- Waardering
- 34.342
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Bcaa is geld weg gooien.Hallo allemaal,
bij deze wil ik uit interesse (en verveling) graag mijn progressie hierop bijhouden en met jullie delen. Ik train middels 4 jaar (waarvan 3 jaar aanvullend op voetbal, slechts één jaar enkel bb), ben 18 jaar, 182cm, 89 kilo en schat zo rond de 15-17% vet. Momenteel zit ik op 3800 kcal en dit is de laatste maand van mijn bulkperiode.
Ik ben erg geïnteresseerd geraakt in bb-wedstrijden en hoop dan ook zelf hier ooit aan mee te kunnen doen. Mijn trainingen zijn gebaseerd op een principe van John Meadows: The brutality of Mountaindog training (echt een aanrader om te lezen!).
Ik zal hieronder mijn training- en voedingsschema delen. Voor de mensen (van wie ik weet dat ze gaan komen) die zeggen: 'Waar zijn je squat, bench en deadlift'?, of 'dit is puur overtraining, teveel volume'... Ik merk dat ik op deze manier de afgelopen maanden enorm veel progressie heb geboekt (zowel in fysieke zin op kracht, intensiteit en spiercontracties, als in mentale zin op energie en motivatie). Ik sta zeker open voor verbeteringen en/of hulp, maar dan wel graag met onderbouwing.
De bestanden voor mijn training en voeding zijn bijgevoegd.
Ik track enkele van mijn oefeningen in de 6 - 8 rep range: DB press, RDL, rack pull, machine squat en BB military press. Overigens begint elke training met 15 min cardio (stairmaster of incline loopband - 150kcal verbrand ongeveer).
Qua supplementie gebruik ik: multivitaminepil, preworkout, creatine, whey, BCAA en omega-3.
Voorderest heb ik niet zoveel toe te voegen. Ik zal geregeld hierop kijken en posten in de hoop dat anderen dit interessant vinden en wellicht toevoegingen voor mij hebben.

Neen hoor geen discussiepunt.Discussiepuntje die in de nabije toekomst niet opgelost gaat worden denk ik![]()
Neen hoor geen discussiepunt.
Niet volgens de info die er nu is.
Wie weet achterhaald. Wie weet zijn er nu ook studies die wat anders zeggen.Ik heb onderzoeken gezien waarbij BCAA gebruik gelinkt wordt aan de preventie van muscle loss maar goed. Bedankt voor je input in ieder geval.
Als je John Meadows volgt, moet je weten dat hij ook tegen bcaa is.
Hij zegt dat je alle aminozuren nodig hebt icm de juiste carbs als intra workout.

Let wel op....volgens John moet je ook de juiste carbs (weet niet precies welke) erbij nemen.
Hij heeft zelf een intra workout gemaakt, maar is niet verkrijgbaar in de NLse webshops.

)