AndroidHealthClinic

30 dagen geen 'suiker' challenge

Bezoekers in dit topic

Ik heb de reportage ook gezien.

Muggeziften over 1 gram suiker in gekookte ham, maar fruit eten mag dan weer wel zonder problemen...

Die reportage was één grote grap gewoon.

---------- Toegevoegd om 18:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------



Je lichaam herkent het verschil niet hoor.

Fruit zitten wel veel vezels die suikers tegen gaan.
In processed food niet.
 
Waarom suikers mijden?
Zijn gewoon koolhydraten ??

Ik vat hem even niet.
In mijn schema vreet ik gewoon in de bulk me pannekoeken met suiker.
Ik zorg dat het in mijn schema past gewoon.

Je gaat er niet dood van of gaint niet meer vet door suiker.
Je gaint vet door een kcal overschot.
 
Lichaamscompositie != Gezondheid.
 
Wat voor mij heeft geholpen is, naar de winkel gaan en het voorbij lopen. Er is maar één iemand die het in het boodschappen mandje gooit en dat ben je zelf.

Sindsdien:

Chips
Frisdrank
Snoep

vrij..

Pretty easy, eh?
 
fijn om te zien dat alle fatsoenlijk wetenschappelijke data en mensen die er verstand van hebben weer genegeerd worden maar sensatiezoekende baggerartikels en schrale documentaires als heilig geschrift behandeld worden

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:58 ----------

Waarom suikers mijden?

omdat deze mensen te dom zijn om een expert of goede data te herkennen en het veel fijner vinden te luisteren naar mongols en achterlijke televisieprogramma's die waarschijnlijk gemaakt zijn door mensen die hun middelbare school niet eens afgemaakt hebben
 
Waarom suikers mijden?
Zijn gewoon koolhydraten ??

Ik vat hem even niet.
In mijn schema vreet ik gewoon in de bulk me pannekoeken met suiker.
Ik zorg dat het in mijn schema past gewoon.

Je gaat er niet dood van of gaint niet meer vet door suiker.
Je gaint vet door een kcal overschot.

Je zit er volledig naast. Suiker zorgt voor insulineafgifte die ervoor zorgt dat vet veel beter opgeslagen wordt. Er is een groot verschil tussen koolhydraten (trage suikers) en suiker wat insulineafgifte betreft en ook wat brandstof betreft. Door een paar stukken fruit per dag te eten, krijg je trouwens genoeg enkelvoudige suikers binnen en hoef je geen geraffineerde suiker te eten of vuiligheid waar suiker is toegevoegd.
 
Je zit er volledig naast. Suiker zorgt voor insulineafgifte die ervoor zorgt dat vet veel beter opgeslagen wordt. Er is een groot verschil tussen koolhydraten (trage suikers) en suiker wat insulineafgifte betreft en ook wat brandstof betreft. Door een paar stukken fruit per dag te eten, krijg je trouwens genoeg enkelvoudige suikers binnen en hoef je geen geraffineerde suiker te eten of vuiligheid waar suiker is toegevoegd.

Aan jou ook de uitdaging dan om een onderzoek te delen waar een hoge suikerinname zorgt voor negatieve symptomen in mensen die een relatief high fibre/high protein dieet volgen.
 
Al die agressie hier zeg. Beter wat minder suiker eten.
 
Je zit er volledig naast. Suiker zorgt voor insulineafgifte die ervoor zorgt dat vet veel beter opgeslagen wordt. Er is een groot verschil tussen koolhydraten (trage suikers) en suiker wat insulineafgifte betreft en ook wat brandstof betreft. Door een paar stukken fruit per dag te eten, krijg je trouwens genoeg enkelvoudige suikers binnen en hoef je geen geraffineerde suiker te eten of vuiligheid waar suiker is toegevoegd.




NOG 1 KEER DAN

Je komt aan door een KCAL OVERSCHOT
je valt af door een KCAL TEKORT

KCAL IN vs KCAL OUT ..

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 
'That escalated quickly..'

Dames, heren en hobby-wetenschappers/analisten/diëtisten . Waar dit origineel over gaat is dat ik 30 dagen geen geraffineerde suikers inneem en het effect op mijn brein, lichaam en gedrag.

Iemand die verslaafd is aan geraffineerde suikers afkickt naar een veel lager suiker inname en zoveel mogelijk gezonder eten daarvoor in de plaats neemt inplaats van added sugars of wat andere aspartaam toegevoegde troep.

