Fitness Seller

5x5 schema

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nick7203

Cool Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Berichten
179
Waardering
17
Lengte
1m74
Massa
53kg
Hoi,

Ik als 15 jarige ben nu 2 weken bezig met een 5x5 schema. Ik ben 173cm en 53 kilo. Mijn doel is om een wat voller lichaam te krijgen en ongeveer 65 kilo te zijn. Omdat ik een moeilijke eter ben overweeg ik een weight gainer om aan te komen (ik weet dat je die zelf kan maken maar omdat ik een beginner ben en geen blender heb koop ik er een) ik ben van plan iedere week een foto te posten om mijn voortgang bij te houden (ivm verjaardag stuur ik er morgen 1) omdat mijn conditie niet goed is ga Ik aan het einde van de training 10 minuten hardlopen op de loopband.
ik doe nu:

Squat: 35 kilo
Bench press: 27,5 kilo
Deadlift: 27,5 kilo
Shoulder press: 12,5 kilo
Barbell row: 27,5 kilo
Hardlopen: 1.66 km
 
Heb je helemaal geen blender voor nodig. Havermoutpoeder,whey,olijfolie en melk. Voila.

En deze is beter dan veel van kant en klare weightgainers imo.
 
Als ik deze dingen apart koop ben ik meer kwijt dan als ik een standaard koop. Ik heb dan wel meer maar om het uit te proberen koop ik eerst een standaard.
 
Hoi,

Ik als 15 jarige ben nu 2 weken bezig met een 5x5 schema. Ik ben 173cm en 53 kilo. Mijn doel is om een wat voller lichaam te krijgen en ongeveer 65 kilo te zijn. Omdat ik een moeilijke eter ben overweeg ik een weight gainer om aan te komen (ik weet dat je die zelf kan maken maar omdat ik een beginner ben en geen blender heb koop ik er een) ik ben van plan iedere week een foto te posten om mijn voortgang bij te houden (ivm verjaardag stuur ik er morgen 1) omdat mijn conditie niet goed is ga Ik aan het einde van de training 10 minuten hardlopen op de loopband.
ik doe nu:

Squat: 35 kilo
Bench press: 27,5 kilo
Deadlift: 27,5 kilo
Shoulder press: 12,5 kilo
Barbell row: 27,5 kilo
Hardlopen: 1.66 km

Goed dat je aan de slag gaat!
Paar bekers vette chocomel komt iedereen van aan mocht je meer kcal nodig hebben, maar advies is wel om gewoon op karakter te beginnen met goed eten en minstens 4x per dag... liefst uitbouwen, maar eerst maar eens een normaal eetpatroon :p
Daarnaast moet je wel goed op je uitvoering gaan letten denk ik...
Deadlift en row evenveel en squat stuk hoger dan deadlift is een bijzondere verhouding, nu ben je pas net begonnen, maar techniek moet je noet verkeerd aanleren :)
 
Als ik deze dingen apart koop ben ik meer kwijt dan als ik een standaard koop. Ik heb dan wel meer maar om het uit te proberen koop ik eerst een standaard.

1 kg havermout kost 3 of 4 euro ofzo. whey heb je ook al goedkoop. en olijfolie kost ook niks.

Gesuikerde rommel zal wel goedkoper zijn ja.
 
Dat ik met deadlift lager zit komt omdat ik met een lager gewicht ben begonnen en 3 keer per week squat en dan iedere keer 2, 5 kilo per keer erbij doe. De uitvoering doe ik wel goed. Ik vraag het regelmatig aan medesporters en heb geen klachten.
 
Dat ik met deadlift lager zit komt omdat ik met een lager gewicht ben begonnen en 3 keer per week squat en dan iedere keer 2, 5 kilo per keer erbij doe. De uitvoering doe ik wel goed. Ik vraag het regelmatig aan medesporters en heb geen klachten.

Dit wil niks zeggen.
 
Ik heb het gewicht nog nooit moeten verlagen. Het komt door de gewichten waarmee ik gestart ben. Of ik het helemaal goed doe weet ik niet maar ik ga er van uit dat onze sportinstructeur en medesporters er wel verstand van hebben.
 
