Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
het worde er wss maar 10 en met goed gedrag zit die dalijk 8 jaar let maar op
Als Robert een beetje kan acteren kan hij de TBS gewoon in 6 jaar afronden, er is helemaal geen garantie voor longstay.
Justitie kan, als ik het nog goed weet, onafhankelijk bepalen dat TBS verlengd wordt.
Als Robert een beetje kan acteren kan hij de TBS gewoon in 6 jaar afronden, er is helemaal geen garantie voor longstay.
Als Robert zich tijdens zijn TBS goed gedraagt en de indruk weet te wekken dat hij geen gevaar is voor de maatschappij wordt hij vrij gelaten. TBS is een behandeling geen straf.
Als rehabilitatie het doel was wel ja, bij Robert Mikelsons zal eerder het doel zijn om hem uit de samenleving te houden. Er is al vastgesteld dat de driften van Robert M. niet te onderdrukken zijn, zou me verbazen als dat over 20 of 26 jaar wel het geval is. Figuren als Willem Anker vechten tegen dit soort maatregelen anders hadden er nog wel meer smeerlappen op de longstay gezeten.
Hoe kunnen ze dan bepalen dat hij geen gevaar meer is? Kinderen bij hem in TBS verblijf zetten en aantonen dat hij er niks mee doet of wil doen?
Het zou mij niet verbazen als hij over 26 jaar vrij gelaten wordt. Ten eerste wil ik benadrukken dat ik het daar niet mee eens ben, echter is 26 jaar een hele lange tijd. Ik denk als hij bereid zou zijn medicatie te nemen, en de gewenste houding zou aannemen hij een goede kans heeft om op zijn minst op verlof te mogen over 26 jaar. Het zal ook een hoop te maken hebben met hoe de wereld er over 26 jaar uitziet.
Ik heb geen idee hoe ze dit doen, er zullen wel methodes voor zijn om de kans op risico's te kunnen inschatten, er komen wel meer pedofielen uit de TBS, ik neem aan dat ze `behandeld` zijn.
Het zou mij niet verbazen als hij over 26 jaar vrij gelaten wordt. Ten eerste wil ik benadrukken dat ik het daar niet mee eens ben, echter is 26 jaar een hele lange tijd. Ik denk als hij bereid zou zijn medicatie te nemen, en de gewenste houding zou aannemen hij een goede kans heeft om op zijn minst op verlof te mogen over 26 jaar. Het zal ook een hoop te maken hebben met hoe de wereld er over 26 jaar uitziet.
er zijn behoorlijk accurate risicotaxatie instrumenten op het ogenblik, hoewel zedendelinquenten over het algemeen een aparte categorie is binnen de tbs. Overigens is de gemiddelde behandelduur op het ogenblik 10 jaar binnen de tbs, en ik meen dat die bij zedendelinquenten nog hoger ligt... Het percentage recidivisten met een seksueeldelict is drie jaar na uitstroom 5,2%. Negen jaar na uitstroom is dit percentage10,5% en na 18 jaar 17,2%. Maar aangezien 40% van de tbs-ers met longstay uit zedendelinquenten zegt dat ook weer iets over deze groep. Vraag me overigens af of een tbs-behandeling nog nut heeft na 14 jaar in de gevangenis zitten...
Dat de zaak Robert M high profile is dat is een feit, en het zal daarom zoals ik al eerder zij een hoop te maken hebben met hoe de wereld er tegen die tijd uitziet.Het zou mij wel verbazen, high profile zaken zijn over 20 a 25 jaar nog steeds actueel. Zie hoe er nu nog gedacht wordt over Koos H. of een Cevdet Yilmaz, dat zijn dan wel moordenaars maar in het geval van Yilmaz was de verontwaardiging groot toen er bekend was dat hij regelmatig op begeleid verlof ging. Robert M. krijgt dan geen levenslang maar mocht er over 25 jaar bekend worden dat hij kans maakt om vrij te komen zal er tegen die tijd ook een storm opsteken waardoor de kans op vrijlating afneemt. Er zal natuurlijk wel een afweging gemaakt dienen te worden op feiten maar publieke opinie speelt ook een rol bij high profile zaken en bewust of onbewust worden bewindspersonen er door beïnvloed.
Dat de zaak Robert M high profile is dat is een feit, en het zal daarom zoals ik al eerder zij een hoop te maken hebben met hoe de wereld er tegen die tijd uitziet.
Maar toch zal het mij niet verbazen, dit is echter allemaal puur speculeren dus er over discussiëren heeft weinig zin. Laten we hopen dat hij niet meer vrij komt.
Bedankt voor de cijfers was toch iets anders dan ik dacht, mijn punt is ook meer dat we niet zomaar moeten aannemen dat Robert M longstay TBS krijgt omdat iemand met een minder zwaar delict dat ook krijgt.
TBS is een behandeltraject en geen straf dus de ernst van de gepleegde feiten is irrelevant.
Ik hoop overigens wel dat Robert longstay krijgt.