MuscleMeat

20 herhalingen bij squats?

Tijdens m'n DC-periode heb ik ze ook gedaan. Eerste keer dat ik het deed ging ik echt serieus kapot :D Toen ik de barbell terug legde in het rek, ging ik meteen op die plek op de grond zitten :D Was echt kapot.

• Topic Starter Topic Starter
Breathing style houd voor mij in dat ik idd een gewicht neem waar ik op een normale manier net 10 reps mee aankan vervolgens en paar keer extra ademhaal en dan weer een rep maak, enz

voor je eerste extra rep zulen dat er 2 zijn, maar voor je laatste mischien wel 10-20.
Moet ook zegen dat het niet iets is voor beginners maar meer voor mensen die weten waneer hun lichaam genoeg hersteld is voor de volgende rep.

Kun je dan stellen dat breathing style betekent dat je een poging doet om te trainen tot failure maar waarbij je absolute failure niet kunt bereiken omdat (meestal) hart en longen niet kunnen volgen?

En wat is volgens jou dan het nut van 20 herhalingen ipv een stuk of bijvoorbeeld 6.

6 is ook goed. Het beste is afwisselen of een mix van low- en highreps. Zie voor uitleg van 3xl;

Benen zijn bij de meeste mensen overwegend fasttwich en reageren dus wat sarcomeren hypertrofie aangaat het best op een beperkt aantal explosief uitgevoedrde reps.

Daarnaast moet je er rekenning mee houden dat het grote sp[ieren zijn die dus veel spiercellen bevatten en dat je ook voor toename van het sarcoplasma (cytoplasma) moet zorgen omdat anders de sarcomeren niet van energie voorzien kunnen worden

Aangezien de verhouding sarcomeren/sarcoplasma ongeveer 80/20 is kan je het best je training ook op die manier afstellen dus zeg maar 75% van je training richten op sarcomeren en 28% op sarcoplasma.

Verder is het natuurlijk de uitdaging, de gekte, de conditionering, etc :D

Wat was jou max rep met 100 ook al weer?

43, maar dat was op een niet trainingsdag. Als ik 3 sets met 100 doe en dan 20-30 reps, ga ik echt stuk. Ik heb 1 keer 20 reps met 140 gedaan.

Nou ja, zo star is het ook niet die 5-10 sec., maar het moet ook niet zo lang worden dat het een echte rustpauze wordt.

In mijn beleving gebruik je dit soort methoden om werkvolume en conditionering optimaal te combineren met een toch nog relatief zware belasting, uitgevoerd in betrekkelijk korte tijd.

Da's 3 a 4 vliegen in een klap zeg maar...

Ik heb ze overigens wel gedaan en het resulaat is moordend&effectief ;)

lol, echt rustpauze zal het ook niet worden hoor, met een flinke load op je rug ;)

Doe jij ze ook met 40kg kale?
:roflol:

Wat je ook 'es kan proberen is 50% van je 1RM pakken en daar 8 minuten lang 6-10 reps per minuut maken. Dodelijk. Ik ben niet verder gekomen dan 6 minuten, daarna moest ik echt even liggen/zitten/chillen.

edit: al gepost soz

Zwaarste wat ik ooit heb gedaan kwa training.

Heb gisteren net dikke beentraining gedaan met Squats 25-22-20-18-15 herh.

lekker man , boven de 15 doe ik geen fullsquats iets dieper als 90 graden tot bankje.(stapel schijven)

( geen boxsquat) gewoon ter afwisseling , lekkere pomp en dikke spierpijn :D

arnold deed het vaak zo: 20herhalingen met 115kg zijn max hiermee was 55 sets :eek:
dit zou zijn groei manier geweest zijn. wie durft zijn woorden in twijfel te nemen?

naar zijn benen kijkend...

leg extensions : 4 x 20 maar slechts één been tegelijk (heb en geweldig onevenwicht tussen links en rechts)

dan zou ik altijd beginnen met 2 benige oefeningen, daarna pas individueel per been trainen. als je eerst je mindere been afmat, zal het verschil nog groter worden als je daarna compounds doet.

het onevenwicht komt volgens mij doordat wanneer ik begon te squatten ik met een ietwat pijnlijke rechter knie zat, niets ergs hoor maar genoeg om het wat te ontlasten (onbewust) en dus zwaarder op het linkse been gegaan, vermoed ik eh...

je raad is er eentje om te volgen, en ga ik dus zeker proberen.

Terug
Naar boven