XXL Nutrition

250mg test vs 500mg test

Je mag daar je mening over hebben maar denk dat je zelf te weinig ervaring hebt om er een goed gefundeerde mening over te vormen. Vaak verwijs je naar de doseringen die oude kennissen van je namen maar ik heb het je nogal gezegd:

- ofwel was de gear eind jaren 90 beter dan nu
- ofwel logen je kennissen over hun doseringen
- ofwel waren de AAS-gebruikers destijds beter met de sport bezig
- ofwel was vroeger alles beter (maw: bekijk de oude tijd niet door een roze nostalgische bril)

No offence @johnyjordaan , ik vind het best een toffe gozer :)
Je mag daar je mening over hebben maar denk dat je zelf te weinig ervaring hebt om er een goed gefundeerde mening over te vormen. Vaak verwijs je naar de doseringen die oude kennissen van je namen maar ik heb het je nogal gezegd:

- ofwel was de gear eind jaren 90 beter dan nu
- ofwel logen je kennissen over hun doseringen
- ofwel waren de AAS-gebruikers destijds beter met de sport bezig
- ofwel was vroeger alles beter (maw: bekijk de oude tijd niet door een roze nostalgische bril)

No offence @johnyjordaan , ik vind het best een toffe gozer :)

Als ze vroeger beter trainden dan nu dan ligt dat aan de fags van nu ;)

Maar ja de gasten die toen kuurden waren er volgens mij meer mee bezig. Nu trainen sommigen amper 1 jaar en ze beginnen al vanalles te nemen. Tuurlijk zijn er veel gasten die er serieus mee bezig zijn.
Maar nu zijn er gewoon veel meer gasten die er niks voor over hebben maar wel gespierd willen zijn.Had je vroeger veel minder.

Heb gasten in mijn gym geweten (2015) namen als 2e kuur 1,5 gr AAS wogen 100+(omdat ze vet stonden) en hun dl was minder dan een natty iemand van 60 kg.
Maar ja als je ze dan hoorde praten over hun alcohol en voeding van het week end ja dan wist je al hoe veel ze er voor over hadden.

En mijn maten van vroeger logen niet over hun doseringen. :)

En ja vroeger was alles beter. Dan had je zo geen special snowflakes gelijk nu. :)

No offence taken,ik ga niet huilen bij de mods nu :D

Laatst bewerkt:
Wat ook een goede optie is:
375 test
2x 500iu hcg (staat voor 100mg test)
Totaal is dat dan 475mg test ;)

( ik doe dit zelf namelijk ook als 2de kuur, eerste keer 500mg test gedaan zonder hcg.
Nu 375 test e met 2x 500iu Hcg + 400 mg bold, als 2 de kuur )

allemaal papegaaienpraat,Ts zal zeker goed groeien met 250 test per week
Ik heb ervaringen met beide. 250mg voel ik zeker wat sexdrive betreft (niet onmiddelijk maar na een week of twee-drie) maar groeien deed ik daar ook niet echt van. Voor mij ook een significant verschil wat spiergroei en kracht betreft tussen 250mg en 500mg per week.

Maar ja de gasten die toen kuurden waren er volgens mij meer mee bezig. Nu trainen sommigen amper 1 jaar en ze beginnen al vanalles te nemen. Tuurlijk zijn er veel gasten die er serieus mee bezig zijn.
Maar nu zijn er gewoon veel meer gasten die er niks voor over hebben maar wel gespierd willen zijn.Had je vroeger veel minder.

Heb gasten in mijn gym geweten (2015) namen als 2e kuur 1,5 gr AAS wogen 100+(omdat ze vet stonden) en hun dl was minder dan een natty iemand van 60 kg.
Maar ja als je ze dan hoorde praten over hun alcohol en voeding van het week end ja dan wist je al hoe veel ze er voor over hadden.

