XXL Nutrition

3 Uur trainen tijdens cutten?

Spongebob1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
75kg
Hallo alemaal,

Ik kan hier dus bar weinig info over vinden op internet..
Ik zit met een full body schema tijdens het cutten waarbij ik mijn splitschena heb samenvoeg tot een groote training.
Ik train in dit geval dus niet op pure massa aangezien ik in de cut toch niet groei.
Hier ben ik dan dus zo ongeveer 3 uur mee bezig dat ziet er als volgt uit:

Eerst benen rug en biceps
Daarna triceps borst
En daarna schouders en buik

Dit duurt verschrikelijk lang. Met behulp van mijn pre workout is het alemaal wel uitehouden, maar ik vroeg me af of dit nou wel nuttig was of dat ik zoiezo beter gewoon moet overschakelen op mijn oude vertrouwde split schema.

Ik ben over gegaan op een full body schema om de gedachte dat je bij een full body 3x per week van 3 uur meer kracht eruitgooit dan bij een split schema en dat de intensiviteit van de trainingen hierdoor omhoog zouden gaan wat dus uiteindelijk moet lijden tot meer spierbehoud tot aan het einde van het cutten.

Mischien is het alemaal maar een raar idee van me en zou ik beter mijn oude trainings schema kunnen aanhouden maarja ik ben dus benieuwt wat julie hiervan vinden?

Laatst bewerkt:
Workout A
Squats
Bench Press
Barbell Row
Upright Row
Skullcrushers
Dumbbell Curls
Leg Curls

Workout B
Deadlifts
Seated Overhead Press
Pull Ups or Inverted Rows
Dips
Barbell Shrugs
Standing or Seated Calf Raise

Workout C
Squats
Incline Dumbbell Bench Press
One Arm Dumbbell Row
Seated Arnold Press
Cable Tricep Extensions
Barbell Curls
Leg curls

Probeer dit anders eens, ge moet ook niet alle oefeningen die ge kent op 1 dag doen hè :p

• Topic Starter Topic Starter
Workout A
Squats
Bench Press
Barbell Row
Upright Row
Skullcrushers
Dumbbell Curls
Leg Curls

Workout B
Deadlifts
Seated Overhead Press
Pull Ups or Inverted Rows
Dips
Barbell Shrugs
Standing or Seated Calf Raise

Workout C
Squats
Incline Dumbbell Bench Press
One Arm Dumbbell Row
Seated Arnold Press
Cable Tricep Extensions
Barbell Curls
Leg curls

Probeer dit anders eens, ge moet ook niet alle oefeningen die ge kent op 1 dag doen hè :p
Dit was mijn eerste post ooit fijn om tezien dat er zo snel word beantwoord;)
Kortom wat je zegt is tegaan naar split trainingen?
Was ook meer de vraag of een 3 uur duurende training slecht is op het moment dat ik elk uur wissel van lichaams deel als het waaren dus 1e uur benen biceps rug en dan 2 de uur triceps buik borst enz. En zo zou ik dan 3 uur vullen.
Op internet lees je over max 45 min trainen tot 1 uur vanwegen een stofje wat word aangemaakt wat spieren afbreekt bij een langere trainings sessie.
Is dit gewoon bulshit of zit hier een kern van waarheid in?

Dit duurt verschrikelijk lang. Met behulp van mijn pre workout is het alemaal wel uitehouden,
Stimulerende middelen helpen je op te branden aan die trainingen, beter gebruik je echte voeding om zo'n training te ondersteunen. Half je lichaamsgewicht per uur aan koolhydraten en de helft daarvan aan eiwitten. Eventueel tijdens het trainen. Bijvoorbeeld voor het trainen een halve liter magere melk en wat fruit en tijdens het trainen een shake, zal een stuk beter voelen.

maar ik vroeg me af of dit nou wel nuttig was of dat ik zoiezo beter gewoon moet overschakelen op mijn oude vertrouwde split schema.
Maak je progressie en blijf je gemotiveerd?

Ik ben over gegaan op een full body schema om de gedachte dat je bij een full body 3x per week van 3 uur meer kracht eruitgooit dan bij een split schema en dat de intensiviteit van de trainingen hierdoor omhoog zouden gaan wat dus uiteindelijk moet lijden tot meer spierbehoud tot aan het einde van het cutten.
De intensiteit en focus op 'kracht' blijkt in je oefeningen, reps, sets, %1rm/rpe selectie?

Waarom zou je totaal anders moeten gaan trainen omdat je een paar honderd kcal minder eet?

Terug
Naar boven