XXL Nutrition

1e kuur (oral)

• Topic Starter Topic Starter
Ben er nu precies 3 weken mee bezig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik qua resultaat niet echt veel merk. Als met BP bijv mijn max met 10/15 kilo word overschreden is het hoog ten opzichte van naturel trainen. Ik verwachtte ook niet dat ik snel 30/40kg boven de max kon beuken, maar 10 is ook wel redelijk aan de magere kant. Ik eet veel, gezonde dingen. Elke 2,5 uur een kleine tot redelijke maaltijd! Ik neem nu smorgens om 8.15 een 10 mg en om 16.30 20 mg. 17.00 training time! Het feit dat mensen gewichten 'veel lichter' voelen dat idee heb ik niet.
Ik ben wel 6/7 kilo zwaarder geworden. Denk vooral vocht maar voel me ook stukje vetter nu. Wat de sides betreft, gyno: Rond mn borst voel ik nog niet echt dingen onder de huid, tenminste geen dingen die er [volgens mij] niet horen. Merk wel dat daar vocht onder zit.
Ik zie er idd wel stukje opgeblazer uit, mensen die me na een paar weken weer zien nu zeggen al gauw 'Wat heb je op de laatste tijd!!! Je blijft ook maar groeien!' haha.

Laatst bewerkt:
Ai nice. Hoelang ga je je nog verder?
En laat je de weken na je kuur ook weten hoeveel kg
je uiteindelijk eraan hebt overgehouden? ( hoeveel je dus
weer bent verloren na de kuur)

Ik hou jullie hier op de hoogte. Ben alleen aan het denken of ik 6 of 7 weken doorga.
Het is wel een goede kuur om in korte tijd groot te worden, zeker als je de aanleg hebt.
Je raakt ook weer veel kwijt na de tijd, maar dat weet je als je eraan begint.

Even een relatief belangrijke vraag voor de kenners... Hoe is gyno aan te voelen? Heb het idee dat het wat papperig is nu
Zie niet echt veranderingen maar voelt papperig op me borst
Heb er wel altijd beetje aanleg voor gehad.
Is het wijs om er nolva bij te nemen nu?
Ik drink wel best veel cafeïne houdende dranken, energy light, cola zero...

Laatst bewerkt:
Hoop dat iemand dat weet....

het begint met pijn en een soort van jeukende gevoel onder de tepels

Ja dat wist ik, maar jeuk schijnt bij dbol ook een standaard verschijnsel te zijn door veranderingen in het lichaam

Ja dat wist ik, maar jeuk schijnt bij dbol ook een standaard verschijnsel te zijn door veranderingen in het lichaam

ik heb het gekregen aan het begin van mijn puberteit en die jeuk zit echt achter de tepel dus als je het daar voelt dan weet je het al het lijkt me niet dat specifiek jeuk achter de tepel een bijverschijnsel is van dbol

Hmm. Is het dan verstandig om nu al nolva erbij te pakken en gewoon doorgaan met dbol?
Of is gewoon wachten met nolva of zelfs helemaal stoppen met dbol beter?

who can advise me

Ik was net aan het voelen/drukken rond mn borst en voel een pijnlijk puntje aan de linkerkant, het lijkt een soort verhard puntje onder de huid. Helemaal stoppen met de dbol of nolva erbij nemen en dosering dbol verlagen??

Someone?? Please... weet ff niet wat ik nu moet doen

Je had vooral niet moeten luisteren naar alle reacties.

Wat dan? Moet ik nu overgaan op de Nol en sstoppen of allebei nemen?

Jeuk is er echt niet altijd. Gyno zit onder je tepel. Nijp erin en als je iets hard voelt is het gyno. Gyno zit niet aan de zijkant van je borst oid...

Weet je dat zeker?
Voel wel hard bobbeltje en beetje pijn als k erop druk

Here Jezus..

Ik weet gewoon even niet waar ik moet beginnen hier, zonder al te veel af te kraken, want daar zit niemand op te wachten. Bovendien spreekt er enige wanhoop uit je recente posts hier, dus 'k zal mild blijven :)

Je hebt ieder advies hier zo'n beetje in de wind geslagen, of kwam met antwoorden in de trant van 'maar ja ach, dat hoort nu eenmaal bij dbol'. Kortom, wise guy.

