AndroidHealthClinic

1e aankoop Ajax bijna rond

Zie liever Kranjcar van Portsmouth komen. Moet niet meer dan 10milj kosten en veel beter dan Honda. De vraag is alleen of hij wel wil komen. Afdankertje Koev hebben ze niet nodig, Cvitanich moet gewoon de kans krijgen

Kunnen ze denk ik niet betalen en ze kunnen beter eerst mensen verkopen

Zie liever Kranjcar van Portsmouth komen. Moet niet meer dan 10milj kosten en veel beter dan Honda. De vraag is alleen of hij wel wil komen. Afdankertje Koev hebben ze niet nodig, Cvitanich moet gewoon de kans krijgen

Vanavond kon hij weer geen potten breken trouwens. Heeft geen enkele goede pass gegeven en is slechts 1 keer gevaarlijk geweest.

Kranjcar is onhaalbaar voor Ajax. Te hoge transfersom en een Premier League salaris.

Ajax moet het hebben van spelers binnen de eredivisie waar geen abnormaal hoog bedrag voor wordt gevraagd, spelers uit de lagere competities (Zweden, Servië, Denemarken etc.) of oudere spelers die willen afbouwen.

Vanavond kon hij weer geen potten breken trouwens. Heeft geen enkele goede pass gegeven en is slechts 1 keer gevaarlijk geweest.

Kranjcar is onhaalbaar voor Ajax. Te hoge transfersom en een Premier League salaris.

Ajax moet het hebben van spelers binnen de eredivisie waar geen abnormaal hoog bedrag voor wordt gevraagd, spelers uit de lagere competities (Zweden, Servië, Denemarken etc.) of oudere spelers die willen afbouwen.

Dom dat ze van de zomer obradovic niet hebben gehaald.

Ze moeten koste wat kost Koevermans halen. Potverdomme.

Ze moeten koste wat kost Koevermans halen. Potverdomme.

ja dat zag je gisteravond bij psv waarom wij hem moeten hebben...ben blij dat ie er gisteren tegen die joden erin stond. Is de kans weer kleiner dat ie naar Ajax komt.
Ik vind trouwens dat ze die veel van die spelers gewoon transfervrij moeten laten gaan om zo op te schonen...want je raakt ze echt neit meer kwijt met een transfersom

Met oudere spelers ga je niet het Feyenoord effect krijgen ?.. heel veel salaris krijgen en weinig brengen

Met oudere spelers ga je niet het Feyenoord effect krijgen ?.. heel veel salaris krijgen en weinig brengen

Ja, en dat moet ook de laatste optie zijn. Maar het was meer om aan te geven in welke vijver Ajax moet vissen. Ik ben er zelf geen voorstander van. De terugkeer van Davids en het laatste seizoen van Stam waren nou niet echt geweldig. Al merkte je wel dat Davids veel mensen scherp kon krijgen.

Is er Interesse om met een groepje Dbbers een keer naar de Jodentuin te gaan?

Er zijn blijkbaar toch behoorlijk wat ajaxcieden aanwezig op het forum.

Martin Jol wil Dario Cvitanich helemaal niet laten gaan maar in Argentinië beweert men sinds enkele uren dat de overgang van de aanvaller van Ajax naar San Lorenzo de Almagro op een haar na rond is. De club van coach Diego Simeone huurt de aanvaller naar verluidt dit seizoen van de Amsterdammers, met optie tot koop. Volgens Argentijnse media heeft Cvitanich donderdag in Bratislava, waar Ajax de return van de Play-Offs van de Europa League afwerkte, zijn fiat gegeven aan een tijdelijke terugkeer naar Argentinië. Het ligt in de planning dat de aanvaller zaterdag of zondag naar Zuid-Amerika zal afreizen om zich bij zijn nieuwe club te melden.

Bestuurslid Marcelo Tinelli beweert dat de onderhandelingen met Ajax zich in een vergevorderd stadium bevinden. "Er moeten nog enkele details worden besproken", vertelde Tinelli aan de televisiezender TyC. "Zo is het nog onduidelijk of er in euro's of dollars zal worden betaald. Hij zal zaterdag of zondag een vliegtuig pakken."

Cvitanich moet bij de manschappen van Simeone de opvolger worden van Gonzalo Bergessio, die afgelopen week een meerjarig contract bij Saint-Étienne tekende. De 25-jarige Cvitanich is bezig aan zijn tweede seizoen in Nederland. Mede door fysiek malheur kwam hij vorig seizoen maar tot achttien wedstrijden (negen doelpunten).

bron voetbalzone.

Na vanavond is wel duidelijk dat Ajax zich toch echt flink moet versterken als ze kampioen willen worden. Absoluut geen verbetering ten opzichte van de afgelopen 3 seizoenen, terwijl de rest (AZ, PSV, Twente, Feyenoord) zich wel hebben versterkt. Ajax zoekt al weken een verdediger met lengte en postuur, en nu komt vanavond het nieuws uit dat PSV aan het onderhandelen is met een Servische verdediger van 1.93m. AZ heeft Elm binnen gehaald voor minder geld dan dat ze de Zeeuw verkocht hebben, Twente heeft vanavond een Australisch international weten binnen te halen en bij Feyenoord hebben ze ook weer een speler op proef door het netwerk van Leo Beenhakker. Alleen bij Ajax gebeurt er helemaal niets.

