XXL Nutrition

7 vragen over motivatieproblemen op, wie wilt mij helpen deze in te vullen?

• Topic Starter Topic Starter
ff voor de duidelijkheid; het is studie of werk gerelateerd, dus heeft ff niks met trainen te maken

schiet op met die karma

huntelaat en terror, thanks gasten..karma komt ellaan:D

@pat21 zet het neer dan en wel goed he:D

1. hangt jouw motivatie af van je studie- of werkomgeving?
2. welke factoren moeten aanwezig zijn of hoe zorg jij ervoor om gemotiveerd blijven?
3. denk je dat samenwerkend studeren een oplossing is? En waarom denk je dat?
4. denk je dat motivatieproblemen een karaktereigenschap is?
5. welke signalen herken jij bij motivatieproblemen?
6. heb jij wel eens te kampen gehad met motivatieproblemen? Hoe ging je hiermee om?
7. hoe los jij motivatieproblemen op?

1. Ja, als ik in een rottige omgeving zit, kan ik sowieso niet goed leren.
2. Goed uitgerust, geen sociale problemen enz.
3. Ja, dat denk ik wel. Je leert erdoor goed samen te werken, en te overleggen. Het moet overigens niet de bedoeling zijn dat iemand niks doet. Want dan krijg je irritaties.
4. Ja, sommigen zijn heel erg positief aangelegd, de anderen niet, en zullen ook eerder gedreven zijn iets te gaan doen/ondernemen
5. Dom voor je uit lopen staren, al een half uur in je hoofd hebben dat je iets wilt doen, maar echt totaal geen fl**ker uitvoerd.
6. Ja, ik was bijna gezakt naar Havo vanwege de lage motivatie.
7. Goed gesprek met ouders wil wel helpen, of met mentor/mentrix. Goeie nachtrust kan ook goed helpen, en een lekkere vriendin

Hopelijk heb je hier iets aan:)

Motivatie

1. hangt jouw motivatie af van je studie- of werkomgeving?
Ja absoluut. Zit ik niet lekker in mijn vel dan gaat sporten ook nergens over.

2. welke factoren moeten aanwezig zijn of hoe zorg jij ervoor om gemotiveerd blijven?
Rust, regelmaat, dingen die lopen zoals ze moeten lopen.

3. denk je dat samenwerkend studeren een oplossing is? En waarom denk je dat? Geen idee, ik heb al een vaste baan.

4. denk je dat motivatieproblemen een karaktereigenschap is?
Ik denk wel dat dat met de aard van het beestje te maken heeft ja.

5. welke signalen herken jij bij motivatieproblemen?
Ik vermijd dingen, stel dingen uit, moet nog veel andere dingen doen, ben te moe (lui) etc etc

6. heb jij wel eens te kampen gehad met motivatieproblemen? Hoe ging je hiermee om?
Met enige regelmaat ja. Ik heb dan iemand nodig die mij motiveerd of kan triggeren. Gelukkig lukt dat over het algemaal dan wel prima.

7. hoe los jij motivatieproblemen op?
Door terug te vallen of iemand anders. Of ik denk, ach nou, volgende keer beter dan maar.

Graag gedaan, hoop dat je er iets mee kan.

bedankt leaf, en mike thanks voor het aanpassen. ik heb nu wel voldoende info. ben blij dat er ook dames hebben gereageerd:), misschien dat er een eventueel verschil in zit.

Terug
Naar boven