AndroidHealthClinic

4 daags split gemaakt

Snap ik wel, als ik 8-12 reps doe met hoog gewicht krijg ik gewoon amper pomp. Als ik de reps zo traag doe dat ik net als jij in slaap val dan kan ik toch zowel bijvoorbeeld 20 reps doen? Waarom wordt er dan bijvoorbeeld zo vaak met supersets, dropsets en failures gegooid?

:roflol:
wat is er precies zo grappig

Snap ik wel, als ik 8-12 reps doe met hoog gewicht krijg ik gewoon amper pomp. Als ik de reps zo traag doe dat ik net als jij in slaap val dan kan ik toch zowel bijvoorbeeld 20 reps doen? Waarom wordt er dan bijvoorbeeld zo vaak met supersets, dropsets en failures gegooid?

:roflol:

Je probleem is met een aardig aantal oefeningen dat je niet zwaar genoeg kan door je blessure denk ik.
Als je zwaar genoeg gaat, wat eigenlijk de bedoeling is binnen elke reprange dan zal je absoluut een flinke pomp moeten krijgen, bij 8 reps of bij 15 of 20 reps per set.
Wellicht bij de ene reprange sneller dan bij de ander maar een flinke pomp zou er moeten komen. Je volume is immers hoog genoeg.
Superset is een middel om de trainingstijd te verkorten en intensiteit te verhogen. Dropsets om lactaat aan te maken en iets fascia stretch te veroorzaken. Tot faillure is voor je krachtgains.

Je tunnelvisie.

Je hebt veel te vertellen of hoe slecht de vorige posts dan wel niet zijn, maar zelf heb je nog geen enkele inbreng geleverd. Liften is niet rekenen, en blijkbaar bestaan blessures volgens jou ook al niet. Ik ga me verder niet meer bemoeien met deze thread. Zal toch voor altijd een welles nietes spel worden.

4?
Stronglift is a b a dus week 1 2 x 25 reps is 50. Week 2 25 reps.
Nu twee x borst per week is elke week ongeveer 10 sets x 2 is 20 x gemiddeld 7 reps is 140. Maar doe niet altijd hetzelfde aantal reps, ene keer 10/12 andere keer 3, maar doe nu meerdere oefeningen per spiergroep ipv alleen maar squat voor benen en military press voor schouder.
En in vergelijking met 3 leer per week naaien doe ik het nu 6.:ds:

Kracht / massa

Owkee lekker, een mooi hybride mix gemaakt dus?

Je probleem is met een aardig aantal oefeningen dat je niet zwaar genoeg kan door je blessure denk ik.
Als je zwaar genoeg gaat, wat eigenlijk de bedoeling is binnen elke reprange dan zal je absoluut een flinke pomp moeten krijgen, bij 8 reps of bij 15 of 20 reps per set.
Wellicht bij de ene reprange sneller dan bij de ander maar een flinke pomp zou er moeten komen. Je volume is immers hoog genoeg.
Superset is een middel om de trainingstijd te verkorten en intensiteit te verhogen. Dropsets om lactaat aan te maken en iets fascia stretch te veroorzaken. Tot faillure is voor je krachtgains.

Ik denk dat dat een mogelijkheid is.

Bij biceps en triceps hanteer ik dergelijke repranges.

Bij Back omzeil ik dergelijke gewichten door hard voor de contractie te gaan.

Chest ook gewoon pure contractie. Veel focus op isolation exercises.

Schouders Low weight high volume.

Het is nu eenmaal roeien met de riemen die ik heb

nou hier is mijn inbreng.

als je in beginsel nou geaccepteerde trainingsprincipes neemt als basis voor de periodisatie van je compounds, bijvoorbleeld 5x5 en dan beginnen op 75% van je 1rm en elke week 2.5kg toevoegen oid, als je dat stadium qua vooruitgang gepasseerd bent overgaan op lineare wekelijkse/maandelijkse periodisatie. Gewoon een vast idee hebben wat je doet en hoe je vooruitgang er op lange termijn uit ziet, dat zorgt voor systematische gains. Laat al dat geouwehoer over hoe lekker de contractie wel niet voelt of hoe intens die 20 reppers wel niet zijn lekker achterwege, dat is allemaal masochistisch gezever wat voor de rest helemaal geen extra invloed heeft op je training.

Ten eerste had Chris het niet tegen mij en ten tweede weet Chris ook net als blijkbaar slechts nog maar enkelen binnen het forum dat je zeer goed je 8RM kan trainen net zo goed als je 3RM of je 1RM en je 2RM.
Je 8RM kan prima als basis dienen op een 80% van je 1RM.