Zwaar teleurstellend dat AJAX steeds maar achter de feiten aanloopt.... Wat doet die scouting nou eigenlijk.

ja dat zag je gisteravond bij psv waarom wij hem moeten hebben...ben blij dat ie er gisteren tegen die joden erin stond. Is de kans weer kleiner dat ie naar Ajax komt.
Ik vind trouwens dat ze die veel van die spelers gewoon transfervrij moeten laten gaan om zo op te schonen...want je raakt ze echt neit meer kwijt met een transfersom

Het probleem is dat je ze dan waarschijnlijk nog niet kwijt raakt;), Ajax betaald op CL-niveau en die jongens willen niet inleveren ook al kunnen ze ergens anders aan de bak, dan moet ze al gauw voor de helft terug in salaris:eek: + dat je het kapitaal dat je bij een transfer pakt gewoon nodig hebt om gezond te blijven en niet in feyenoord situaties vervalt. Het huishoudboekje van Ajax is aardig op orde maar het kan natuurlijk beter.

De scouting moet beter en anders maar het probleem is ook dat alle trainers putten uit hun eigen netwerk en de scouting wat links laten liggen;).
Heb het al eens eerder gezegd, de scouting van spelers tot 19 jaar in Nederland moet veel agressiever, het rendement van Ajax CapeTown moet hoger en er moet actief gescout worden in Egypte en de USA want daar lopen spelers die net zo goed zijn als Cvitanich, Oleguer, Lingren, Barinogwat
etc. maar dan voor de helft goedkoper, zowel in transfer als salaris.
Zo had ik deze zomer graag Bocanegra de aanvoerder van de USA bij Ajax gezien, echt top op de back-positie maar kan ook nog doorschuiven naar andere posities...hij was voor minder dan € 3 miljoen bij Rennes op te halen.

Verder jammergenoeg nog weinig nieuws m.b.t. eventuele transfers van Lindgren, Ogararu, Bodul, Cvitanich, Oleguer, Sno, Barinogwat, Sarpong, Verhoeven, Blind en Anita:(

Zwaar teleurstellend dat AJAX steeds maar achter de feiten aanloopt.... Wat doet die scouting nou eigenlijk.

Echt geen idee. Hans van der Zee heeft onder Marco van Basten meer bevoegdheid gekregen en staat bekend om zijn goede scouting, maar blijkbaar is hij al 3 jaar op vakantie. Ton Pronk was vroeger (tot 2005) hoofd-scouting, en onder hem werden de goede spelers binnengehaald. Maar veel ligt ook aan het netwerk natuurlijk. Danny Blind heeft als technisch directeur een netwerk wat niet verder reikt dan Sparta, net als van Geel voorheen. Tegenwoordig gaat het niet eens zo om scouten, maar meer de contacten met de belangrijke zaakwaarnemers, iets wat bijvoorbeeld Leo Beenhakker bij Feyenoord wel heeft. Zag je destijds ook bij Ajax, onder Leo Beenhakker en Ton Pronk werden de échte aanwinsten binnengehaald. Een goede hoofd scouting in combinatie met een technisch directeur die een wereldwijd netwerk heeft, heeft destijds zijn vruchten afgeworpen. Nu is dat wel anders.

Atouba is buiten de basis gelaten voor de wedstrijd tegen Heracles aankomende Zondag....ben bang dat we hem binnenkort ook aan het lijstje kunnen toevoegen van spelers die eventueel weer mogen vertrekken.
Het blijft een alternatief achter Emanuelson op de back-positie...maar als er zich iemand in Jong Ajax aardig kan ontwikkelen voor die positie, is Atouba
met zijn € 1,4 miljoen salaris te duur voor de bank.

Atouba is buiten de basis gelaten voor de wedstrijd tegen Heracles aankomende Zondag....ben bang dat we hem binnenkort ook aan het lijstje kunnen toevoegen van spelers die eventueel weer mogen vertrekken.
Het blijft een alternatief achter Emanuelson op de back-positie...maar als er zich iemand in Jong Ajax aardig kan ontwikkelen voor die positie, is Atouba

Jol denkt dat Atouba op het spekgladde kunstgrasveld van Heracles niet goed uit de voeten zou kunnen. Iets wat mij erg aannemelijk klinkt. Verder is Atouba een echte verdediger en ik verwacht dat Jol zeer aanvallend gaat spelen en Heracles verdedigend. Dan kom je beter voor de dag met een aanvallende back. In beide gevallen kun je Atouba dan beter thuis laten. In andere wedstrijden is hij er denk ik gewoon weer bij.

Atouba is toch die Afrikaan die van de Spurs naar HSV ging samen met Jol.

Voor zover ik weet loopt er bij jong Ajax geen goede linksback rond. John Goossens was het grootste talent voor de linksback positie, maar die speelt inmiddels bij NEC. Alleen Lorenzo Burnet kan daar op dit moment volgens mij spelen, maar is ook geen Ajax 1 materiaal volgens mij.

Maar ik verwacht dat Atouba de volgende wedstrijd gewoon weer speelt. Misschien is hij nog niet fit genoeg om weer een wedstrijd te spelen.

Zojuist werd op Eredivisie Live bekend gemaakt dat Marko Pantelic de nieuwe Ajax spits is. Zou gaan om een contract van 1 jaar. Alleen de medische keuring moet nog gebeuren.

Weer zo'n oude speler!:S

Ik heb hem alleen maar in samenvattingen gezien, maar maakte daar altijd wel een goede indruk. Niet perse de meest technische spits of eentje die alle duels wint, maar wel een slimme spits met goede loopacties, en het kan een enorme klier zijn. Ik ben benieuwd.

---------- Toegevoegd om 19:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:25 ----------

Hij heeft slechts een contract voor 1 jaar. Ik neem aan dat Ajax in die tussentijd een jonge, goede spits weet te vinden die in het profiel past, of dat Darko Bodul zich zo ontwikkeld dat hij volgend jaar dé spits van Ajax wordt.

Terug
Naar boven