Fitness Seller

7 dagen p/w trainen!!!

VM1

Cool Novice
Waardering
0
He allemaal,

Laatst raakte ik in gesprek met iemand die ik nogal vaak zie in de sportschool. Omdat ik zelf 4 tot 5 keer in de week train zie je nogal vaak dezelfde gezichten, dus zodoende. Hij vertelde dat hij maar liefst 7 keer per week (ELKE DAG!!!) traint. Ook vertelde hij de opleiding "fitnesstrainer A" en dacht ook "B" te hebben gedaan. Dan moet je toch zeker wel weten dat 7 dagen echt niet extra goed is t.o.v. 4 of 5 dagen. Of kan 7 dagen wel.
Aangezien hij al kapot gaat bij een dumbbell bicepscurl van 9 kg (8x). en zegt al lang aan fitness te doen geloof ik toch dat ie niet echt goed bezig is.

Groetjes!!!

Kan wel, je zenuwstelsel krijgt alleen weinig rust met als gevolg dat je niet optimaal kan groeien. Beste is toch wel 4 a 5 keer voor de meesten.

mijn neef gaat 7dagen trainen dachtik en die is huge :rolleyes:
i dunno..
hier raden ze het altijd af dusja :D

Hmm, je kan zoiets wel opbouwen en uiteindelijk een tijdje elke dag trainen, maar volgens mij moet je wel enige vorm van rust/deloading toepassen om overtraining te voorkomen.

Ik ken dat soort mensen. Ja train 7 dagen per week. Vaak bijv 2 keer rug in de week ofzo. Zijn vaak ook nog is mensen die licht trainen. Weinig echte maximum setjes. Ze hebben vaak volgende dag weinig last van spierpijn ook nog is(kweet dat dat persoonlijk is)en trainen vrolijk door elke dag en maar zeggen dat andere mensen in de sportschool die wel groeien gebruiken ;)

Maar ik zal zeggen probeer het uit. Schema's van 3 dagen,4 dagen,5 dagen etc.Veel mensen komen vragen wat goed is. Maar sommige die reageren onwijs goed op 3 dagen en andere weer op 5 dagen. Zorg ieder geval voor dat elke training een echte training waard is. En niet het verhaaltje van: nee deze oef doe ik even rustig,zodat ik de voglende oef nog energie heb.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
haazebr zei:
Ik ken dat soort mensen. Ja train 7 dagen per week. Vaak bijv 2 keer rug in de week ofzo. Zijn vaak ook nog is mensen die licht trainen. Weinig echte maximum setjes. Ze hebben vaak volgende dag weinig last van spierpijn ook nog is(kweet dat dat persoonlijk is)en trainen vrolijk door elke dag en maar zeggen dat andere mensen in de sportschool die wel groeien gebruiken ;)

Ja precies...

het is misschien niet optimaal, maar kan wel... ook als je rekening houdt met diverse factoren, zoals voeding/lichte trainingen afwisselen met zwaardere etc.

Ik zie het zo: groeien kan ook met VEEL minder. Aangezien ik train op resultaat, besteed ik het liefst zo min mogelijk tijd aan trainen.

Waarom zou dat niet kunnen, als je dezelfde volume doet, maar dan verdeeld over 7 dagen, is de belasting voor je CZS toch hetzelfde ? 20 minuutjes per training en je bent klaar.

Niet dat ik het iets vind (zelfs onze lieve Heer had nog een rustdag), Als hij nou op kracht zou trainen, dan kon'ie wel 2 maal per dag trainen, maar dat lijkt me met 9 kilo DB curls ook niet echt het geval....

wazzup zei:
Waarom zou dat niet kunnen, als je dezelfde volume doet, maar dan verdeeld over 7 dagen, is de belasting voor je CZS toch hetzelfde ? 20 minuutjes per training en je bent klaar.

Niet dat ik het iets vind (zelfs onze lieve Heer had nog een rustdag), Als hij nou op kracht zou trainen, dan kon'ie wel 2 maal per dag trainen, maar dat lijkt me met 9 kilo DB curls ook niet echt het geval....

Jonge...deze man waar ik het over heb gaat niet 20 minuutjes per dag. eerder één tot anderhalf uur. Hij pakt steeds 2 spiergroepen zegt ie.
Ik blijf erbij dat het een loser is! ;)

Als je 7 dagen per week traint en groeit moet je zekerweten gebruiken, kan je lichaam echt niet aan gewoon.

7 dagen in de week ??? , tja je moet er maar zin in hebben. Ik weet trouwens niet hoe lang hij traint, maar als hij al kapot gaat aan Dumbbell Curl van 9 kilo, dan maakt ie niet veel gains denk ik. Ik train nu 2,5 maand thuis, begon met 5 kilo curl en ik zit nu al op 12 kilo en train 3 keer in de week, 45 minuten lang per keer. Maargoed, het zal wel per persoon verschillend zijn...

afrader

Ik train 4 dagen per week.
grote spiergroepen 4 oefeningen 3 setjes kleine spiergroepen 3 oefeningen keer 3 setjes.

En keihard trainen, gewoon de beuk erin.

Met het motto:

Pijn is fijn en bloed moet.

Niet 6 a 7 dagen per week in de sportschool rondhangen en praatjes maken en koffie drinken, dat soort gasten zijn er genoeg.

kapot op 9kg dumbbell curl??
dan ben je inderdaad nog niet zolang bezig lijkt me.

of hij moet met 1 kg begonnen zijn

KRZA zei:

`

Das juist het leuke...hij zegt het al een hele tijd te doen. Hij loopt er ook heel fanatiek bij...handschoentjes aan, zo'n leren band om zijn middel ... je weet wel. En maar geloven dat het goed is wat ie doet.

KRZA zei:

De mooie dames bij mijn sportschool slaan zelfs 50 reps eruit met 9kg dumbbells :D

Ik train zelf 6 keer in de week en groei best wel hoor.
Ik splits gewoon verder op, en ik train niet meer als 30-45 minuten per sessie.
Maximaal elke spiergroep 1x per week, om de 8 weken, rustweek, en nooit last van overtraining.

7 keer per week heeft echt geen zin. die kerel is idd verkeerd bezig

Men groeit als men rust...als je 7 dagen per week traint dan rust je niet erg veel...dus...

Centaur zei:
Men groeit als men rust...als je 7 dagen per week traint dan rust je niet erg veel...dus...

Inderdaad, men groeit als men rust. Als hij elke dag een uur gaat trainen heeft ie nog 23 uur per dag om te groeien.

Je moet naar het trainingsvolume en de intensiteit kijken, niet naar de dagen.

Terug
Naar boven