Ik heb het gewicht nog nooit moeten verlagen. Het komt door de gewichten waarmee ik gestart ben. Of ik het helemaal goed doe weet ik niet maar ik ga er van uit dat onze sportinstructeur en medesporters er wel verstand van hebben.

Daar zou ik toch niet automatisch vanuit gaan. Wat ik al gezien en gehoord heb van instructeurs en al zeker van de doorsnee sportschoolbezoeker.
 
Daar zou ik toch niet automatisch vanuit gaan. Wat ik al gezien en gehoord heb van instructeurs en al zeker van de doorsnee sportschoolbezoeker.
Natuurlijk moet je altijd kritisch blijven en zeker niet in alle gyms krijg je goede en kloppende feedback, maar je moet ook realistisch zijn...
ik ben allang blij dat nick7203 wel mensen mee laat kijken en om feedback vraagt...
Kunnen wel alles wat iedereen doet hier afzeiken, maar hoeveel meer kan je van een beginner verwachten? (Video's om vorm te checken online zetten is ook nogal wat)
 
Ik heb net weight gainer van xxl nutrition besteld. Ik eet nu ongeveer 3500 koolhydraten per dag dus het moet goed komen. Ik zal morgen foto's van hoe ik er nu uit zie plaatsen.
 
Ik heb net weight gainer van xxl nutrition besteld. Ik eet nu ongeveer 3500 koolhydraten per dag dus het moet goed komen. Ik zal morgen foto's van hoe ik er nu uit zie plaatsen.

ik zou eerst mn dieet eens onder de loep nemen. posten en laten bekijken.

met uw stats en dan 3500 kcals. denk dat je veel vetgains gaat maken.

Wat is uw onderhoud?
 
Ik heb net weight gainer van xxl nutrition besteld. Ik eet nu ongeveer 3500 koolhydraten per dag dus het moet goed komen. Ik zal morgen foto's van hoe ik er nu uit zie plaatsen.

Heb je ook je kcal behoefte uitgerekend? 3500 is behoorlijk voor jou lengte en gewicht... aankomen en boven onderhoud eten is goed... maar wellicht is dit iets te ver boven onderhoud :)
 
Natuurlijk moet je altijd kritisch blijven en zeker niet in alle gyms krijg je goede en kloppende feedback, maar je moet ook realistisch zijn...
ik ben allang blij dat nick7203 wel mensen mee laat kijken en om feedback vraagt...
Kunnen wel alles wat iedereen doet hier afzeiken, maar hoeveel meer kan je van een beginner verwachten? (Video's om vorm te checken online zetten is ook nogal wat)

ik zeik niemand af. Maar weet dat je voor vorm checks meestal niet bij de doorsnee gym bezoeker moet zijn.

zelfs vaak niet bij instructeurs....tenen niet voorbij de knieen,niet te diep squaten....en nog meer van deze adviezen.
 
Als ik deze dingen apart koop ben ik meer kwijt dan als ik een standaard koop. Ik heb dan wel meer maar om het uit te proberen koop ik eerst een standaard.
Ik denk dat je je hier vergist, hoogstens is het zo dat je eenmalige uitgave lager is.

Als je alles los koopt dan ben je uiteindelijk echt voordeliger uit.

Voor havermoutpoeder, rijstpoeder en whey heb je aan een shakebeker voldoende.

Waarschijnlijk zal je met een keer extra opscheppen of een extra boterham ook al een eind komen, gesteld dat je voldoende eiwitten en vetten binnenkrijgt.

Hoe dan ook: Welkom en succes!!!
 
3500 klinkt veel maar ik eet normaal 3000 zonder aan te komen en meer eten lukt gewoon niet.
 
Op de weight gainer na is dit wat ik normaal eet.

Screenshot_20181020-222716.jpg


Screenshot_20181020-222725.jpg


Screenshot_20181020-222737.jpg


Screenshot_20181020-222743.jpg
 
Goed kijken naar wat je wanneer eet wil ook weleens helpen :) hoe is verdeling e/k/, maaltijden per dag?
 
Precies als op de foto
 
De tips als tenen niet voorbij knieen heb ik gelukkig nog nooit gehad. Wij hebben volgens mij wel een goede sportinstructeur.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven