XXL Nutrition

7 vragen over motivatieproblemen op, wie wilt mij helpen deze in te vullen?

Clein

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Waardering
127
Lengte
1m50
Massa
150kg
Vetpercentage
hallo mensen,

ik moet voor mijn studie een kort verslag schrijven over motivatieproblemen. dit moet morgen al ingeleverd worden en ik ben er vrij laat mee hehe, hoe dubbel:).
ik heb dus maar wat vragen uit de losse mouw geschud en op papier gezet, dus hou er rekening mee dat er niet echt een logische opbouw in de vragen zit. verder dan deze vragen kan ik op dit moment niet komen, dus als jullie eventuele ideeen hebben....graag!!!

het enige wat ik wil vragen is om deze 7 vragen zo duidelijk en serieus mogelijk te beantwoorden. ik heb 3 interviewverslagen nodig, dus dat valt wel mee. ik ben jullie zeer dankbaar als jullie deze onderstaande vragen zouden willen beantwoorden.

vragen:

1. hangt jouw motivatie af van je studie- of werkomgeving?
2. welke factoren moeten aanwezig zijn of hoe zorg jij ervoor om gemotiveerd blijven?
3. denk je dat samenwerkend studeren een oplossing is? En waarom denk je dat?
4. denk je dat motivatieproblemen een karaktereigenschap is?
5. welke signalen herken jij bij motivatieproblemen?
6. heb jij wel eens te kampen gehad met motivatieproblemen? Hoe ging je hiermee om?
7. hoe los jij motivatieproblemen op?

karma natuurlijk voor duidelijke (en uitgebreide) antwoorden:)

zo, nu maar weer verder met het maken van mijn portfolio....druk druk druk.:(

eerst karma ! :D

hee vooruit zolang je maat niet die gene op je avatar achter na gaat;) en je best doet
vragen:

ja een goede basis is het begin
2. welke factoren moeten aanwezig zijn of hoe zorg jij ervoor om gemotiveerd blijven?
rust disipline vooruitzicht en resultaat
nee motivatie is aanstekelijk , andersom juist onmitiverend
nee
lusteloos iemand snel opgeven
6. heb jij wel eens te kampen gehad met motivatieproblemen? Hoe ging je hiermee om?
elke training ;) maar dan kijk ik naar de resultaten en daar ga ik
filmpjes op you tube kijke

owja karmaaa;)?

1. Zeker weten, in een rotomgeving kan je echt niet werken en ga je er ook met tegenzin mee bezig.
2. Als ik aan het studeren ben moet ik er zeker muziek bij hebben anders word ik te snel afgeleid.
3. Praktijkopdrachten kan handig zijn als je die samen doet, maar dan moet wel iedereen evenveel werk doen. Als er 1 niks uitvreet krijg je weer een nare sfeer in de groep en dan is er ook niemand echt gemotiveerd meer.
4. Nee, lijkt me niet echt een karaktereigenschap. Ik denk dat iedereen wel dingen heeft waarvoor hij/zij compleet niet gemotiveerd is.
5. Welke signalen? Uitstellen! Alles maar doen om daar maar niet mee bezig te hoeven.
6. Jawel, op mijn studie en werk allebei wel gehad. Maar gewoon doorzetten en ervoor gaan, je zal wel moeten.
7. Zie 6. Er gewoon voor gaan, zorgen dat je iets leuks gaat doen als je klaar bent wil ook goed helpen!

Ik heb het idee dat je zelf geen motivatie hebt om iets te doen en dat je hier gaat vragen wat je probleem kan zijn.

hallo mensen,

ik moet voor mijn studie een kort verslag schrijven over motivatieproblemen. dit moet morgen al ingeleverd worden en ik ben er vrij laat mee hehe, hoe dubbel:).
ik heb dus maar wat vragen uit de losse mouw geschud en op papier gezet, dus hou er rekening mee dat er niet echt een logische opbouw in de vragen zit. verder dan deze vragen kan ik op dit moment niet komen, dus als jullie eventuele ideeen hebben....graag!!!

het enige wat ik wil vragen is om deze 7 vragen zo duidelijk en serieus mogelijk te beantwoorden. ik heb 3 interviewverslagen nodig, dus dat valt wel mee. ik ben jullie zeer dankbaar als jullie deze onderstaande vragen zouden willen beantwoorden.

vragen:

Ja. mooi weer of mooie vrouwen om me heen doen de motivatie om te studeren c.q werken flink dalen.
Het doel van het werk/studie. Ik moet er wel zekere mate van plezier aan beleven. het mag niet allemaal taaie kost zijn.
Ja en nee. Ja omdat je zo afspraken maakt en het niet zomaar kunt laten sloffen, wil je de anderen niet in de problemen brengen.
Nee hoeft niet de oplossing te zijn omdat je uiteindelijk toch ook zelf verantwoording krijgt voor zaken.
Karakter is een combi van innerlijke eigenschappen. Als 1 van je eigenschappen is dat je veel zaken laat sloffen omdat je jezelf er niet toe kunt zetten dan kan dat idd.
Er is geen vertrouwen in het eindresultaat
Ja als het mooi weer was en je moest toch een saaie les nederlands literatuur volgen :yawn:
Door te focussen op het eindresultaat.