En als je nou eens op let als ik je wat uitleg dan werkt dat wat makkelijker. Hier is wat de wetenschappers er over zeggen:

For example, Hoeger et al. [24, 25] and Shimano et al. [26] reported 1RM values and respective RMs for given %1RMs for male and female, trained and untrained participants. Their data show large variations in the number of repetitions possible for the same %1RM between participants. Indeed, Douris et al. [27] reported that participants with a higher percentage of type-II muscle fibers were able to perform fewer repetitions than those with a lower percentage of type-II fibers, with 70%1RM. The knowledge of a person’s 1RM at a given exercise (without the addition of knowledge of their fiber-type) does not provide any accurate basis for prediction of how many repetitions that person can perform at any given %1RM.

Dus wat zegt de wetenschap, je kan niet aan een percentage van een 1RM een bepaald aantal reps plakken, het verschil kan behoorlijk groot zijn in aatal reps wat iemand kan. Kan door andere verdeling zijn van type spiervezels maar ook door achtergrond en soort training.

Nee, hij had het niet tegen jou, maar denk je dat als je setjes van 3 eruit perst op 90% dat jij dan sets van 12 kan doen op 80%? Er moet toch wel een soort van lichtje gaan branden. Oh maar wacht even, het is ineens 8 reps op 80% geworden bij jou! Neem lekker een ander in de maling, je roept gewoon dingen zoals ze je uit komen. Laat je pupil maar 's opletten als je wat uitlegt, want die staat lekker 30 reps te maken op squats en denkt dat ie Ronnie Coleman is.

En een beetje google search zal je waarschijnlijk honderden andere "wetenschappelijke" studies opleveren, die allemaal wat anders zeggen.

Owkee lekker, een mooi hybride mix gemaakt dus?
Ja in principe wel, doe eigenlijk nooit 4 sets x zelfde aantal reps, ga altijd wel omhoog met gewicht en omlaag met reps, 10/8/6/6 of 10/8/6/3 net hoe het uitkomt en hoe mijn kracht is, wil toch altijd wel kracht mee pakken met elke training en niet 10 reps blijven doen. Pomp is sowieso niet een doel, die krijg je toch wel of je nou 4 x10 doet of 4 x 4

Jij. Omdat je als nobody de wetenschap eventjes onderuit denkt te kunnen halen met een bro hype systeem.

nou hier is mijn inbreng.

als je in beginsel nou geaccepteerde trainingsprincipes neemt als basis voor de periodisatie van je compounds, bijvoorbleeld 5x5 en dan beginnen op 75% van je 1rm en elke week 2.5kg toevoegen oid, als je dat stadium qua vooruitgang gepasseerd bent overgaan op lineare wekelijkse/maandelijkse periodisatie. Gewoon een vast idee hebben wat je doet en hoe je vooruitgang er op lange termijn uit ziet, dat zorgt voor systematische gains. Laat al dat geouwehoer over hoe lekker de contractie wel niet voelt of hoe intens die 20 reppers wel niet zijn lekker achterwege, dat is allemaal masochistisch gezever wat voor de rest helemaal geen extra invloed heeft op je training.

Je inbreng is geen inbreng relevant aan de discussie maar slechts hypen van een bro methode van 5x5 traininkjes.
Geen enkele serieuze bodybuilder die dit systeem gebruikt brah.
Het is nergens geaccepteerd bij de betere coaches, trainers en begeleiders.

Ja in principe wel, doe eigenlijk nooit 4 sets x zelfde aantal reps, ga altijd wel omhoog met gewicht en omlaag met reps, 10/8/6/6 of 10/8/6/3 net hoe het uitkomt en hoe mijn kracht is, wil toch altijd wel kracht mee pakken met elke training en niet 10 reps blijven doen. Pomp is sowieso niet een doel, die krijg je toch wel of je nou 4 x10 doet of 4 x 4

Je traint dus lekker oldskool pyramide systeem, is lekker. Kan je prima massa en kracht mee bouwen. En het heeft iets van 5 of 6 decennia zeer goed gewerkt voor iedereen. Goed bewezen systeem dus.
Ik heb ook jarenlang met pyramide systeem getraind. Ook wel met lineaire pyramide, da's ook akelig zwaar. Gelijke aantal reps houden met gewicht verhogen.

Jij. Omdat je als nobody de wetenschap eventjes onderuit denkt te kunnen halen met een bro hype systeem.

Je inbreng is geen inbreng relevant aan de discussie maar slechts hypen van een bro methode van 5x5 traininkjes.
Geen enkele serieuze bodybuilder die dit systeem gebruikt brah.
Het is nergens geaccepteerd bij de betere coaches, trainers en begeleiders.
omdat elke serieuze bodybuilder aan grammen doping zit, dan maakt het niet uit wat je doet.

wel grappig dat je net doet alsof ik anti wetenschappelijk bezig ben terwijl je zelf de literaire definitie van intensiteit verwisselt voor een of andere zweverig idee van hoe je training voelt. jij bent hier de bro, alleen heb je zo'n zware vorm van dunning kruger dat je dat zelf niet doorhebt

Nee, hij had het niet tegen jou, maar denk je dat als je setjes van 3 eruit perst op 90% dat jij dan sets van 12 kan doen op 80%? Er moet toch wel een soort van lichtje gaan branden. Oh maar wacht even, het is ineens 8 reps op 80% geworden bij jou! Neem lekker een ander in de maling, je roept gewoon dingen zoals ze je uit komen. Laat je pupil maar 's opletten als je wat uitlegt, want die staat lekker 30 reps te maken op squats en denkt dat ie Ronnie Coleman is.

