- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En wat heeft dat je gebracht op het podium? Of aan verbetering van je spiermassa? (niet negatief bedoeld, gewoon relevantie)
Nee, da's waar. 60 kg bench is wel erg zwaar inderdaad, dat red ik nooit!Wij trainen niet met die pipogewichten die jij gebruikt.
Nee, da's waar. 60 kg bench is wel erg zwaar inderdaad, dat red ik nooit!
Groot kind...
4x per week fullbody op hoge intensiteit?
Wordt steeds gekker hier.
4x per week fullbody op hoge intensiteit?
Wordt steeds gekker hier.
Als je weet hoe je goed moet autoreguleren kan het zelfs zes keer
4 x kan misschien net aan , maar meer nooit van je leven..jij roept maar watAls je weet hoe je goed moet autoreguleren kan het zelfs zes keer
95% van de sportschool gangers heeft niks met bodybuilding.
En wil je 'succesvol' zijn moet je een grote zakgeld hebben voor je AAS
4 x kan misschien net aan , maar meer nooit van je leven..jij roept maar wat
Ik doe 7xEn 6x per week dezelfde spiergroepen trainen is idd bagger. Zelfs 4x per week is amper goed te doen. Dat werkt alleen goed als je goed dus bent met intensiteit aanpassen en de voeding optimaal in orde hebt.

Fullbody heb ik niet het gevoel dat ik een spoergroep genoeg pak, en om de dag squatten vind ik niet ideaal, ik doe een 3 dagen split, rust en herhalen. Ben naturel, zal ool altijd zo blijven.
Ik snap niet zo goed waarom je je 1rm zou testen voor bijvoorbeeld een bench, en dan met een calculator je gewicht gaat kiezen om op de juiste intensiteit te trainen.
Als ik 4 setjes wil doen van bijvoorbeeld 10/8/6/5 reps dan pak ik een gewicht waar ik van denk dat ik die nodig heb, de ene keer kan ik 5 reps ermee en de andere keer heb ik een kutdag en moet ik lichter pakken. Dan kloppen die percentages ook al niet. Voor mij is intensiteit gewicht x reps.
Als ik maar 3 reps kan is het een hoge intensiteit kan ik er 10 dan is het lager, wat mijn 1rm ook zal zijn.
Wanneer ik wel ga rekenen is als ik cardiovasculair train, dan berekenen ik de hartslagzone en saturatie. En dat is niet uit de lucht gegrepen maar vastgesteld met een ergometrie(maximaaltest) waarbij ze de opname van O2,CO2, bloeddruk, bloedgassen uit aterie meten en hartfilm wordt gemaakt.
Je zwellichaamIk doe 7x
Maar is eigenlijk gewoon een bro split met 24 uur rust (en opnieuw opwarmen) tussen de werk sets.

Oh was gericht op de vergelijking die @AnonyMass ervan maakte.
Als ik 30 squats doe of 20 lateral raises denk ik na een setje of 3 toch wel van "kill me plz".
Ik heb nu 2 jaar full body getraind en ga nu een soort van split proberen. Niet elke fullbody vraagt om 3x per week squaten trouwens, kijk maar eens naar schema's als Greyskull LP.
Niemand loopt ook constant met een calculator in het rond om wekelijks zijn 1RM te testen, dat is al meerdere keren gezegd ook. Maar wat je (zeker als natty) zoekt is de meest ideale zone om massa en kracht op te bouwen en dat is volgens velen toch in de 70-80% range van je 1RM (beter wat lager starten om zo lang mogelijk progressive overload te kunnen volhouden). Het aantal reps kun je lang over discussiëren, maar over het algemeen wordt bij een intensiteit van rond de 80% vaak een reprange van 3 tot 6 aangehouden. Dat hoeft niet eens zo heel ingewikkeld te zijn, als je bijvoorbeeld een gewicht kies dat je 4 keer kan en niet meer dan 6 keer, dan zit je eigenlijk al in de goede richting. Als je maar genoeg werksets maakt in die zone is het ook helemaal niet nodig om bijvoorbeeld 10 of 12 reppers te moeten maken. Zodra je bijvoorbeeld 3 sets van 6 kunt, verhoog je het gewicht.
Ik zal niet zeggen dat het DE manier is, maar het is een manier die werkt. En tja, kutdagen hebben we allemaal wel eens. Soms is het even doorbijten en andere keren moet je tijdelijk wat gas terug nemen, maar het zal nooit zo kut zijn dat je geheel buiten die zone valt en anders kun je de training waarschijnlijk beter gewoon skippen (bij griep etc.).