- Waardering
- 1.391
Wat het punt in mijn beleving is, is dat je hier zelf antwoord op zou moeten kunnen geven als je dit soort oefeningen uitvoert.Mijn normale deadlift ziet er wel heel anders uit hoor.
Maar noem eens iets dan. Anders kan ik er ook niks van leren. Ook al is het voor nu beter om me op andere oefeningen te richten zou ik graag wat kennis op doen ipv van alleen maar te horen dat alles fout is.
Als je de reguliere deadlift vaak oefent dan raak je niet alleen bekend met de oefening, maar ook met je lichaam.
Dan voel je op een gegeven moment hoe de kracht van je glutes naar je quadratus lomborum kan verplaatsen bijvoorbeeld.
Verder leer je (meer) gebruik maken van actieve structuren (spieren) en minder van passieve structuren (botten, gewrichtsbanden etc).
Het is echt zo dat lui als Tom Platz lang met bezemstelen hebben gesquat om de squat überhaupt te leren.
De meeste forumleden denken dat ze (praktisch) direct kunnen squaten of deadliften, maar uitzonderingen daargelaten houden die zichzelf vaak voor de gek.
En dan heb je hier ook nog een categorie mensen die de squat überhaupt niet beheersen, mogelijk omdat ze 'm zelf ook niet goed begrijpen, maar wel denken advies voor gevorderde deadlifttechnieken te kunnen geven.
Zodra je de basis goed beheerst is het volgens mij pas tijd om verder te kijken.
Het feit dat je begonnen bent met de compounds en zo serieus bent, betekent dat je al heel goed bezig bent.
Nu is het een kwestie van geduld.