Inlezen is veel werk, dat weet ik. Maar Google is je beste vriend en Dutchbodybuilding helpt je enórm hier - iedereen heeft immers een zelfde doel voor ogen: mooi, groot en liefst droog worden. De meesten hier kijken wat verder dan alleen maar paraderen op het strand in de zomermaanden: bodybuilding moet je hobby zijn, je passie.

Als mensen mij vragen wat ik er nou zo leuk aan vind, kan ik met een grijns antwoorden dat het breken van je eigen records gewoon iedere keer weer een kick is. Iedere workout waar je een bepaalde oefening eindelijk hoger kunt pakken mét mooie vorm: endorfineboost:D.

Kuren wordt door velen gezien als een shortcut. Als een soort wondermiddel waardoor je na zes weken slikken of spuiten een nieuwe Arnold of Jay kunt zijn.
Er bestaat geen shortcut. Er bestaat misschien iets als een katalysator, daar zou je een goede kuur onder kunnen scharen. Jouw kuur is niet goed.
Verder blijft het keihard werken, niet bang zijn om te zweten of om pijn te voelen tijdens het trainen.

Je hebt het er over dat je 10kg boven je 'normale max' zit met bp. Dan vraag ik mij meteen af: hoe is je vorm? Stabiel 3 sets, 8 herhalingen? Met mooi langzaam laten zakken en explosief opduwen? Of is het allemaal gooi- en smijtwerk met een holle rug en gespartel? Vorm is het enige wat telt! Natuurlijk kun je een heel zware set doen, met iets minder mooie vorm, om direct daarna een lichter gewicht te pakken met perfecte vorm - dat zijn allemaal methoden om sterker te worden.

Dan je vetpercentage. Kerel, kerel.. Ik heb laatst een voedingsschemagepost omdat ik mijzelf met 15% nog véél te "vet" vind, dus aan kuren kan ik niet eens dénken nu. Wel kan ik mij er over inlezen. Googlen, Engelstalige sites raadplegen, vragen stellen, antwoorden vergelijken en mijn voorzichtige conclusies trekken. Je moet veel langer inlezen en leren: trek je niks aan van de zuurpruim reactie "lees de faqs" - mensen die dat posten moeten niet op een forum rondhangen. Domme vragen bestaan niet: je hebt het hier wel over je lichaam, en daar moet je je hele leven mee doen!

Je schrijft dat je nu rond de 21% vet schommelt. Dus als ik het goed begrijp draag jij zo'n 23kg aan vet met je mee. Ter vergelijking: ik ben even lang en besta voor 12kg uit vet. Mij dunkt, nog altijd een veel te hoog percentage, maar ik ben niet aan het kuren maar juist naturel aan 't cutten.

1. Post je voedingsschema, ben reuze benieuwd. Zet daar per maaltijd het aantal Eiwitten, Kh en vetten bij, en natuurlijk het toaal van je (hopelijk) zes à zeven maaltijden.
  2. Stop met je kuur en ga de nakuur in om je gyno te verminderen. Jeuk achter/rondom je tepel terwijl je op aas zit is gyno.
  3. Hoe je het beste een kuur per direct kunt stoppen en toch nog enigszins gezond kunt blijven, moet je misschien een apart draadje over openen. Speel open kaart en volg de adviezen op.
  4. Ga over op een beter voedingsschema, train je suf, blijf van de alcohol, zout en suikers af en ga pas weer aan kuren dénken als je rond de 12% zit met je vetpercentage.

Succes!:lifter:

is gewoon vet,maar daar waren we al uit.
Oestrogeen werkt nu eenmaal erg op je borstweefsel. Niet alle jeuk oid is gelijk gyno.

Ik ben geen pro maar clen + oral winny?? Lijkt me ZEKER geen goede keuze, winny orals zijn al redelijk gevaarlijk en dan nog een levertoxisch product erbij zoals clen kan nooit goed komen, toch? Correct me if I'm wrong

Zal ik wel even doen, clen ligt niet zwaar op je lever, dus daar zit je fout, ik zit trouwens in een clen/winny cycle, 4e week, gaat prima, ben zeker tevreden over mijn current results

Terug
Naar boven