Fitness Seller

5X5 stronglifts vraagje

Bezoekers in dit topic

lilkiller

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
25
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
63kg
Vetpercentage
17%
Hey

Ik wil binnenkort beginnen met 5x5 stronglifts maar heb wel mijn twijfels erover. ik wil graag ripped worden maar ik hoor juist van anderen dat je door stronglifts groter word wat ik juist niet wil worden.

leden van de forum hebben me aanbevolen om met stronglifts te beginnen btw. dus is er iemand die er al ervaring mee heeft en me er wat goede dingen over kan vertellen?
 
ripped worden zonder groter te worden? wat is dan je doel? 1m62, 6% BF, en iets van 55kg overhouden?

Stronglifts is gericht op het vergroten van je kracht, natuurlijk win je hier ook wel iets massa mee, maar de focus licht op kracht... is prima schema om mee te beginnen, zeker omdat je kwa kracht zeer goede gains kan maken

Niet groter en wel ripped worden neem ik dan maar aan dat je bedoeld lager in BF%, want als je meer spieren wilt, moet je trainen voor massa=groter worden... maargoed, lager BF% betekend voedingsschema (en cutten) en cardio...

btw, ofwel ik begrijp je verhaal compleet verkeerd, ofwel je hebt vrij bijzondere doelstellingen voor op een BB forum;)
either way, verklaar u nader, wie weet kan ik je dan helpen:P
 
hehehe sorry moest wat specifieker zijn met wat ik wou :P

Met niet al te groot worden bedoelde ik eigenlijk een bodybuilder type met grote armen etc. Ik begin binnenkort aan modellenwerk en moet daarvoor wat meer ripped worden door wat BF te verliezen. Dus ja ik wil wel spieren kweken maar dan niet echt al te groot dat ik armen van 1 meter breed krijg :P

Hopelijk heb ik het nu wel iets beter uitgelegd
 
hehehe sorry moest wat specifieker zijn met wat ik wou :P

Met niet al te groot worden bedoelde ik eigenlijk een bodybuilder type met grote armen etc. Ik begin binnenkort aan modellenwerk en moet daarvoor wat meer ripped worden door wat BF te verliezen. Dus ja ik wil wel spieren kweken maar dan niet echt al te groot dat ik armen van 1 meter breed krijg :P

Hopelijk heb ik het nu wel iets beter uitgelegd
Haha gozer, wees maar niet bang dat je een monster gaat worden. Voor een estetisch lichaam is het ook balangrijk dat je een goeie basis kracht/massa hebt, hierdoor krijg je ook mooiere, natuurlijkere verhoudingen. En zie je er ook bij modellen werk mannelijker en professioneler uit. Met jouw gewicht moet je nog heeeeel lang trainen en heeel veel eten wil je 'bodybuilder' groot worden. Alleen als je 'ripped' bent met een te laag gewicht ben je eerder een skelet dan een model.
 
Ik zou gewoon stronglifts doen. Je gaat echt niet groot worden als je dit niet wilt, en BF verliezen kan door alle sporten. Dus volgens mij zit je met stronglifts goed. Ik heb het ook gedaan en ben er tevreden over. Ben 10kg bijgekomen, maar alleen omdat ik meer at. Wil je hetzelfde gewicht blijven dan moet je blijven eten zoals je nu eet. Maar als je blijft trainen moet je er niet van verschieten dat je toch gaat bijkomen, integendeel ik zou het je zelfs aanraden. Als het geleidelijk aan is zal het toch geen vet zijn en zal je BF ongeveer gelijk blijven.
 
Waarom zijn beginners toch altijd zo bang dat ze veel te breed worden, alsof dat zo makkelijk is.
 
Back
Naar boven