En een beetje google search zal je waarschijnlijk honderden andere "wetenschappelijke" studies opleveren, die allemaal wat anders zeggen.

Verschillende repranges als voorbeeld en bijvoorbeeld 8 reps als BASIS, als uitgangspunt.
AnonyMass is niet mijn pupil. Als dat zo was had die never een kuur gebruikt en heel andere repranges en trainingen gebruikt.

Je traint dus lekker oldskool pyramide systeem, is lekker. Kan je prima massa en kracht mee bouwen. En het heeft iets van 5 of 6 decennia zeer goed gewerkt voor iedereen. Goed bewezen systeem dus.
Ik heb ook jarenlang met pyramide systeem getraind. Ook wel met lineaire pyramide, da's ook akelig zwaar. Gelijke aantal reps houden met gewicht verhogen.

Gelijke reps met gewicht omhoog is niet mogelijk voor mij, als ik bijvoorbeeld dumbell chest press doe en 8 herhalingen doe dan kan ik er geen 9, mis volgende set zelfs maar 7/6 met zelfde gewicht. Ga wel altijd tot falen met laatste set met borst/schouder en oefeningen waarvan ik geen gebroke nek of schedel krijg als ik faal, squat ga ik nooit tot faal bijvoorbeeld.

omdat elke serieuze bodybuilder aan grammen doping zit, dan maakt het niet uit wat je doet.

wel grappig dat je net doet alsof ik anti wetenschappelijk bezig ben terwijl je zelf de literaire definitie van intensiteit verwisselt voor een of andere zweverig idee van hoe je training voelt. jij bent hier de bro, alleen heb je zo'n zware vorm van dunnig kruger dat je dat zelf niet doorhebt

Ik post hier geloof ik citaten uit wetenschappelijke stukken en uitingen van de wereld top in het bodybuilden, jij kraamt de beginners bro onzin hier uit zonder enige vorm van bewijs of onderbouwing.

Zijn de eerste sets wel effectief genoeg als je 4 sets doet x zeg 8 herhalingen terwijl je de eerste 3 sets stopt bij 8 terwijl je net begint met de training en de eerste set misschien 14 kan en stopt bij 8

Gelijke reps met gewicht omhoog is niet mogelijk voor mij, als ik bijvoorbeeld dumbell chest press doe en 8 herhalingen doe dan kan ik er geen 9, mis volgende set zelfs maar 7/6 met zelfde gewicht. Ga wel altijd tot falen met laatste set met borst/schouder en oefeningen waarvan ik geen gebroke nek of schedel krijg als ik faal, squat ga ik nooit tot faal bijvoorbeeld.

Zeg nooit dat je iets niet kan beste Shark, oefening baart kunst he. Je bent dat niet gewend te doen, maar reken maar dat het gaat lukken en werken als je er eenmaal aan gewend bent.
Je zal alleen vaker een spotter nodig hebben dan.

Verschillende repranges als voorbeeld en bijvoorbeeld 8 reps als BASIS, als uitgangspunt.
AnonyMass is niet mijn pupil. Als dat zo was had die never een kuur gebruikt en heel andere repranges en trainingen gebruikt.
Ja, whatever..

Had Anonymass dan lekker 5x5 gedaan? Kan ie in ieder geval wat gains maken.

Zijn de eerste sets wel effectief genoeg als je 4 sets doet x zeg 8 herhalingen terwijl je de eerste 3 sets stopt bij 8 terwijl je net begint met de training en de eerste set misschien 14 kan en stopt bij 8
Nope, die zijn dan niet effectief voor groei of kracht, zie ze als voorbereidend naar je werksets. Opwarmen doen die eerste sets.
Daarom is 5x5 naar mijn mening ook flauwekul, zeker met erg lang rusten. Alleen je laatste setjes doen er toe maar ook alleen als de intensiteit hoog genoeg is.

Nope, die zijn dan niet effectief voor groei of kracht, zie ze als voorbereidend naar je werksets. Opwarmen doen die eerste sets.
Daarom is 5x5 naar mijn mening ook flauwekul, zeker met erg lang rusten. Alleen je laatste setjes doen er toe maar ook alleen als de intensiteit hoog genoeg is.
Daarom doe ik dus piramide systeem als je dat zo wilt noemen, of ik hou hetzelfde gewicht en ga omlaag in reps, of gewicht gaat omhoog en reps omlaag of gewicht omlaag en reps hetzelfde, zorg er in iedergeval voor dat die 4 sets allevier werksets zijn, anders hoef ik ze ook niet te doen, kan ik ook 5 keer mijn flesje water liften.

Terug
Naar boven