AndroidHealthClinic

(Snatch grip) stiff leg deadlift start positie

Een fysio heeft vanuit zijn of haar scholing echt 0,0 verstand van trainen hoor.
Ik ben mezelf bewust van wat de gemiddelde fysio wel en niet weet, en ken de beperkingen.
Toch lijkt het me verstandiger dat TS eventueel inlichtingen inwint bij iemand die gestudeerd heeft voor menselijke bewegingen dan iemand die er niet voor heeft gestudeerd, zelf beperkt ervaring lijkt te hebben en Klokov iets heeft zien doen.

Als je een lichtere hiphinge wilt en gewichtheffen leuk vindt:
Deze oefening gebruikt Klokov om de druk tijdens z'n deadlift op de erector spinae te (leren) houden en z'n ruggengraat te ontlasten.

Laatst bewerkt:
Ja ik squat en deadlift vaak in dezelfde training. Squat altijd als eerste.
Dan begreep ik het goed. Mijn ervaring is dat het beter werkt om iedere training aan een specifieke vaardigheid te werken. Wat voor mij werkt is een opwarming doen om de structuren die ik ga gebruiken te primen, om vervolgens de oefening goed en bewust uit te kunnen voeren. Dat is eigenlijk ook wat Klokov vertelde dat hij doet in de video die ik deelde. Daarna doe ik dan oefeningen die de vaardigheid die je die training wilt leren verder verbeteren.

Het is niet dat ik totaal geen kennis heb maar ik ben wel zoekende wat het beste bij mijn stijl/lichaamsbouw hoort
Het is wel duidelijk dat je er serieus mee bezig bent. Neem de tijd om de verschillende technieken te leren (begrijpen). Je hebt de vaardigheden die bij je zwarte band horen ook niet op een dinsdagmiddag behaald. Bovendien was dat onder begeleiding van iemand, en moet je het nu allemaal zelf uitvogelen te midden van mensen die het niet met elkaar eens zijn.

Begin licht, maak veel herhalingen om te kunnen oefenen en luister goed naar je lichaam. Je voelt het vanzelf wanneer je de goede structuren/spieren raakt. Wanneer je dat voelt kan je verantwoord laden. Het startgewicht kan dan alleen wel eens lager liggen dan je zou willen. Zelf ving ik het gewicht heel erg op in de knie(banden), heupgewricht en onderrug.

• Topic Starter Topic Starter
Ik was net aan het deadliften
(gewoon normale, geen snatch grip stiff leg deadlift) 2 setjes van 8. Tijdens de 5e of 6e herhaling van de 2e set zei mijn rug "pop'
Iemand ervaring met wat het beste te doen? Uiteraard ga ik als het niet weg is na het weekend naar de fysiotherapeut.

Ik was net aan het deadliften
(gewoon normale, geen snatch grip stiff leg deadlift) 2 setjes van 8. Tijdens de 5e of 6e herhaling van de 2e set zei mijn rug "pop'
Iemand ervaring met wat het beste te doen? Uiteraard ga ik als het niet weg is na het weekend naar de fysiotherapeut.
Poeh.. lastig. Over het algemeen zou ik zeggen eerst in beweging blijven en de cat cow oefening doen als dat wil. Later zou ik nadenken over de tva trainen. Die werkt samen met de multifidi, welke je ruggenwervels op het plek horen te houden. Ik ben alleen geen fysio..

Heb je trouwens van/voor karate geen hele goede hamstring flexibiliteit? Dat je splits enzo kunt, voor hoge trappen, en dan ook met rechte rug heel ver kunnen hingen?

Heb je trouwens van/voor karate geen hele goede hamstring flexibiliteit? Dat je splits enzo kunt, voor hoge trappen, en dan ook met rechte rug heel ver kunnen hingen?
Die HAD ik...😅 laatste jaren is dat flink minder geworden. Zeker in mijn hamstring. Ik ben altijd leninger geweest in mijn liezen dan mijn hamstring (kan beter een split dan spagaat. 10 jaren geleden viel ik zo in een split. Maar die tijd is voorbij.

Even een onderrug update. Afgelopen donderdag voelde het al Iets beter. Dus ik probeerde weer te squatten. Alle warmup sets voelde prima maar bij de eerste herhaling van mijn werk set voelde ik meteen weer iets in mijn rug dus ben meteen gestopt met squatten.
Bovenlichaam training gaat goed met veel bench support oefeningen. Daarnaast doe ik rustig en gecontroleerd wat setjes back extension zonder extra gewicht.
De pijn vandaag is alweer Iets minder maar mijn onderrug en bovenkant bilspieren voelen wel erg stijf.
Dinsdag weer fysiotherapie

Laatst bewerkt:
Gisteren weer squatten en deadlift gedaan. 5x5 80kg en squat en 1x5 120kg deadlift (wat meer gewicht is dan toen ik 2 weken geleden mijn rug bezeerde) dus dat is ook weer goed voor mijn zelfvertrouwen in de deadlift

Ik zat midden in een programma (candito 6 weeks voor wie dat kent)nu heb ik daar wel 2 weken van gemist. Weet nu niet of en hoe ik nu verder moet met het schema. Ik ga over 2 weken op vakantie dus dan lig ik er ook een week uit. Het was eigenlijk precies zo gepland dat ik in een deload zou zitten op vakantie

Terug
Naar boven