Dat niet zo diep mogelijk zakken ben ik het mee eens, met dat niet locken/slecht voor je knieën verhaal niet.
Ik ken niet beter dan dat je je knieën niet op slot mag zetten. In ieder geval niet bij leg press, er duwt nogal wat gewicht tegenaan.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat niet zo diep mogelijk zakken ben ik het mee eens, met dat niet locken/slecht voor je knieën verhaal niet.
Ik ken niet beter dan dat je je knieën niet op slot mag zetten. In ieder geval niet bij leg press, er duwt nogal wat gewicht tegenaan.
Ik zet hem altijd op slot, ook al heb ik 2 jaar met een overbelaste knie rondgelopen van te voor.
Merk er niks aan
Oke, nja misschien per persoon verschillend. Ik probeer niks op slot te zetten.

Dat klopt niet. Is in ieder geval niet schadelijk voor je knieën. Als je locked verlies je de spanning op je quadriceps dus je trainingseffect is minder. Op de bench press druk je de ellebogen toch ook niet op slot?
Op de bench press druk je de ellebogen toch ook niet op slot?
Waarom niet. Ik vind het extra gewicht dat je aan kan door tussen de reps te locken ruimschoots het verlies aan spanning compenseren. Zelfde geld voor de legpress.
De vraag is of Coleman überhaupt zijn arm nog kan strekken

nooit je knieen vastzetten omdat je dan vaak je knie overstrekt en dat kan schadelijk zijn
Bankdrukken is een compoundoefening en zodoende is mijn doel groter dan alleen de borst die imo beter te trainen is met flye bewegingen.
Natuurlijk zal je verschil voelen wanner je spanning op de pec houd maar zoals ik eerder gezegd heb ben ik geen "believer" in constante spanning en zie ik meer heil in zwaardere gewichten/hogere belasting dan in langere belasting met een lager gewicht.
Overstrekken is idd het laatste wat je wilt dat gebeurt, maar niet locken met de kans dat door het constant spanning op de spier houden de stang halverwege naar beneden komt omdat je niet meer uit kan strekken is imo stukken groter. Anders gesteld, in de 25jaar dat ik train heb ik het erste (overstrekken) nog nooit zien gebeuren, het tweede (gewicht net meer kunnen houden) zie ik regelmatig.
Zoek eens wat ouder filmpjes van Coleman, uit de tijd dat hij z'n voornaamste massa aan het opbouwen.
Maar, ieder z'n keus
Bankdrukken is een compoundoefening en zodoende is mijn doel groter dan alleen de borst die imo beter te trainen is met flye bewegingen.
Natuurlijk zal je verschil voelen wanner je spanning op de pec houd maar zoals ik eerder gezegd heb ben ik geen "believer" in constante spanning en zie ik meer heil in zwaardere gewichten/hogere belasting dan in langere belasting met een lager gewicht.
Overstrekken is idd het laatste wat je wilt dat gebeurt, maar niet locken met de kans dat door het constant spanning op de spier houden de stang halverwege naar beneden komt omdat je niet meer uit kan strekken is imo stukken groter. Anders gesteld, in de 25jaar dat ik train heb ik het erste (overstrekken) nog nooit zien gebeuren, het tweede (gewicht net meer kunnen houden) zie ik regelmatig.
Zoek eens wat ouder filmpjes van Coleman, uit de tijd dat hij z'n voornaamste massa aan het opbouwen.
Maar, ieder z'n keus
Gaat niet over keus maar over de basis van training: spanning opbouwen in de spier om een trainingseffect te krijgen. Je mag mij artikels zoeken die aanraden om na elke rep te 'pauzeren' door de knieën of ellebogen te locken. Een reeks van 10 herhalingen waarbij je de knie telkens locked zal makkelijker zijn en minder spieractiviteit vragen dan diezelfde reeks zonder locken.
Welke andere spieren wil je dan efficiënt trainen wanneer je zegt dat het doel van je bench press niet enkel borst is?
Heb je ooit zelf geprobeerd wat zwaarder is? Ik kan je zeggen dat bij de benchpress het zwaarder is om elke rep te locken. Het is echt niet dat de spanning compleet van je borst af is.
Theoretisch is locken vastzetten in eindpositie, 'op slot' zetten. Voor knieën en ellebogen is dat overstrekking omdat je daar in closed packed positie zit. Je uitleg over 40 seconden snap ik niet heel goed. Punt is dat je in locked positie biomechanisch gezien geen hefboom hebt naar de spier die je wil trainen. Je bouwt of houdt geen spanning in de targetspier. Stel je duwt op de bench je ellebogen gestrekt en houdt daar 5 seconden. Op die 5 seconden gebruik je vooral serratus anterior en triceps. Je kan natuurlijk een 'rustpauze' inlassen bovenaan door de stang daar 5 seconden te houden met je ellebogen licht gebogen. Dan vraag je isometrisch spierwerk van je borstspier omdat ze spanning levert in dezelfde positie.
Je maakt je oefening MAKKELIJKER door helemaal uit te duwen omdat je krachtmoment op die positie zo klein is dat je geen spanning hebt in de targetspier. Je kan dan inderdaad meer gewicht duwen dan wanneer je licht geplooid blijft gewoon omdat het makkelijker is. Als je dat wil compenseren door meer gewicht te nemen, ok. Uiteindelijk is het dan wat cheaten met techniek om meer gewicht te kunnen pakken.
Wat doe je in de eindpositie bij concentration curls? Als je daar je arm volledig ontstpant als je helemaal beneden bent verlies je ook spanning in je biceps en hangt het gewicht aan de schouder.
Idem met squat. Stel je wil volledig concentreren op je quadriceps. Ga je hem dan bovenaan helemaal uitdrukken of houdt je heup/knie licht gebogen?
Zie het al voor me