En ja vroeger was alles beter. Dan had je zo geen special snowflakes gelijk nu. :)

30-35 jaar geleden begonnen ze even vlug met AS te gebruiken. Er werd evenveel gebruikt. Misschien zelfs meer omdat men veel minder nadacht over de gevolgen. Er is geen enkel verschil tussen nu en vroeger. Ja, één verschil. Er waren veel minder sportscholen en dus veel minder mensen die aan bodybuilding deden maar het percentage gebruikers onder degenen die trainden, was zeker niet lager. Ik train nu 20 jaar maar heb tussen mijn 20 en 25ste (35 jaar geleden) ook regelmatig maanden in sportscholen getraind en was toen ook bevriend met iemand die veel gebruikte en zijn entourage dat waren gasten die aan wedstrijden deelnamen en ook nog maar 3 jaar trainden. 18 jarigen die nog geen jaar trainden en al stevig aan de dboll, test, stromba of deca zaten, dat was schering en inslag. Als je een paar maanden trainde, werd je gewoonweg in de zaal aangesproken door iemand die je aanraadde om te gebruiken want toen gebeurde het allemaal op die manier. Eerlijk gezegd Johnyjordaan denk ik dat je toch echt aan het overdrijven bent want hetgeen je vertelt, het klopt niet met hetgeen ik weet van toen. Spreek maar eens met ex-bb'ers die nu tussen 50 en 60 jaar zijn.

Met vroeger vergelijken is niet te doen, zeker wat betreft met voeding en info over kuren geen internet ,alleen wat boekjes en ervaringen van andere gebruikers.
Ik trainde 30 jaar geleden ook in sportscholen met grote jongens in de bodybuilding wereld.
Het was vaak uitproberen en van horen zeggen.
1 ding weet ik wel de gear die we toen hadden allemaal uit de apo uit Belgie, zelf halen met een aantal makkers.
Originele producten met de juiste mg /per ml .
In deze tijd is de gear toch niet altijd de juiste mg /per ml wat er op vermeld staat.

De kennis van nu en de gear van vroeger zo een gouden combi zijn !!

30-35 jaar geleden begonnen ze even vlug met AS te gebruiken. Er werd evenveel gebruikt. Misschien zelfs meer omdat men veel minder nadacht over de gevolgen. Er is geen enkel verschil tussen nu en vroeger. Ja, één verschil. Er waren veel minder sportscholen en dus veel minder mensen die aan bodybuilding deden maar het percentage gebruikers onder degenen die trainden, was zeker niet lager. Ik train nu 20 jaar maar heb tussen mijn 20 en 25ste (35 jaar geleden) ook regelmatig maanden in sportscholen getraind en was toen ook bevriend met iemand die veel gebruikte en zijn entourage dat waren gasten die aan wedstrijden deelnamen en ook nog maar 3 jaar trainden. 18 jarigen die nog geen jaar trainden en al stevig aan de dboll, test, stromba of deca zaten, dat was schering en inslag. Als je een paar maanden trainde, werd je gewoonweg in de zaal aangesproken door iemand die je aanraadde om te gebruiken want toen gebeurde het allemaal op die manier. Eerlijk gezegd Johnyjordaan denk ik dat je toch echt aan het overdrijven bent want hetgeen je vertelt, het klopt niet met hetgeen ik weet van toen. Spreek maar eens met ex-bb'ers die nu tussen 50 en 60 jaar zijn.

Tja niet mee eens.

Waar ik trainde toch geen fags die rap effe gingen kuren omdat het zomer werd of omdat er een fag festival aankwam.

Tja niet mee eens.

Waar ik trainde toch geen fags die rap effe gingen kuren omdat het zomer werd of omdat er een fag festival aankwam.
Daar heb ik het niet over. Ik spreek over het feit dat er even vlug begonnen werd en veel gebruikt werd. Ik spreek over begin jaren 1980-81-82 toen het nog echt bodybuilding clubs waren voor de opkomst van de fitnesszalen. Ik ben dan in 1996 echt beginnen trainen en toen waren er al redelijk wat fitnesszalen en dan had je alleszins wel al de zomerkuurders. Toen ik na een paar maanden trainen wat volk leerde kennen omdat ik daar toch 5 keer per week rond hetzelfde tijdstip trainde, werd ik ook al wat in de gesprekken betrokken over hetgeen je allemaal kon gebruiken. Het is wat later dat ik van iemand in de zaal mijn eerste kuurtje gekocht heb. Zoals Harpoen ook schrijft, had ik geen kennis en geloofde ik gewoon hetgeen de verkopers en gebruikers je gewoon vertelden. En ik trainde niet in een hardcore gym maar in een fitnesszaal waar ook veel gewone mensen kwamen trainen. Als jij zegt dat je het daar niet mee eens bent, denk ik eerder dat je niet op de hoogte was van wat er gebeurde. Ik weet niet over welke periode jij spreekt maar ik veronderstel dat je toch 10 jaar jonger dan mij bent en dus spreekt over de jaren 90-95.