Uiteindelijk is hier niemand een professional en zo wel maakt het nog niet uit. Het doel voor mij is dat ik verslaafd ben aan suiker en daar moet ik van af. Het is niet gezond als mijn hoofd zegt dat ik iets MOET pakken. Het is niet gezond dat ik verlang naar iets wat ik niet wil hebben. Dat komt feitelijk door deze troep. Dit wil ik uit mijn systeem en wil mijn emotie bijhouden hierbij. Elke steun en tips is welkom. Ook qua gerechten. Laten we dat hierop houden inplaats van als Alpha-mannetjes elkaar geen gelijk geven en je eigen standpunten belangen.

En natuurlijk vind ik het interessant om jullie visie erop te lezen maar niet meteen is iets fout of goed.
 
In de theezakjes doet bijna ieder merk suiker toevoegen.
Daar ben ik na een jaar op de harde manier achter gekomen. Na elk kopje thee een insulinepiek van niet te beschrijven, rip gainz.

OT: Suiker=suiker
Brein heeft genoeg aan een x aantal wat je makkelijk uit fruit/groente/honing etc kan halen.
 
Laatst bewerkt:
NOG 1 KEER DAN

Je komt aan door een KCAL OVERSCHOT
je valt af door een KCAL TEKORT

KCAL IN vs KCAL OUT ..

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Koolhydraten = suiker ??? Wat een redenering. Als je niet eens het verschil kent tussen enkelvoudige snelle suikers en samengestelde trage suikers. Daarom dat je 19% vet hebt. Het schijnt bij jou dus toch niet te werken. Veel geluk met je pannenkoeken met suiker. Ik weet wel beter. 55 jaar en geen buikje. Eet je elke dag een paar stukken fruit, heb je genoeg suiker binnen. Teveel suiker is vergif en dat zal elke arts beamen. Het gaat niet enkel over afvallen.
 
Koolhydraten = suiker ??? Wat een redenering. Als je niet eens het verschil kent tussen enkelvoudige snelle suikers en samengestelde trage suikers. Daarom dat je 19% vet hebt. Het schijnt bij jou dus toch niet te werken. Veel geluk met je pannenkoeken met suiker. Ik weet wel beter. 55 jaar en geen buikje. Eet je elke dag een paar stukken fruit, heb je genoeg suiker binnen. Teveel suiker is vergif en dat zal elke arts beamen. Het gaat niet enkel over afvallen.

55 jaar, nog steeds vastzittend in die eeuwenoude waarheden van je.
 
Als je zegt dat je een soort van verslaafd aan suikers bent, waarom zou je dan van dag 1 op dag 2 stoppen? Naar mijn mening werkt het afkicken van geen enkele verslaving van de een op de andere dag. Je zou ook gewoon beginnen met rustig afbouwen, tot je op een niveau zit dat je daadwerkelijk die 'challenge' 30 dagen zonder zou kunnen volhouden. De weg der geleidelijkheid werkt naar mijn mening een stuk beter dan van dag 1 op dag 2 je hele levensstijl omgooien.

Daarnaast is het enige wat echt helpt in mijn ervaring met zulk soort verslavingen is jezelf zo bezig houden dat je geen moment hebt om eigenlijk aan je verslaving te denken. Die verslavingen zijn het zwaarst als je niets te doen hebt, thuis zit, je verveelt, of je gedachten leeg zijn. Vul je dagschema met zoveel mogelijk verschillende zooi, misschien dat dat helpt.

Je kunt echt wel ineens stoppen hoor. Er zijn genoeg verslaafde die direct cold turkey gaan. Bij bepaalde middelen moet je dat niet doen, omdat je lichaam dat niet aan kan. Bij de meeste middelen kan het in het geval je het mentaal aan kunt. Doorzetten is het belangrijkste. Als de wil er echt is dan is het geen probleem.
 
