dr livingstone
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 26
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Verschrikkelijk! Ik doe ze regelmatig en elke keer kan ik mezelf wel voor me kop slaan waarom ik het weer doeIntens!
Breathing style houd voor mij in dat ik idd een gewicht neem waar ik op een normale manier net 10 reps mee aankan vervolgens en paar keer extra ademhaal en dan weer een rep maak, enz
voor je eerste extra rep zulen dat er 2 zijn, maar voor je laatste mischien wel 10-20.
Moet ook zegen dat het niet iets is voor beginners maar meer voor mensen die weten waneer hun lichaam genoeg hersteld is voor de volgende rep.

En wat is volgens jou dan het nut van 20 herhalingen ipv een stuk of bijvoorbeeld 6.
Benen zijn bij de meeste mensen overwegend fasttwich en reageren dus wat sarcomeren hypertrofie aangaat het best op een beperkt aantal explosief uitgevoedrde reps.
Daarnaast moet je er rekenning mee houden dat het grote sp[ieren zijn die dus veel spiercellen bevatten en dat je ook voor toename van het sarcoplasma (cytoplasma) moet zorgen omdat anders de sarcomeren niet van energie voorzien kunnen worden
Aangezien de verhouding sarcomeren/sarcoplasma ongeveer 80/20 is kan je het best je training ook op die manier afstellen dus zeg maar 75% van je training richten op sarcomeren en 28% op sarcoplasma.

Dit zijn in essentie allemaal pause-rep style methoden.
De pauzes tussen de reps moeten wel zeer kort blijven (anders zouden het op zich staande sets worden en is het effect minder). 5 - 10 sec max. of een aantal ademhalingen.
Ik zou graag willen proberen, maar ik durf het niet aan![]()
Nou ja, zo star is het ook niet die 5-10 sec., maar het moet ook niet zo lang worden dat het een echte rustpauze wordt.
In mijn beleving gebruik je dit soort methoden om werkvolume en conditionering optimaal te combineren met een toch nog relatief zware belasting, uitgevoerd in betrekkelijk korte tijd.
Da's 3 a 4 vliegen in een klap zeg maar...
Ik heb ze overigens wel gedaan en het resulaat is moordend&effectief![]()

Ik durf best mijn labiel innerlijke toestand op te biechten hoor!!!![]()

arnold deed het vaak zo: 20herhalingen met 115kg zijn max hiermee was 55 sets
dit zou zijn groei manier geweest zijn. wie durft zijn woorden in twijfel te nemen?
leg extensions : 4 x 20 maar slechts één been tegelijk (heb en geweldig onevenwicht tussen links en rechts)