaat halen in de winterstop.
Er komt denk ik nog wel wat los, er is genoeg belangstelling voor diverse overbodige spelers dus wie weet is er nog wat onverwachts cash te pakken:D. Lindgren en Silva zijn spelers die nog een restwaarde hebben en denk ik best interessant zijn voor een aantal clubs uit Italie, Spanje, Duitsland, Engeland of Belgie....ze moeten die gasten ff wat meer pushen:evil2:.

aan de ene kant heb je gelijk wat betreft pas op de plaats maken. je moet het doen met hetgene wat je nu hebt.

Maar voorin heb je alleen Suarez. Stel die scheurt of breekt iets volgende week? dan moet je nog maar zien dat je met de winterstop in de top 10 staat.

Ghehe.. Landzaat gratis af te halen bij de Kuip
Zonder in goeie vorm verkerende suarez is ajax niks.. hopen als ajax zijnde dat hij weinig gele kaarten pakt..

Hoe gaat het trouwens met sulejmani ? ik volg hem totaal niet

Terug
Naar boven