karma natuurlijk voor duidelijke (en uitgebreide) antwoorden:)

suc6 :cool:

vragen:

1) Ja zeker. Als mensen om mij heen gemotiveerd zijn ben ik dat ook.
2)Het beste is altijd als het dis iets is wat ik leuk vind.
3)Ik weet het niet. De kans dat je afgeleid word is dan een stuk groter.
4)Gedeeltelijk wel ja. Maar ik ben van mening dat je het je zelf ook aan kan
leren.
5)uitstellen van het werk dat gedaan moet worden.
6)Ik heb het vrij vaak met schoolwerk. Gelukkig komt het meestal (op het laatste moment) nog in orde.
7)Ligt er heel erg aan waar het over gaat.
Bij training bv kan je filmpjes kijken of op dbb surfen.
Bij schoolwerk moet je gewoon door de zuure appel heen bijtem.

Heb je er al genoeg? Anders wil ik ook wel helpen;)

Ik weet niet in hoeverre jou vragen betrekking hebben op bodybuilding? Of is het meer over motivatieproblemen in het algemeen? IIg ik heb het maar over krachtraining/bodybuilding gehad

vragen:

Ja, mijn algemene stemming bepaalt ook mijn trainingsmotivatie. Vaak is dit overigens positief: wanneer ik chagarijnig ben is het heerlijk om te trainen-> verstand op nul, niets zeggen, alleen jij en het gewicht. Die woede/agressie geven mij een goede focus. Wanneer ik me zeer goed voel, is mijn motivatie ook goed voor in de gym. Wanneer ik moe ben is de motivatie om te gaan ver te zoeken. Echter wanneer ik eenmaal in de gym ben, komt de zin altijd wel.
Progressie, zowel in massa maar vooral in kracht.
Neen, voor mij werkt dat niet. Voor sommige problemen die je tegenkomt in de studie is het fijn, maar om puur me te concentreren op het leren heb ik het nodig dat er geen afleiding is.
Er is denk ik zekere enige correlatie met doorzettingsvermogen en motivatie. Als jij een echte doorbijter bent zal je waarschijnlijk vaker gemotiveerd en meer gemotiveerd zijn. Echter IEDEREEN heeft af en toe een dip.
Ik had het bijvoorbeeld 2 weken terug. Ik had er schijtgenoeg van om redelijk obsessief bezig te zijn. Signalen zijn vooral een bepaalde lethargie/apathie, gewoon geen fut en energie hebben, je totaal niet meer interesseren in de gym/uiterlijk/kracht etc.
Zoals antwoord in vorige vraag: tot twee weken toe had ik motivatieproblemen. Heb echter even wat zelfreflectie gedaan: wat zijn me doelen wat wil ik (nog) bereiken, hoe zie ik mezelf over een jaar, maakt dit me gelukkig? Hoe zou ik zijn als ik niet deed wat ik nu deed. Vervolgens heb ik wat leuke artikelen gelezen over krachttraining in context met de normale maatschappij/ mensen die niet aan bodybuilding/krachttraining doen, verder wat filmpjes bekeken, en mijn trainingsschema 100% omgegooid. Verder heb ik mezelf even vervloekt voor vuile fagot.
Zie bovenstaand antwoord

• Topic Starter Topic Starter
Okay :) Ik heb er zelf ook weleens last van :p (wie niet :rolleyes:)

@ malden, meiscream, shutter, michaelsmink en Ano_1984_7....thanks voor jullie bijdrage!!

karma volgt:)

Maar goed, een verslag maken over motivatieproblemen en dat ook nog eens morgen moeten inleveren is natuurlijk een beetje dubieus.

hallo

@shutter; ik moet eerst nog wat verdelen bla bla bla...

geef mij eerst dan

ja, hoe netter het is hoe beter ik kan werken(huiswerk enzo)

progressie

het is misschien leuker, maar als de ander wat klooit werkt het niet

verschilt per situatie

uitstellen

6. heb jij wel eens te kampen gehad met motivatieproblemen? Hoe ging je hiermee
om?
altijd met schoolwerk, niet doen of uitstellen.......
Door iets anders te doen...

Karma voor mij?

vragen:

1) ja zeker, als ik leuke mensen om me heen heb, die me kunnen helpen, of ik kan hun helpen, is dat zeker motiverend ja!
2) leuk werk/studie, niet alleen maar saaie onderwerpen (ook eigen onderzoeken zijn erg motiverend vind ik persoonlijk)
3) is sommige opzichten. Werkstukken enzo moet je zelf doen, want dan zie je vaak dat 1 iemand al het werk doet..Samen studeren aan de hand van boeken enzo vind ik wel een goede optie, aangezien je samen altijd meer weet als alleen!
4) nee, een gebrek aan motiverende omstandigheden
5) geen zin om iets te doen, proberen iets snel af te raggen
6) jazeker..vaak ragde ik het zo af, dat ik net een voldoende kreeg en zodat ik het alsnog snel en op tijd in kon leveren
7) of NIET, of door na te gaan wat ik er later aan heb als ik me er nu WEL ff voor inzit..

Terug
Naar boven