MuscleMeat

Aanpakken Beginnersschema

Sister Ray

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
58kg
Hallo

Straks zal ik men eerste trainingsschema opstellen maar eerst wat raad vragen.

Men doel is wat massa en kracht aanwinnen aan het bovenlichaam. De trainingen zullen thuis plaatsvinden en ik heb 2 dumbbells ter beschikking.

In principe zou ik elke dag kunnen trainen dus ik dacht aan een 5day split. (borst-rug-shouders-biceps&tricepts-taille)
In de weekends rust.
Zou dit overkill zijn voor een beginner?
Mijn oefeningen ga ik hieruit halen. Zijn 4 oefeningen per dag voldoende? (3x8reps?)

Even mededelen dat het niet mijn bedoeling om dit te bereiken.

Is het af te raden om ook nog 2x per week te gaan lopen? Zal dit contraproductief werken? (verlies van massa en ingenomen kcal ed?)
Ik heb geen idee van mijn vetpercentage, maar zo in principe niet veel meer moeten zijn dan 11%. Ik heb mijn eetpatroon zo'n 2tal weken aangepast en dat zit nu ook wel ongeveer in orde.

Alvast bedankt.

Met enkel 2 dumbbells ga je niet ver komen. Het beste haal je gewoon een abbo bij de sportschool;)
En om maar enigszins in de buurt te komen van het fysiek uit die pic, zul je jaren lang moeten trainen!

Als je net begint zou ik thuis trainen zowieso afraden. Ik denk dat er veel mensen thuis met 2 dumbbells zijn begonnen (waaronder ik) en ik weet zeker dat de meesten er spijt van hebben. Je kunt beter gewoon naar de gym gaan. Behalve dat ze daar fatsoenlijke materiaal hebben, is het ook beter voor je motivatie en zijn er daar mensen die je kunnen helpen en corrigeren.

5 dagen split zou ik als beginner zeker niet doen. Je hebt dan te weinig tijd om te herstellen. Cardio kan in principe prima, maar met jouw gewicht en vetpercentage zou ik doodsbang zijn om af te vallen :P.

Verder zorg ervoor dat je eetpatroon niet ongeveer op orde is, maar helemaal op orde. Post het anders, dan kunnen de mensen hier je wellicht wat tips geven. Idem voor je trainingsschema.

Wat wil je bereiken? Behalve dat je niet zo wil worden als die gozer op de pic. ( hoef je echt niet bang voor te zijn btw.)

Als je echt geen andere mogelijkheid hebt dan thuistrainen met 2 dumbbells, wil ik je natuurlijk niet ontmoedigen. Het is best mogelijk, met voldoende wilskracht en de juiste oefeningen.

Veel succes!!

Laatst bewerkt:
Waarom wwil je de benen niet trainen??

Hoe zwaar zijn je dumbbells? En dat fysiek haal je natty wss nooit.

Afhankelijk tot welke gewichten jouw dumbbells gaan, kun je inderdaad ook thuis trainen.

Met bodyweight exercises en dumbbelloefeningen zul je best een eindje kunnen komen. Zeker als je niet zó gespierd wilt worden als die gozert op de foto... Vraag aan jou is dan wat jij wél wil bereiken?

Als je 2x per week wilt gaan hardlopen om wat conditie op te bouwen, kan dat wel... Is jouw doel echter spieren kweken en wat vetverbranding, dan zou ik niet gaan hardlopen. Je zit immers al redelijk laag in vp en met spierkweken zul je wellicht ook een aantal procenten gaan zakken.

Wél wil ik nog even aangegeven dat het mijn voorkeur heeft om in de gym te trainen: genoeg materiaal om goed te kunnen varieren in oefeningen, mensen om je heen die met hetzelfde bezig zijn (nl er beter uit willen zien) en jou dus wellicht tips en trucs kunnen geven, die jou tevens kunnen motiveren (als je tenminste een beetje zou socializen... De echte liefhebbers hebben oog voor mede - sportschoolbezoekers en zijn zeker niet te beroerd om je te helpen, ook al zou je een beginner zijn).

Maar dat moet je zelf weten of je dat wilt.