Daar heb ik het niet over. Ik spreek over het feit dat er even vlug begonnen werd en veel gebruikt werd. Ik spreek over begin jaren 1980-81-82 toen het nog echt bodybuilding clubs waren voor de opkomst van de fitnesszalen. Ik ben dan in 1996 echt beginnen trainen en toen waren er al redelijk wat fitnesszalen en dan had je alleszins wel al de zomerkuurders. Toen ik na een paar maanden trainen wat volk leerde kennen omdat ik daar toch 5 keer per week rond hetzelfde tijdstip trainde, werd ik ook al wat in de gesprekken betrokken over hetgeen je allemaal kon gebruiken. En ik trainde niet in een hardcore gym maar in een fitnesszaal waar ook veel gewone mensen kwamen trainen. Als jij zegt dat je het daar niet mee eens bent, denk ik eerder dat je niet op de hoogte was van wat er gebeurde. Ik weet niet over welke periode jij spreekt maar ik veronderstel dat je toch 10 jaar jonger dan mij bent en dus spreekt over de jaren 90-95.

Ben er 40 en train 25jaar. En waar ik trainde zaten alleen serieuse gasten. Mss kwam ik dan in andere gyms.

In mijn eerste gym kwam ook niet zomaar iedereen binnen. Er werden daar vaak mensen geweigerd.

Ben er 40 en train 25jaar. En waar ik trainde zaten alleen serieuse gasten. Mss kwam ik dan in andere gyms.

In mijn eerste gym kwam ook niet zomaar iedereen binnen. Er werden daar vaak mensen geweigerd.
Daar zeg je hetzelf: daar kwam niet iedereen binnen. En een beetje eerlijk zijn. Je begon op je vijftiende. Dan kan ik mij ook inbeelden dat je de eerste drie jaren zeker niet weet wat er gebeurt en dat ze je ook niet zullen proberen om iets aan te smeren. Spreek je misschien over de zaal rechtover de plaats waar nu de Novotel staat want jij bent van Leuven dacht ik. Ik weet dat daar in de jaren tachtig een zaal was. En waarom zaten er zoveel serieuze gasten in die zalen? Omdat er veel minder werd nagedacht over de gevolgen en veel gekuurd werd. Festivals waren toen ook anders en hadden een ander clienteel en de jongeren interesseerden zich veel minder voor hun lichaam. Dat was een andere periode.

Laatst bewerkt:
Daar zeg je hetzelf: daar kwam niet iedereen binnen. En een beetje eerlijk zijn. Je begon op je vijftiende. Dan kan ik mij ook inbeelden dat je de eerste drie jaren zeker niet weet wat er gebeurt en dat ze je ook niet zullen proberen om iets aan te smeren. Spreek je misschien over de zaal rechtover de plaats waar nu de Novotel staat want jij bent van Leuven dacht ik. Ik weet dat daar in de jaren tachtig een zaal was.

Mij hebben ze nooit wat proberen aansmeren :)

gold gym was recht tegenover wat nu het novotel is. Heb daar een tijdje getraind. Maar ben begonnen in het sportkot.
Moest je een extra kaart voor aanvragen en zelfs een "auditie" doen. Maar daar mocht ik pas binnen van mn 18.
Heb dus eerst 2 jaar en wat op wat toestellen moeten trainen. Tot ik dan 18 werd.

Liepen paar kuurders rond op beide plaatsen. Maar ik persoonlijk heb daar nooit zomer kuurders geweten.
De gasten die kuurden waren serieus bezig met de sport.