Ik ben van plan volgende week (dan zijn wederhelft en oudste zoon niet thuis) ook een soort suikervrije week te houden. Ja, tegenwoordig wordt overal veel te veel suiker aan toegevoegd, en nee, ik ga geen etiketten lezen die week. Ik vermijd gewoon dat waar met mijn gezond verstand veel suiker in zit. Fruit hoort daar ook bij (nu ja, het scheelt wel dat ik fruitallergie heb en het nooit eet allicht, behalve gekookt eventueel want dan kan ik het eten). Het doel is dat je went aan een minder zoete smaak (en dat je insulinepeil stabieler is dan is mooi meegenomen).
Ik ben ervan overtuigd dat suiker vermijden op zich niet helpt om af te vallen als je dan vervangt door evenveel kcal van iets anders. Wel zorgt het vermijden van suiker (en vervangen door iets anders) ervoor dat men minder honger zou hebben (ik beken op dat vlak ook een slecht voorbeeld te zijn, ik krijg ofwel honger tijdens het eten van eender wat, ofwel ongeacht wat ik gegeten heb de gierhonger vooraleer ik eet, maar altijd in de voormiddag / middag en nooit op normale ontbijt- of avondmaaluren).
Als je suiker wilt vermijden, dan vermijd je trouwens ook best honing etc. Ook al is het natuurlijk, het is en blijft suiker.
Zoetstof heeft trouwens een dubbele slechte werking op je lijf en is dus nog erger: je lichaam denkt dat er suiker komt en maakt insuline, die suiker komt niet en dus krijg je zin in zoet/eten ("hypo") en je eet dus meer dan je anders gegeten zou hebben. Een tijdje na de zoetstof hebben de bacteriën in je darmen erop ingewerkt en daardoor verhoogt je bloedsuiker (jaja, van zoetstof), waardoor je lichaam weer een insulinepiek maakt om al die bloedsuiker weer netjes naar je spier- euh... vetcellen af te voeren.
 
Ik ben van plan volgende week (dan zijn wederhelft en oudste zoon niet thuis) ook een soort suikervrije week te houden. Ja, tegenwoordig wordt overal veel te veel suiker aan toegevoegd, en nee, ik ga geen etiketten lezen die week. Ik vermijd gewoon dat waar met mijn gezond verstand veel suiker in zit. Fruit hoort daar ook bij (nu ja, het scheelt wel dat ik fruitallergie heb en het nooit eet allicht, behalve gekookt eventueel want dan kan ik het eten). Het doel is dat je went aan een minder zoete smaak (en dat je insulinepeil stabieler is dan is mooi meegenomen).
Ik ben ervan overtuigd dat suiker vermijden op zich niet helpt om af te vallen als je dan vervangt door evenveel kcal van iets anders. Wel zorgt het vermijden van suiker (en vervangen door iets anders) ervoor dat men minder honger zou hebben (ik beken op dat vlak ook een slecht voorbeeld te zijn, ik krijg ofwel honger tijdens het eten van eender wat, ofwel ongeacht wat ik gegeten heb de gierhonger vooraleer ik eet, maar altijd in de voormiddag / middag en nooit op normale ontbijt- of avondmaaluren).
Als je suiker wilt vermijden, dan vermijd je trouwens ook best honing etc. Ook al is het natuurlijk, het is en blijft suiker.
Zoetstof heeft trouwens een dubbele slechte werking op je lijf en is dus nog erger: je lichaam denkt dat er suiker komt en maakt insuline, die suiker komt niet en dus krijg je zin in zoet/eten ("hypo") en je eet dus meer dan je anders gegeten zou hebben. Een tijdje na de zoetstof hebben de bacteriën in je darmen erop ingewerkt en daardoor verhoogt je bloedsuiker (jaja, van zoetstof), waardoor je lichaam weer een insulinepiek maakt om al die bloedsuiker weer netjes naar je spier- euh... vetcellen af te voeren.

zou iets meer praktijk toevoegen en wat minder theorie, en dan doel ik op het laatste gedeelte..
drink rustig 1.5liter cola zero weg elke dag tijdens de cut en krijg echt niet 10x op een dag zin in iets zoets..
 
Ik eet, in mijn voedingspatroon ook zo weinig mogelijk gerafineerde suikers en heb gemerkt dat deze tips zeker goed helpen
- Eet gezonde snoep: gedroogd fruit, verse dadels, Noten etc.
- Eet gevarieerd
- Groene thee
- Op brood: Jam! 100% natuurlijk
- En leer wat snoep eigenlijk doet met je lichaam. Zodra je beseft dat het echt slecht is en je er vrijwel niets aanhebt zul je ook minder snel ongezonde suikers willen eten
 
Back
Naar boven