Fitness Seller

5 Worst exercises ??

Niet worst, wel blessuregevoelig een aantal.

Hij heeft zeker een punt, helemaal bij behind the neck press en de upright row. Slechte oefeningen altijd al gevonden. Ben het alleen niet eens met de fly.

Er zijn geen slechte oefeningen, alleen slechte lichamen...

Wat de schouder oefeningen betreft kan ik me hier wel in vinden, ik doe ze om deze redenen ook nooit meer.
Flys en leg extensions vind ik toch wel heel fijn.

Heb het filmpje niet gezien maar verwacht dat het van Athlean-X is, Jef Cavaliere?

Hij heeft zeker een punt, deze oefeningen zijn blessuregevoelig als je ze met heel veel gewicht probeert te doen.
En als je geblesseerd bent, kun je niet trainen en ga je achteruit ipv vooruit.

Heb al heel veel filmpjes van hem bekeken en meestal klopt het wel.

Voor de upright row en behind the neck press heeft hij gelijk. De andere 3 vind ik persoonlijk goed, mits je ze juist uitvoert(wat bij elke oefening zo is ..).
Deze oefening zijn als je ze zwaar pakt allemaal wat blessure gevoelig, maar daarom niet slecht op lager gewicht.

De upright row op een brede grip pakken is een stuk minder blessuregevoelig dan een smalle grip btw.

Hangt toch vooral af van uitvoering. Zo kan je elke oefening slecht uitvoeren en dan de oefening slecht noemen.

Ik denk dat ik het filmpje meteen weggeklikt heb toen ik zag dat het van athlean-x is.

Wat een onzin filmpje, als je dit allemaal moet geloven hoef je niets meer te doen

tja deels wel eens dat ze meer blessure gevoelig zijn, maar aan de andere kant is het ook weer persoonlijk.

leg extensions is zelfde verhaal als skull crushers, sommige mensen hebben nooit problemen en anderen krijgen met warmup weight al last.

Eens met allemaal.

Waarom klinkt dit dom? Wat ik hiermee wil zeggen is dat er zo vaak gezegd wordt van een oefening dat het slecht voor je is, terwijl het 99 van de 100 keer aan de uitvoering ligt en die andere % ligt aan het lichaam van degene die de uitvoering doet. Als je bv een ontzettend holle rug hebt, dan is de rollout niet de beste keus om te doen, doch heel vaak hoor je dat je deze oefening niet moet doen, omdat het slecht voor je zou zijn. Zelfde met goodmornings, die man in het filmpje zegt dat deze oefening naar het 'ijzerkerkhof' verbannen moet worden, terwijl hij in hetzelfde filmpje zegt dat mensen die niet de vereiste 'thoracic extension' hebben deze oefening niet zouden moeten doen. Een lichaam dat niet in staat is een oefening op een correcte wijze uit te voeren maakt niet de oefening slecht.

Terug
Naar boven