Mij hebben ze nooit wat proberen aansmeren :)

gold gym was recht tegenover wat nu het novotel is. Heb daar een tijdje getraind. Maar ben begonnen in het sportkot.
Moest je een extra kaart voor aanvragen en zelfs een "auditie" doen. Maar daar mocht ik pas binnen van mn 18.
Heb dus eerst 2 jaar en wat op wat toestellen moeten trainen. Tot ik dan 18 werd.

Liepen paar kuurders rond op beide plaatsen. Maar ik persoonlijk heb daar nooit zomer kuurders geweten.
De gasten die kuurden waren serieus bezig met de sport.
Het sportkot is ook wel iets apart. Daar zaten vooral ook atleten die krachttraining deden maar niet zozeer body builders. Ik kan mij inbeelden dat je daar niet aangesproken werd over doping. Gold gym daar heb ik toch andere verhalen over gehoord in die tijd. Daar is toen nog een heel artikel over geweest in de humo.

Het sportkot is ook wel iets apart. Daar zaten vooral ook atleten die krachttraining deden maar niet zozeer body builders. Gold gym daar heb ik toch andere verhalen over gehoord in die tijd. Daar is toen nog een heel artikel over geweest in de humo.

Sportkot voornamelijk krachttraining. Maar er liepen ook bodybuilders rond,welisaar de minderheid.

Heb de langste tijd in het sportkot getraind.

Gold gym toen ik er was liepen daar een paar serieuse kerels rond die kuurden,maar toen geen partykuurders.

Toch niet toen ik er was. Heb er wel maar paar maanden gezeten. Sportkot was gewoon beter echt een hardcore bunker :)

En de gasten die serieus trainden die haalden goede resultaten met wat als nu zeer lichte kuren beschouwd worden. Het waren geen phil heats maar hadden toch veel massa.

Laatst bewerkt:
Heb je je 2 ml. al geïnjecteerd? :P

Sportkot voornamelijk krachttraining. Maar er liepen ook bodybuilders rond,welisaar de minderheid.

Heb de langste tijd in het sportkot getraind.

Gold gym toen ik er was liepen daar een paar serieuse kerels rond die kuurden,maar toen geen partykuurders.

Toch niet toen ik er was. Heb er wel maar paar maanden gezeten. Sportkot was gewoon beter echt een hardcore bunker :)

En de gasten die serieus trainden die haalden goede resultaten met wat als nu zeer lichte kuren beschouwd worden. Het waren geen phil heats maar hadden toch veel massa.

Je bent dus 40 jaar. wat zou je een 40+ adviseren qua kuur?

Een endocrinoloog zoals Big Cat, of mensen met ervaring, of iemand di een heel boek heeft geschreven zoals Galen en allen hetzelfde aanraden ... Zou dat toeval zijn? In de wiskunde betekent "to coincide", afgeleid van het woord toeval, letterlijk "twee hoeken die perfect in elkaar passen".

Als je kuurt, doe het dan goed. Van 250 ga je niet veel bijzonders merken, tenzij wat BF wilt verliezen. Ga je jezelf dan toch onderdrukken, neem van 500 mg. Lijkt me ook wat makkelijker zetten dan 1, zoveel ml.
Big Cat is geen endocrinoloog, en niet eens medisch geschoold.

250 kan je goeie resultaten leveren, maar als je jong bent is dat het echt niet waard. Niet omdat je er niks van merkt, maar omdat de verhouding voordeel/nadeel niet goed opwegen tegen die van ofwel natuurlijk verder doen, of 500mg zetten.

Waarom raden ze tegenwoordig geen test 500mg 12wkn meer aan? Was 'vroeger' een beginners kuurtje. Tegenwoordig gaan vele toch wel mee met 350/500mg voor 8 weken.

No probz just asking :p

Waarom raden ze tegenwoordig geen test 500mg 12wkn meer aan? Was 'vroeger' een beginners kuurtje. Tegenwoordig gaan vele toch wel mee met 350/500mg voor 8 weken.

No probz just asking :p

Wat bedoel je met vroeger? 20jaar geleden was het in deze contrijen 8 weken.

Terug
Naar boven