XXL Nutrition

20 kg afvallen en krachttraining

@Snielz Thnx!
Is 2500 Kcal niet veel op een dag? Voornamelijk bijvoorbeeld op dagen dat ik niet train.

Niet teveel zorgen in maken voorlopig zul je hier wel gewicht mee verliezen, het grote verschil zit er hem hier in dat je met die 2500 voornamelijk vet zal verliezen ;) Zal wat trager gaan maar komt der dan ook moeilijker terug bij, en dat is toch wat je wil?
Daarnaast kan die 2500 misschien hoog klinken maar je hebt ook een boel energie nodig om de ganse dag je lichaam als het ware rond te dragen ;) Dus na een maandje op 2500 misschien eens een nieuwe meting laten doen en aan de hand van je doelen laten bijstellen ;)

• Topic Starter Topic Starter
@ jojo 1983
Bedankt!

Ik heb dit schema gemaakt zie bijlage. Graag hoor ik commentaar erover. Het kan vast anders :p

Tevens ook mijn trainingsschema aangepast en bijgevoegd

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Je training bevat echt teveel oefeningen. Zeker als je 2 keer per week je spiergroepen pakt.
Je voeding bevat te weinig goede vetten. Iets minder kh en iets meer giede vetten eten.

Wat trainen betreft richt ik me op ongeveer op aantal sets:
Borst 9
Rug 9-12
Schouders 8/9
Bovenbenen 10-12
Kleinere spiergroepen 6-8

Ik zie dat je traps bij schouders doet, zou dat bij rug doen.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Nov 2012 om 22:30 ----------

Met het aantal oefeningen en sets die jij doet kan de intensiteit niet hoog zijn.
Richt je op een training van 1 tot max 1,5 uur. Als ik moet doen wat in jouw schema staat ben ik de halve dag in de gym.

Hoop voor je dat je hooked gaat geraken, dat je misschien ontdekt dat er meer is in t leven dan een six pack

Je training bevat echt teveel oefeningen. Zeker als je 2 keer per week je spiergroepen pakt.
Je voeding bevat te weinig goede vetten. Iets minder kh en iets meer giede vetten eten.

Wat trainen betreft richt ik me op ongeveer op aantal sets:
Borst 9
Rug 9-12
Schouders 8/9
Bovenbenen 10-12
Kleinere spiergroepen 6-8

Ik zie dat je traps bij schouders doet, zou dat bij rug doen.

---------- Post toegevoegd Mon 5 Nov 2012 om 22:30 ----------

Met het aantal oefeningen en sets die jij doet kan de intensiteit niet hoog zijn.
Richt je op een training van 1 tot max 1,5 uur. Als ik moet doen wat in jouw schema staat ben ik de halve dag in de gym.

Thnx man!

Heb je meer tips voor goede vetten. Dingen die ik gemakkelijk in me schema kan gooien?

Wat betreft me schema, ik doe niet elke keer 5 setjes. Vaak 4x10 ligt een beetje aan de oefening. Ik ben niet heel sterk met het kiezen van de juiste oefeningen bij de juiste spiergroepen. Dit is een groot gedeelte uit de schema van Big T. Kun je misschien helpen met het kiezen van de juist oefeningen? Ik train vaak max. 3-4 keer in de week. Lange na geen 6x per week dus om alles 2x te doen.

Wat betreft traps heb je idd wel gelijk, die gooi ik om. :)

Bedankt voor je tip!

Thnx man!

Heb je meer tips voor goede vetten. Dingen die ik gemakkelijk in me schema kan gooien?

Wat betreft me schema, ik doe niet elke keer 5 setjes. Vaak 4x10 ligt een beetje aan de oefening. Ik ben niet heel sterk met het kiezen van de juiste oefeningen bij de juiste spiergroepen. Dit is een groot gedeelte uit de schema van Big T. Kun je misschien helpen met het kiezen van de juist oefeningen? Ik train vaak max. 3-4 keer in de week. Lange na geen 6x per week dus om alles 2x te doen.

Wat betreft traps heb je idd wel gelijk, die gooi ik om. :)

Bedankt voor je tip!

Goede vetten: Noten, olijfolie, advocado, zalm
Oefeningen: Zorg dat je deze oefeningen zeker in je trainingsschema vermengt (Benchpress, squat, deadlift, (en deze zou ik er ook bij doen: military press, Bent over row))

Zou een foto maken nu je nog weinig kilo's kwijt bent. De weegschaal kan wel eens een verkeerd beeld geven doordat je soms wat kilo's in spier massa wint. Foto's geven een beter beeld van je progressie.
En zoals het motto op dit forum geld, het verschil met afvallen maak je in de keuken en niet in de gym.

Zou een foto maken nu je nog weinig kilo's kwijt bent. De weegschaal kan wel eens een verkeerd beeld geven doordat je soms wat kilo's in spier massa wint. Foto's geven een beter beeld van je progressie.
.

+1
Als ik naar mezelf kijk ben ik in feb 2011 weer begonnen met trainen. Ik woog toen 95KG met een hoog vet%

Ik weeg nu nog steeds zoiets 93-95kg en als ik mensen een jaar of 2 niet heb gezien staan ze versteld van 'hoeveel ik ben afgevallen'. De meeste schatten zeker zo'n 10-15 kg

ik las op bodybuilding.com dat je ongeveer 8 maanden nodig hebt om 20kg af te vallen.

Zelf zat ik in januari op 95kg en zit nu op 75kg. is dus redelijk haalbaar.

Zorg dat je een vast schema hebt, zodat je ook daadwerkelijk progressie ziet in wat je doet, dit geeft meer motivatie. mocht je te lang geen resultaat zien, gooi dan je schema om. in het begin zal je de kilo's zien vliegen ;)

gewoon lekker blijven trainen en dan komt et wel goed

Er is wat progressie :)

De oude meting was om 13:00uur op een vrij lege maag.
Deze meting was `s avonds om 21:15 met aardig wat vocht en had wat gegeten voor de training.

Het verschil is positief vind ik :).

Lichaamsvetmeter 29-11-2012.jpg

Lichaamsvetmeter 4-11-2012.jpg

Tanita metingen zijn echt waardeloos

Tanita metingen zijn echt waardeloos

klopt..

ik laat me af en toe bij de sportschool ook meten met dat ding.. doe meestal dan 3 metingen, en daarnaast doe ik zelf nog een drie punts meting.

als ik het gemiddelde pak van die drie metingen klopt het wel ongeveer hoor

Terug
Naar boven