XXL Nutrition

3 month challenge

hoera

Novice
Waardering
0
Hoi peepz!
Ik zal maar gelijk to the point komen:

onlangs heb besloten om een carriere switch te maken (poging tot). Hiervoor moet ik over 3.5 maand een nogal zware slectieprocedure, zowel geestelijk als fysiek afleggen.
Mijn vraag betreft daarom ook het fysieke aspect waar ik nogal tegenaan hik. De kracht en conditie testen schijnen erg zwaar te zijn en het wordt zelfs afgeraden voor personen die niet in top conditie zijn (zowel kracht als duur) om mee te doen.

Zelf ben een de laatste tijd een gematigde sporter (ca 3x in de week) maar dat is voornamelijk conditie gericht en ook niet het grootste punt waar ik mij zorgen om maak. Tot voor 2 jaar geleden heb ik wel 5 jaar gefitnest (veel krachttraining) en dat moet ik nu (wellicht in het extreem) weer oppakken om een kans te maken.

Mijn doel is om binnen 3.5 maand maximale kracht (en conditie) op te bouwen, vet grotendeels weg en meer massa creeren. (op een legale manier en evt met supplementen)
Helaas heb ik geen geld voor een personal trainer dus vandaar mijn vraag hier :P

Ik weet dat het niet gezond is (geen nut heeft) om ineens 7 dagen in de week te gaan trainen, maar ik wil wel de maximale opbouw benutten en ik weet niet wat 'veilig is'
Hoe kan ik dit het beste aanpakken in de vorm van progressie schema's en voeding etc?

Ik ben niet opzoek naar een magic pill en ik verwacht ook niet over 3 maanden geheel te slagen maar ik ga er gewoon voor en kijken of het wellicht toch lukt :)
Bedankt!

ga je solliciteren voor officier der mariniers?

Je kan wel 7 dagen in de week gaan trainen, maar dan moet je wel goed letten op je rust. Wat ik nog eerder zou doen is dan sommige trainingen verdelen over 2x op een dag ipv 2 aparte dagen, zodat je toch nog 2 rustdagen in de week hebt..
Zou de eerste 2,5 maand bulken en dan wat aftrainen.. Check de link in m'n sig voor je voeding..
Als je zowel geconditioneerd moet zijn als kracht opbouwen zou ik voor zoiets gaan:
Ma; squats; ghr; step ups
Di; bench; rows;
Wo: deadlift; lichte squat
Do: overhead press; chins
Vr: vrij
Za: Sprints: conditie+kracht; dus intervallen doen.

Hardlopen voor basisconditie kan je overal wel tussen proppen, maar zou het toch het liefst doen nadat je benen getraind hebt. Dingen zoals armen en andere isolatie zou ik dan op de upper body dag pakken, kan in dezelfde training of in andere..

• Topic Starter Topic Starter
Nop geen mariniers.

Thanks a1s!

2x per dag trainen een aanrader ja?

spiergroepen schema (mogelijkheid):

Maandag: benen
dinsdag ochtend: borst : dinsdag avond:schouders,triceps ?
woensdag: buik, benen
Donderdag ochtend: rug, Donderdag avond: biceps, schouders?
Vrijdag: vrij
Zaterdag: interval op kracht en conditie
Zondag vrij

Ik zou triceps bij borst nemen en schouders verderop zetten omdat je ook al gebruikt bij borstoefeningen.
Zondag vrij

Ub met Lb proberen combineren lijkt me het beste. Schouders met rug of borst met schouders is zwaar!

Nop geen mariniers.

Thanks a1s!

2x per dag trainen een aanrader ja?

spiergroepen schema (mogelijkheid):

Zondag vrij

Ietwat laat, maar idd. zo bedoelde ik het! Zorgen dat je je zwaarste oefeningen aan het begin van de dag doet en later op de dag de minder zware. Dan niet al te hoog in herhalingen voor je basisoefeningen en zorgen dat je vooruitgang boekt. Bijvoorbeeld beginnen met een gewicht wat je makkelijk 3x5hh. kan en dan elke keer 2,5kg erbij, of elke keer een setje toevoegen. Als hij dan niet meer gaat doe je de keer erop veel minder, waarna je weer begint met opbouwen..

Terug
Naar boven