XXL Nutrition

2 keer boete onverzekerde brommen

Ghaz

Dutch Bodybuilder
Waardering
42
Lengte
1m83
Massa
93kg
Vetpercentage
11%
Heb in me schuur een tomosje staan helemaal uit elkaar.
Nu heb ik iets van 2 maandjes terug een boete gekregen omdat die niet verzekerd was van 336 euro, die heb ik betaald en nu vandaag weer 1 gehad weer 336 euro.
Het gaat hier om een tomos met de waarde van 150 euro, hij staat in me schuur ik gebruik hem niet.
Heb vannochtend de papieren gevonden en ga hem schorsen maar zou ik nog een bezwaar kunnen schrijven en zal dat zin hebben?

Natuurlijk , zal alleen geen zin hebben...

hoezo schors je hem niet vanaf de eerste boete dan?

Damn, dat is wel hard man. Denk dat je er weinig tegen kunt doen als hij inderdaad niet verzekerd is.

Edit: Ik dacht dat je er op had gereden maar als je nu een brommer onverzekerd in je schuur laat staan krijg je ook al boete? Times are changing...

Laatst bewerkt:
wooow hahaha dat is wel ugly.

De 1e keer had je wel bezwaar kunnen schrijven en gewoon zeggen dat je het vergeten was en het ding helemaal uit elkaar ligt.

Maar als je al de 2e boete hebt moet je het wel weten heh...

je kunt bezwaar aanschrijven maar dat ga je toch niet winnen. de rdw heeft namelijk 100% gelijk en kan er verder ook niks aan doen dat je zo dom bent om na de 1e boete niet ff dat ding te schorsen. een voertuig met kenteken moet in nederland nu eenmaal of verzekerd of geschorst zijn.

Dit is de reden dat een kenteken voor brommers is ingevoerd. Redelijk lachwekkend.

Hahaha gio mattie

dag €672 :wave:

Dat is behoorlijk k*t voor je, weggegooit geld.

• Topic Starter Topic Starter
Lekker balen, snap ook niet waar ze dat bedrag vandaan halen.
K*t land

Ze hadden vast geld nodig. Waren iets van 50.000 van dit soort boetes. :rolleyes:

75.000 meen ik kwam op iets van 21miljoen uit wat ze ermee verdiend hebben

---------- Post toegevoegd Tue 27 Mar 2012 om 21:22 ----------

Zo'n 75.000 Nederlanders hebben onlangs een boete van 316 euro gehad, omdat ze een onverzekerde brommer hebben. Veel van hen zijn boos, omdat ze hun brommer allang hebben weggedaan of ongebruikt in de schuur hebben staan,maar niet wisten dat ze het rijwiel hadden moeten uitschrijven.

Het AD van vandaag meldt dat de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) sinds juli alle geregistreerde brommers en scooters op een geldige verzekering controleert. Daarvoor gebeurde dat slechts steekproefsgewijs. 'De meeste mensen weten niet dat ze hun brommer bij ons moeten afmelden als ze die niet meer gebruiken', erkent Sjoerd Weiland van de RDW.

'Vaak zijn het brommers die mensen inmiddels al hebben gesloopt, of die al jaren in een schuurtje stonden. Daarom hebben wij mensen eerst schriftelijk op de hoogte gesteld.' Maar volgens de beboete brommerbezitters werd in die brief geen gewag gemaakt van een boete. Ze voelen zich dan ook misleid.

John Kremers uit Zevenbergen is woedend: hoewel zijn antieke Puch al twaalf jaar lang in zijn schuurtje onder twee dekens stof loopt te vangen, moet hij 316 euro boete aftikken. De brommer is niet verzekerd, maar bleek nog wel te zijn geregistreerd bij de RDW. 'Belachelijk, zo'n hoog bedrag. Het staat in geen verhouding tot de overtreding.'

Kremers is niet de enige. Bets van Nimwegen kreeg onlangs een boete voor haar Spartamet die al drie jaar kapot is. 'Ik wist helemaal niet dat hij dan verzekerd moet zijn of dat ik hem officieel moet laten schorsen.' Willeke van Toer kreeg een boete, hoewel haar man en zij de scooter van hun zoon te slecht vinden om op te rijden.

heb dus ook een boete gehad.. hierna wel meteen geschorst en een bezwaarschrift gestuurd.
ze zouden kijken wat ze konden doen, maar al even niks meer gehoord..

kan je niks aan doen helaas.
vriend van me zijn scooter kenteken is ingenomen door de politie/rdw
en zelf dan sturen ze nog een boete?

Als je een bezwaarschrift opstuurd moet je dan nog wel binnen 6 weken betalen?

als je bezwaar aantekent moet je gewoon betalen en dan krijg je het geld terug als je het bezwaar wint.

Terug
Naar boven