MuscleMeat

8000 kals per dag;)

Bezoekers in dit topic

steebz

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
30 jul 2004
Berichten
622
Waardering
4
heeft t nut om je bulkdieet af en toe te verhogen? Dus bijvoorbeeld naar 6000 of 8000 kalorien? Ik heb gehoord dat als je dit bijvoorbeeld 1 keer per week doet, je hierdoor extra spiermassa pakt.
 
Tuurlijk heeft dit nut, de vraag blijft alleen, hoe wil je dit naar binnen werken?

Als je het weet, stuur me maar een PM. ;)
 
alles mixen en injecteren via een baxter? ;)
 
steebz zei:
heeft t nut om je bulkdieet af en toe te verhogen? Dus bijvoorbeeld naar 6000 of 8000 kalorien? Ik heb gehoord dat als je dit bijvoorbeeld 1 keer per week doet, je hierdoor extra spiermassa pakt.

Er zijn in het verleden diverse stukjes over geschreven, dus jazeker heeft heeft nut.
8000 kalorien nar binnen werken is wel een hele opgave,misschien boven op je bulkdieet een paar goede weightgain shakes erbij.
 
Is het niet zo dat van dat gedeelte extra kcal je voornamelijk alleen extra vet wint???
 
lijkt mij ook, je lichaam kan maar zoveel spier aanmaken per dag. Gelukkig is er ook een maximum wat je lichaam aan vet kan opslaan op een dag.

Ik weet wel dat er mensen zijn die na een low-carb periode een refeed doen met 8000 Cal.
 
dat is meer dan 1 kilo pindakaas per dag ( 1 kilo= 6600 cal)!!:eek:


en dan al die boterhammen nog................
 
Lijkt mij een zware opgave :D
 
klusmier zei:
dat is meer dan 1 kilo pindakaas per dag ( 1 kilo= 6600 cal)!!:eek:


en dan al die boterhammen nog................
waarschijnlijk veel melk drinken, of niet MS:D
 
kappen man, je bent toch geen pro? Zet dit geintje maar uit je hoofd...
 
Ik vind het een idioot plan...
 
Voor een aardige ecto is dit opzich wel een idee. Weinig mensen die nog steeds bijv 2000 cal boven gebruik niet aankomen. Zou ieder geval dit niet lang aanhouden(suikerziekte gevaar etc) Ook zal je meer vermoeid gaan voelen. Verhoog andere je cal eerst geleidelijk naar bijv 4000cal en volgende maand 6000cal etc.

Ik denk als je serieus 4 a 6000 cal range zit, dat 8000 cal niet meer nodig is.
 
I agree met haazebr, ik zit zelf nu al een aantal weken op 4500 kcal en ik ga het nu weer verhogen, maar 8000??? Ik denk dat dat zich zal opslaan op de plekken waar je het juist niet wilt, OF dat je 6x per dag een dikke drol loopt te draaien (ik zelf zit al op 3x).

[edit] Ik las laatst een stukje over 4 jongens die geroeid hebben van New York naar Rotterdam. Dat was al in april dit jaar geloof ik. Die hadden van dat smerige gedroogde voedsel waardoor ze 7200 kcal per dag binnen kregen.
Ze kwamen echter best dunnetjes weer terug (maar ja, zij verbruikten het daadwerkelijk ook volledig).
 
8000 kcal? Ik denk dat er sommigen zijn die niet beseffen hoeveel dat wel is...
Verhogen, akkoord, maar dat is gewoon extreem, voor velen is dat haast een verdubbeling van hun dagelijkse kcals.
 
ksnap het niet hoor?
what happend to
500 kcal boven je gebruik?
 
Als je aan die roeiers denkt die dus zelfs mager terugkwamen ondanks 7200 kcal, dan snap ik wel waarom ik dus in de spaarstand kwam op fietsvakanties..ik fietste me de pleuris en at naar verhouding minder dan thuis.. denk niet dat ik vaak boven 2000 kcal uitkwam. Meestal reed ik toch wel zo ongeveer 80 km/dag.
 
Ik heb daar pas nog wat over gelezen. Het komt van een amerikaanse voedingsdeskundige, en het idee is idd om 1 keer per 5 dagen je dagelijkse kcal te verdubbelen. Als je dit op deze manier doet zul je in verhouding niet al te veel vet aanzetten, maar je wint relatief wel meer vet vrije massa. Mits je bruut trained uiteraard. Na verloop van tijd kun je zelfs over na 1 keer per 4 dagen.

Ik heb nu al respect wat de ectos hier wegmikken om op onderhoud te komen, maar bij verdubbeling komen ook niet ecto's al snel op de 6000-8000 kcal, wat mij echt ranzig veel lijkt. Laat staan dat je dan echt de hele dag aan het vreten bent, wat denk ik niet echt wordt gewaardeerd op het werk lijkt me.
 
1x per 5 dagen verdubbelen?

STEL... je begint met 3000 kcal per dag, dan zou je na 10 dagen al 12.000 kcal moeten eten? Begrijp ik jou nou verkeerd, of heb je gewoon dat stukkie van die 'voedingsdeskundige' verkeerd gelezen?
 
Back
Naar boven