AndroidHealthClinic

-

Zolang je onderrug recht is en je jouw knieën recht houd kan er niet veel fout gaan lijkt me.

Doe nooit zo diep sinds de lift-off zo zwaar is op die Leg Press Machine.
Tevens qua ''Fitness'' wereld uitleg zou dit te diep zijn ja, though meer glute activatie voor de dames.

• Topic Starter Topic Starter
Zolang je onderrug recht is en je jouw knieën recht houd kan er niet veel fout gaan lijkt me.

Knieen recht houden? Als in..?

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 17:09 ----------

Doe nooit zo diep sinds de lift-off zo zwaar is op die Leg Press Machine.
Tevens qua ''Fitness'' wereld uitleg zou dit te diep zijn ja, though meer glute activatie voor de dames.

Okee dus dit kan alleen is niet erg als je wat minder diep doet als je zwaarder gaat? Ikzelf zit nu niet zo, maar ietsjes minder dichtbij.

Precies. Zolang je de houding in de onderrug (lumbale lordose) maar vast kan houden. Je zal merken dat er een punt is waar, als je er voorbij gaat, je bekken gaat kantelen. Bij licht gewicht is dit niet zo'n probleem, maar bij zwaarder gewicht wordt de druk op je wervels groter en loop je meer risico op onderrugblessures.

Precies. Zolang je de houding in de onderrug (lumbale lordose) maar vast kan houden. Je zal merken dat er een punt is waar, als je er voorbij gaat, je bekken gaat kantelen. Bij licht gewicht is dit niet zo'n probleem, maar bij zwaarder gewicht wordt de druk op je wervels groter en loop je meer risico op onderrugblessures.

Ik hou mijn rug ongeveer hetzelfde als bij squats, iets hol, gewoon recht zegmaar.

Kantelen gebeurt meestal door die lay back zitting , zit er nooit echt prettig in, prefereer Vertical Presses als je die optie hebt.

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 15:14 ----------

Knieen recht houden? Als in..?

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 17:09 ----------

Okee dus dit kan alleen is niet erg als je wat minder diep doet als je zwaarder gaat? Ikzelf zit nu niet zo, maar ietsjes minder dichtbij.

Minder diep zeggen ze dat je meer Quads aanspreekt dan dat je Glutes/Hams aanspreekt bij het dieper gaan , wat logisch lijkt.

Kantelen gebeurt meestal door die lay back zitting , zit er nooit echt prettig in, prefereer Vertical Presses als je die optie hebt.

---------- Post toegevoegd 29 August 2013 om 15:14 ----------

Minder diep zeggen ze dat je meer Quads aanspreekt dan dat je Glutes/Hams aanspreekt bij het dieper gaan , wat logisch lijkt.

Ik zit op een technogym (met gewicht selecteren zegmaar ipv erop zetten.)

Zulke afbeeldingen kom ik ook weleens tegen, maar die deel ik verder met niemand ;)

Nu is mijn vraag, houdt zij haar benen bij de leg press goed (of zit ze te dichtbij?)
Ik weet dat je best dichtbij kan zitten als je knieën dat aankunnen, alleen er zit lijkt mij toch wel een maximum aan.

Met een squat ga je nog dieper, toch?

Zulke afbeeldingen kom ik ook weleens tegen, maar die deel ik verder met niemand ;)

Met een squat ga je nog dieper, toch?

Met squatten probeer ik iets lager dan parallel te gaan. Maar ik squat niet meer (vanwege heup). Ik denk dat als ik de 200kg op leg press heb bereikt, ik dan weer ga proberen te squatten.
Op deze afbeelding lijkt het mij 90 graden, lettend op haar scheenbeen en bovenkant bovenbeen :p anders lijkt het minder vanwege de spieren :')

Als je niet kunt squaten en wel leg press kunt doen, zou ik zo diep mogelijk gaan op de leg press (tenen iets naar buiten wijzend in dat geval).

Als je niet kunt squaten en wel leg press kunt doen, zou ik zo diep mogelijk gaan op de leg press (tenen iets naar buiten wijzend in dat geval).

Dat laatste doe ik inderdaad al, heel iets. Ik ga zo diep mogelijk, wat mijn knieën aankunnen (ook al zoiets). Misschien combineren met af en toe, minder diep-zwaar gewicht afwisselen met diep-licht gewicht..
Zou dat mijn knieën sterker maken denk je? Om zo dus steeds zwaarder te gaan.

Ik weet niet wat voor knieblessure je hebt, maar je zou het inderdaad met licht gewicht kunnen proberen (eventueel ook leg extensions met licht gewicht). Ik raad je in ieder geval niet te forceren.

Ik weet niet wat voor knieblessure je hebt, maar je zou het inderdaad met licht gewicht kunnen proberen (eventueel ook leg extensions met licht gewicht). Ik raad je in ieder geval niet te forceren.

Gelukkig heb ik geen knie blessure (althans, nooit op gecheckt) maar ik voel af en toe kleine steekjes. Héél af en toe, al jaartje of 10. Niks bijzonders dus, maar dit voel ik wel met zwaar gewicht, dieper door mn knieën bij leg press (niet bij squat).

Dan ga ik rustiger aan doen, en dan uiteindelijk weer proberen te squatten.

Met knieën recht houden bedoel ik dat ze niet naar binnen mogen knikken.

hoofd verder na achteren toch?

Met een legpress moet je helemaal niet zo diep mogelijk, ongeveer tot parallel is diep zat. Bovenaan ook niet helemaal locken. Anders is het een hele zware belasting voor je knieën.

Dat niet zo diep mogelijk zakken ben ik het mee eens, met dat niet locken/slecht voor je knieën verhaal niet.

Terug
Naar boven