Fitness Seller

2 vragen over kuitentraining

bulldozer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
95kg
2 vragen omtrent kuiten trainen :

vraag 1

Na enkele weken laag in reps (8-10) kuiten getraind te hebben (one leg dumbbell calve raise) ben ik nu bezig met barbell calve raise 2 x pw 3 sets 15-20 reps.
Ik sta dan met de voorkant van mn voeten op een halterschijf, met schoenen aan gaat dit stukken beter dan blote voeten moet ik zeggen.
Met de one leg versie deed ik 1 kant tegelijk, nu met de barbell 2 voeten tegelijk.

Ik ben dus nog bezig met uitproberen wat bij mij het beste werkt en wat de meeste groei oplevert.
Wat me nu wel opvalt is dat ik sinds ik ze train met meer reps meer spierpijn heb de volgende dag, vooral als ik ze strek.
Wil dit zeggen dat er meer groei aanwezig is of niet ?

vraag 2

Zoals hierboven te lezen is deed ik eerst met dumbbell en nu met barbell.
Met de dumbbell training kon ik me makkelijk met de andere hand ergens aan vast houden voor de balans.
Aangezien ik thuis train heb ik niet een overschot aan rekken en andere fitnessartikelen.
Alleen een houder voor barbell, dumbbells en een bankje.
Ik heb al geprobeerd met mn handen tegen de muur en dan armen over de barbell maar dit werkt niet perfect.
Wie weet er een goede manier om met deze training goed de balans te bewaren zodat je hem met barbell goed kan uitvoeren zonder dat je omdondert ?

alvast bedankt

Ik denk dat je gwn een beetje moet oefenen. Na een tijdje ga je je balans vanzelf vinden (dat had ik toch).

Zittende calf-raises met barbell op je bovenbenen / knieën een idee?

Zittende versie valt niet te verglijken met een staande versie. Zitend plaatst het accent op de soleus terwijl staan zowel de soleus als de gastrocnemius belast.

---------- Toegevoegd om 19:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:12 ----------

2 vragen omtrent kuiten trainen :

Wat me nu wel opvalt is dat ik sinds ik ze train met meer reps meer spierpijn heb de volgende dag, vooral als ik ze strek.
Wil dit zeggen dat er meer groei aanwezig is of niet ?

Nee, dat wil gewoon zeggen dat je ze iets laat d oen wat ze niet gewend zijn.

vraag 2

Zoals hierboven te lezen is deed ik eerst met dumbbell en nu met barbell.
Met de dumbbell training kon ik me makkelijk met de andere hand ergens aan vast houden voor de balans.
Aangezien ik thuis train heb ik niet een overschot aan rekken en andere fitnessartikelen.
Alleen een houder voor barbell, dumbbells en een bankje.
Ik heb al geprobeerd met mn handen tegen de muur en dan armen over de barbell maar dit werkt niet perfect.
Wie weet er een goede manier om met deze training goed de balans te bewaren zodat je hem met barbell goed kan uitvoeren zonder dat je omdondert ?

alvast bedankt

Voorzichtig beginnen en eerst concentreren op balans?

Laatst bewerkt:
3XL, kan je net zoveel spiergroei stimuleren met een training waar je minder van voelt dan een training waar je een week krom van loopt? waar je spieren niet aan gewend zijn zorgt toch juist voor hypertrophy?

Hoeft niet persee.

Als ik nog nooit heb gesquat (of een langere periode niet heb gesquat) en ik ga de eerste keer vol uit weet ik zeker dat ik een week niet kan lopen. Maar wil dat zeggen dat ik groei?

Ik denk eerder dat trainingen waar je een week krom van loopt contra productief zijn dat dat ze veel opleveren.

Ik weet dat vroeg DOMS nog al eens werd gebruikt om een goede training te beschrijven, maar volgens mij komen we daar de laatse paar jaar toch aardig op terug.
Als je al spierpijn hanterd om een goede training te beschrijven dan moet je uitgaan van spierpijn waar nog normaal mee te functioneren is.

Vergeet trouwens ook niet dat trainingen met een hel hoge intensiteit uitgaan van een heel laag volume.

als ik thuis mijn kuiten train doe ik dat op traptrede of ik klap ff een lader uit, dat is misschien een tip ipv die halterschijf waar je nu op staat ;)

1) Agree met 3XL

2) Is dr geen leg press in de buurt?

Tenzij je 3000 kg op je knieen kunt verdragen, lijkt me dit niet echt aan te raden.

Als je wilt varieren kun je kijken naar DC style calf raises: 1 set per 1-2 weken en waarschijnlijk groeien ze als een idioot :D

Terug
Naar boven