• Topic Starter Topic Starter
5 dagen split zou ik als beginner zeker niet doen. Je hebt dan te weinig tijd om te herstellen. Cardio kan in principe prima, maar met jouw gewicht en vetpercentage zou ik doodsbang zijn om af te vallen :P.

Verder zorg ervoor dat je eetpatroon niet ongeveer op orde is, maar helemaal op orde. Post het anders, dan kunnen de mensen hier je wellicht wat tips geven. Idem voor je trainingsschema.

Wat wil je bereiken? Behalve dat je niet zo wil worden als die gozer op de pic. ( hoef je echt niet bang voor te zijn btw.)

Als je echt geen andere mogelijkheid hebt dan thuistrainen met 2 dumbbells, wil ik je natuurlijk niet ontmoedigen. Het is best mogelijk, met voldoende wilskracht en de juiste oefeningen.

Veel succes!!

Afhankelijk tot welke gewichten jouw dumbbells gaan, kun je inderdaad ook thuis trainen.

Met bodyweight exercises en dumbbelloefeningen zul je best een eindje kunnen komen. Zeker als je niet zó gespierd wilt worden als die gozert op de foto... Vraag aan jou is dan wat jij wél wil bereiken?

Als je 2x per week wilt gaan hardlopen om wat conditie op te bouwen, kan dat wel... Is jouw doel echter spieren kweken en wat vetverbranding, dan zou ik niet gaan hardlopen. Je zit immers al redelijk laag in vp en met spierkweken zul je wellicht ook een aantal procenten gaan zakken.

Wél wil ik nog even aangegeven dat het mijn voorkeur heeft om in de gym te trainen: genoeg materiaal om goed te kunnen varieren in oefeningen, mensen om je heen die met hetzelfde bezig zijn (nl er beter uit willen zien) en jou dus wellicht tips en trucs kunnen geven, die jou tevens kunnen motiveren (als je tenminste een beetje zou socializen... De echte liefhebbers hebben oog voor mede - sportschoolbezoekers en zijn zeker niet te beroerd om je te helpen, ook al zou je een beginner zijn).

Maar dat moet je zelf weten of je dat wilt.

Bedankt voor de replies. Ivm men voedingsschema zal ik dat eens berekenen.

Het lopen laat ik voor wat het is. Wat betreft het trainingschema, best 3 dagen dus. En misschien best toch het onderlichaam erbij nemen.
En wat ik wil bereiken? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat mogelijk is om thuis te bereiken. Alles is mooi meegenomen. Ik ga toch voor thuis trainen, ook al is het tegen iedereen zijn raad in :p Hetgeen ik wil bereiken moet zeker thuis te doen zijn. Dumbbells zijn tot 20 kg. Best beginnen met 15 zeker om de bewegingen correct onder controle te krijgen.

Ik ga nu eerst het schema opstellen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je hebt twee dumbbells van 20kg, daarmee ga je met je borst, benen en rug geen progressie boeken. Bij die spiergroepen zou je al snel meer dan totaal 40kg moeten gebruiken om de spieren te prikkelen... Progressief trainen=spiermassa opbouwen.

Je hebt twee dumbbells van 20kg, daarmee ga je met je borst, benen en rug geen progressie boeken. Bij die spiergroepen zou je al snel meer dan totaal 40kg moeten gebruiken om de spieren te prikkelen... Progressief trainen=spiermassa opbouwen.

Doe maar eens een single leg fullsquat met in elke hand een dumbbell van 20kg... Nee, TS zou echt wel een tijdje zoet kunnen zijn met thuistrainen. Het vraagt alleen om een iets andere aanpak dan wanneer hij in de sportschool zou gaan trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Doe maar eens een single leg fullsquat met in elke hand een dumbbell van 20kg... Nee, TS zou echt wel een tijdje zoet kunnen zijn met thuistrainen. Het vraagt alleen om een iets andere aanpak dan wanneer hij in de sportschool zou gaan trainen.

Welja, ik zie mij bv die dumbbell fly niet tot een goed einde brengen met 40 kg per hand.

Terug
Naar boven