- Waardering
- 357
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 140kg
- Vetpercentage
- 5%
Tuurlijk ben ik bang, als je niet bang bent van de dood heb je gewoon een k*tleven

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik ben al aan het sparen voor 1miljard, omdat ik wel een plaats in de ark wil.Tuurlijk ben ik bang, als je niet bang bent van de dood heb je gewoon een k*tleven![]()

ja marjolein jij had het over een schokgolf toch?Vind de 2012 (doomsday 2009) film suf, nog suffer dan de idiote ophef over dat de we in 2012 ophouden te bestaan.

ok, leg uitDan heb je mijn posts daarover echt totaal verkeerd begrepen. Jammer.

Lijkt me wel stoer als zoiets zou gebeuren. Terug naar onze roots en weer jagen en lekker primitief leven.
Ok.
Zonnestorm oftewel zonnemaximum vindt elke 11-jarige zonnecyclus plaats. De meeste zijn nagenoeg niet op te merken door middel van catastrofale gevolgen, maar wel door een prachtig verlichte hemel in het Noorden van onze planeet (Noorderlicht). Wat ik dus bedoelde is, dat de Maya’s een soort van gigantische zonnestorm voorspelden. Een zonnestorm die dan nog heviger zal zijn dan die in 1958, toen het Noorderlicht zelfs in Mexico te aanschouwen was. De aarde zou zich niet kunnen beschermen met ons eigenste aardmagnetisch veld en de zonnewind zou ons aardoppervlak kunnen bereiken..deze zou echter niet alleen op ons aardoppervlak kunnen ketsen, maar ook in onze aardkern.. En de schokgolf die daar uit voort komt. Die overleef je niet. En dat is wat ik bedoelde. Dit is wat de maya’s voorspellen, de wetenschap verteld dat dit niet uit te sluiten is, maar wel heel zeldzaam is. Als de zonnewind alleen al door ons aards magnetisch veld heen komt dan betekend dat ook catastrofe. Geen elektriciteit meer, daardoor ook geen schoon drinkwater meer, geen medicijnen meer die gemaakt en behouden kunnen blijven. Kortom: het zou het einde der wereld kunnen betekenen. De schokgolf die jij aanhaalde is dus maar iets kleins (praktisch gezien).
Een zonnestorm is wel krachtig maar lang niet krachtig genoeg om het gehele magnetische veld rond de aarde weg te slaan. Verstoringen van electrische systemen veroorzaakt door zonnestormen komen regelmatig voor maar vooral in gebieden waar lange electriciteitskabels zijn aangelegd tussen centrale en gebieden waar stroom wordt afgenomen. In Europa is het electriciteitsnetwerk zeer compact en is de kans op invloeden van zonnestormen verwaarloosbaar. In Canada of USA zijn de lengte van die kabels veel langer omdat de centrales vaak relatief ver buiten de bebouwde kom staan. Daar komen verstoringen dan ook vrij regelmatig voor.
Een extreme zonnestorm zou wel gigantische schade kunnen aanrichten maar de kans dat de volgende zonnestorm het extreme stadium bereikt is zeer klein.
De kans dat de Maya's ook maar iets wisten van de invloed van die zonnestormen is verwaarloosbaar. De Maya's hadden geen benul van electromagnetisme of andere natuurverschijnselen. De volgende extreme zonnestorm is overigens voorspeld in het jaar 2013 wat dan nog wel redelijk in de buurt komt van de 2012 van de Maya's.
heel interessant, maar hoe kan een volk dat duizenden(?) jaren geleden leefde nou zulke preciese berekeningen verrichten...verrekijkers en computers hadden ze niet. Voor zover ik weet is het enige wat zij hadden een kalender en een klok